Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 kwietnia 2015, 14:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale szerokość kapcia większa = opory toczenia większe.

P.S. Mail poszedł :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 15:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ale Andoria nie jest tak wrażliwa jak benzyniak na szersze kapcie. SPokojna jazda autostradą to niecałe 9l ropy. Lot przez całą Austrię z prędkością 100-110 (wg GPS) to 12,5l i więcej nie chciał;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 15:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Na 15stki kapcie 195/55 będą git ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 15:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Za niskie. 195/80 to max co się da kupić jeśli chodzi o tą szerokość, a i to ledwo 70 cm średnicy osiąga. Na 55 będziesz miał sporo mniejsze koło, a więc więcej musi wykonać obrotów przy tej samej prędkości, czyli silnik szybciej pracuje - większe zużycie paliwa i większy hałas...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 16:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Istnieje jakiś zestaw opon na felgę 15/16 cali który będzie odpowiednikiem oryginalnych kół?
Skoro 195/80 r15 obciera to co innego pozostaje?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 16:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ociera felga 15" tylko na oryginalnych bębnach, można to skompensować dystansem 10mm

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 16:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Gra nie warta świeczki, felga 16 cali z niższym profilem, teoretycznie da radę?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2015, 17:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zokolic, ja mam niski profil, wąskie kapcie i długi mosti praktycznie to fajnie daje radę . Pytanie, co chcesz osiagnąć i do czego najczęściej używasz auta(trasa, miasto, jazda z obciażeniem, na pusto, teren, szosa)?
Dystanse i szerokie ciężkie koła to dodatkowe kilogramy mas nieresorowanych(zuzycie zawieszenia, wieksze drgania przenoszone na nadwozie i gorsze prowadzenie w koleinach) oraz zwiększone momenty bezwładności(więcej paliwa potrzeba na rozpędzenie, strata dynamiki, zwiększone obciażenie silnika)- przy stałej prędkości tego nie czuć, ale w mieście, w górach i z ładunkiem już tak. Zwłaszcza, że te momenty z obrotami rosną do kwadratu.

Wszystko dośc łatwo obliczyć. Trzeba tylko określić do czego ma pojazd słuzyć, czy będą jakieś inne mody(zawias, silnik, przełozenia mostu).
Wąskie opony 16" są 175/80, 175/75(ja mam takie), oczywiście trzeba patrzeć na to czy sa do dostawczaka (indeks C)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2015, 01:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Auto będzie busem do jazdy po asfalcie. 7 osób w dowodzie, taką przewiduje masę.
Póki co skrzynia nominał, a reszta fabryka. Przeróbek póki co nie będzie, no układ hamulcowy poddany wymianie na lublinowski.
Czyli zwykłe 175/75? Może coś szerzej wejdzie?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2015, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
niski profil tylko z długim mostem. Przy moście 4,1(10:41) i oponach 175/75/16 przełożenia są dłuższe o ~10% niż na seryjnych oponach 165/100/16 i moście 5,125(8:41). dobrze sie na tej konfiguracji jeździ, pewno dieslem jeszcze lepiej.
przy moście 4,555(9:41) i oponach 175/75/16 przełożenia są takie same jak opony i most seria.
Są też opony 185/75/16, ale nie wiem jak z ocieraniem, na nich i moście 9:41 będzie 2,3% dłuzsze(niezauważalnie) przełożenie niż na serii. chyba że masz most hipoidalny 9:43(4,773), wtedy sytuacja się zmienia.
Polecam kalkulator opon i felg:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 07:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dogiąłeś mnie teraz. Szczerze mówiąc nie wiem. Mam wał dwuczęściowy, ale jaki mam dyferencjał? Nie wiem. Jak to "wymacać?"

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 10:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To jest most hipoidalny,z jednolitą obudową i deklem z tyłu.
Obrazek
A to jest most starszego typu,dzielony w połowie.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 10:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pomożesz ustalić fakty?

Skrzynia 4 -fabryka
Most hipoidalny -z jednolitą obudową i deklem z tyłu. " chyba że masz most hipoidalny 9:43(4,773), wtedy sytuacja się zmienia." - co miałeś na myśli ?
Przymierzam się do 185/75 r16

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 11:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chodzi o przełożenie tylnego mostu. Jeśli masz hipoidalny, to możesz sprawdzić przełożenie otwierając tylny dekiel (niestety, musisz spuścić olej wczesniej) i licząc zęby :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 11:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Olej będę musiał wymienić - nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany. To też będę miał to na uwadze, jak będę się dętego dobierał.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net