Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 06:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 czerwca 2015, 14:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zregenerowałem sobie alternator. Uważam, że żadnej filozofii nie ma. Wykonany bardzo solidnie, pancerny wręcz. Pamiętacie jak szydziliście z łożysk za 10zł? Okazuje się że łożyska z Andrychowa za 10zł wytrzymują 200 tysięcy kilometrów.
Proszę klika zdjęć na http://zukintegrator.blogspot.com/

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2015, 22:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
1 - Szydziliśmy z chińskich łożysk wykonanych z gównolitu. Te na zdjęciach to klasyczny "Kraśnik" (FŁT4) czyli dobre choć nie najwspanialsze. Do najmocniejszych zaliczyłbym FAG, SKF, ... i zaraz za nimi właśnie FŁT4 dalej są czeskie, węgierskie a na samym końcu chinole. Ba za dychę to i FAGa można kupić ( http://www.contakt.pl/oysko-kulkowe-630 ... 18815.html )

2 - Nie bawiłem się w policzenie prędkości obrotowej altka przy 4C90, a to z niej powinieneś dobierać czy łożysko może być 2RS czy powinno pozostać typu ZZ.
ZZ - kryte blachą, gdzie wprawdzie jest szczelina między pokrywką i bieżnią wew. - do większych prędkości obrotowych (21000 obr/min)
2RS - kryte gumą, gdzie warga gumowej pokrywki współpracuje z bieżnią wew. - stąd stosuje się do mniejszych prędkości obr. (12000 obr/min)

A swoją drogą to masz rację - regenerowany samemu daje frajdę i wiedzę na przyszłość.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2015, 12:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie ufam w żadnym wypadku cenom i markom, łożyska faga są kute w chinach. Ostatnio kontener do nas przyjechał z Chin: )

Porozmawiałem z kilkoma osobami - ba nawet zadzwoniłem do sklepu i zapytałem na czym polega "kompleksowa regeneracja" alternatora.
W rozliczeniu chcieli 250 zł
Co mogą wymienić? - tego nie powiedzieli
szczotkotrzymacz -15 zl
szczotki - 10zł
szlif - ślizgów komutatora 30 zł
Suma:55 zł
TO WSZYSTKO
ewentualnie dodają RNC-12 - 30 zł

Stojanu nie ruszają. Jeśli uzwojenie jest upalone, trudno nie regenerujemy. Biznes życia 200 zł lekko na czysto.
Uwaga regeneruje alternatory za 70 zł. ;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2015, 17:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Polskie łozyska są bdb. Używane są np. w skrzyniach biegów Mercedesa na 1 montaż. no i fakt kosztują kołoFR10zł. a że fag z chin, portugalii...przynajmniej trzyma normy zakładowe fag. skf też bywa z Włoch czy Francji, oba długo wytrzymują, choć te francuskie duzo dłużej niż włoskie z. chińskie łozysko nie trzyma nawet "żółtej" normy.
a predkość obrotową masz do 13tyś obrotów w tych altkach, w andorii, s21 jest koło 10000, przełozenie wał/altek jest z reguły 2.5.
z uszczelnieniem to druga rzecz podstawa to musza miec luz C3- wszystko co kreci sie wyżej 1000obr i jeszcze w nieco wiekszej temp.musi taki mieć. powinny być także o obnizonym poziomie drgań, do maszyn elektrycznych tzw. E1
Są też uszczelnienia nitrylowe stykowe, bryluje w nich NTN i tam nie ma bariery obrotów.
Fabryczne łożyska mają uszczelnienie DDu=2rs, w starszych altkach były zz

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2015, 21:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Stare łożyska były ZZ - teraz są 2rs - w czym tkwi różnica ? Smar mają ten sam. Niby model ten sam.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 19:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zz zabezpieczają trochę przed kurzem. rs oprócz tego przed wilgocią

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 20:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tak jak strucelsw pisze... plus ZZ jako niekontaktowe śmigają na jeszcze większe obroty

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 22:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Strucelsw mała poprawka. Nie ma już polskich łożysk. KFŁT (aktualnie PBF) został wykupiony przez Chińczyków.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2015, 00:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dokładnie... Ale parę miesięcy temu, jak byłem w hurtowni to mówiono mi, że Kraśnik leci jeszcze na "starej" produkcji i chinole nie wzięli w swoje łapy wszystkiego.. Ciekawe tylko, czy dalej tak jest, czy już wschodnie standardy weszły do FŁT..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2015, 08:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Wiem, ale zapasy zostały. Sa jeszcze NSK Poland z Kielc-dawna Iskra.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 13:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Pakował ktoś z Was jakiś współczesny alternator?
Jeden z zakładów regenerujących alternatory zaproponował mi kombinowanie z:
BOSCH 0123505002 100A

Jest to najbardziej podobny to oryginalnego, tylko pokombinować z mocowaniem i kołem pasowym :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 14:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Ja mam od Renault Traffic - 115A. W samym alternatorze trzeba dotoczyć nowe kółko. Od strony Żuka tylko lekko zeszlifować uchwyt przykręcony do bloku i wywiercić więcej dziurek w "łyżwie" gdyż ten alternator ma tylko otwór. No i oczywiście nowe przewody, bo te oryginalne 1,5mm2 spocą się na bank. Nowy alternator i dorobienie kółka kosztowało mnie 400zł. Mogę dać namiary na faceta, który który mi to robił (Mykanów k/Częstochowy).

Wskazówka amperomierza na odpalonym silniku nigdy nie schodzi na minus. Przy przygazówce i lekko niedoładowanym alternatorze potrafi dojść do końca.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 14:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Masz jakieś foty?
Dlaczego padło na tego Traffic'a? Taki był na stanie czy najmniej przeróbek?
Masz dokładny model?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 17:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja mam jakiś z forestera, do zuka może się spasuje.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 17:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
u mnie siedzi bosh 120A. Przerabiałem mocowanie i dotaczałem nowe koło pasowe. Fotki są gdzieś w moim temacie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net