Dzisiaj jest 18 kwietnia 2019, 18:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14 kwietnia 2019, 13:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 kwietnia 2019, 12:44
Posty: 4
Pojazd: Żuk A11D 94r
Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Żuka A11D z 1994roku.
Jako że martwię się o mojego żuka mam kilka pytań na jakie nie mogę znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi.
1 : W stanie spoczynku,na wyłączonej stacyjce, wskaźnik temperatury pokazuje ponad sto stopni.
Po przekręceniu stacyjki również na ciepłym silniku poniżej 30stopni i ani drgnie.
Gdy dotykam kabelkiem od czujnika silnika również wskakuje na poniższej 30 stopni.
Czy nie powinno być na odwrót czyli przejście pełne (mała rezystancja) = 100 stopni
2:Skoro w żuku jest mechaniczny sprężynowy termostat po co jest dwupinowy czujnik w chlodnicy i dlaczego mam tam wpięty tylko jeden kabelek
Pozdrawiam i przepraszam jeśli to nie ten dział lub już to było.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2019, 16:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4779
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Położenie spoczynkowe wskazowki wskaźnika temperatury jest wlasnie powyzej 100stopni. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu wskazówka na zimnym powinna spaść ponizej 30.
W miarę nagrzewania się silnika prąd w obwodzie czujnika spada. Dla 80stopni powinno to być 155-165mA

Fabrycznie nie było czujników w chłodnicy (przynajmniej w S-21, nie wiem jak w Andorii). Czujnik temperatury był jeden, jednopinowy na glowicy

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2019, 16:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2016, 19:26
Posty: 31
Lokalizacja: Lubin / Kraków
Pojazd: Żuk A07 Diesel, 1992r.
W Andorii w górze chłodnicy jest dodatkowy czujnik w roli przekaźnika, ma on za zadanie załączyć sprzęgło wentylatora, gdy temperatura wzrośnie powyżej pewnego poziomu (str. 149 w Budowa Eksploatacja Naprawa). ;)

_________________
https://www.facebook.com/ZukZukomir


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2019, 16:46 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 kwietnia 2019, 12:44
Posty: 4
Pojazd: Żuk A11D 94r
W mojej Andorii jest wiatrak na sztywno na kole pasowym.Chyba że chodzi o wentylator w nagrzewnicy ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2019, 20:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2016, 19:26
Posty: 31
Lokalizacja: Lubin / Kraków
Pojazd: Żuk A07 Diesel, 1992r.
Espelektro pisze:
W mojej Andorii jest wiatrak na sztywno na kole pasowym.Chyba że chodzi o wentylator w nagrzewnicy ?


U mnie też jest na kole pasowym, ale on ma w środku sprzęgło elektromagnetyczne. Gdy temperatura jest niska to wiatrak kręci się tylko dzięki bezwładności i oporom łożysk, a gdy czujnik chwyci temperaturę, to ,,zapina" wentylator na sztywno i wiatrak kręci się równo z obrotami silnika. :)

_________________
https://www.facebook.com/ZukZukomir


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2019, 23:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 195
Pojazd: Lublin 3Mi
Na pewno tam jest elektromagnes a nie zwykła wiskoza?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2019, 20:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1051
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Bez dwóch zdań.Wiskozy były w lublinach.Ten wynalazek w żuku, jest o wiele gorszy.U mnie to nie działało, a tylko prąd żarło.Tam się niby reguluje luz (szczelinę) w tym całym sprzęgle, ale się w to nie bawiłem.Można też dokręcić wkręty regulacyjne do oporu i mamy wentylator na stałe chłodzący.Jak ktoś niema problemu z chłodzeniem, to wystarczy jeden duży wentylator od klimatyzacji, żeby zajął całą powierzchnię chłodnicy i wtedy może być sterowany tym czujnikiem na chłodnicy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net