Dzisiaj jest 29 marca 2024, 05:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 marca 2021, 14:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 października 2020, 17:06
Posty: 18
Pojazd: Daewoo Lublin 3 2000r
Witam, mam problem, pewnie po części z mojej winy i nie wiem co z nim zrobić. Chciałem jechać do mechanika jutro i nie mam jak. Na zime wyciągnąłem akumulator z samochodu, niestety nie odłączyłem korektora przed wyciągnięciem go. Ktos mi tez wspominał, ze jak długo bedzie stał, to moge go nie odpalic. Niestety mieszkam w terenie gorzystym i nie miałem za bardzo jak w zime jezdzić. Samochod mi nie odpala. Kiedy przekrecam stacyjke to włączają sie kontrolki, kiedy przechodze do odpalenia to wszystko gaśnie i nastepnie nic nie reaguje. Dopiero po odłaczeniu akumulatora i ponownym po chwili go załączeniu ponownie kontrolki reagują, niestety sytuacja sie powtarza, gdy chce go odpalic. Co mogę zrobić? (Zostawiłem aktualnie akumulator w samochodzie tak żeby miał kontakt z samochodem.)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 16:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Jeśli jesteś pewien, że akumulator jest OK , zacznij od wyczyszczenia powierzchni na klemach i obu biegunów w akumulatorze. Sprawdź też przewód masowy czy ma dobry kontakt z masą samochodu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 17:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 października 2020, 17:06
Posty: 18
Pojazd: Daewoo Lublin 3 2000r
Ja sie słabo znam na samochodach, przy tym samochodzie, to sie wiele naucze cos mi sie zdaje, ale bez Was, to ja predzej bym do grobu trafił. Działa, Dziekuje Ci wielkie Sukiennik68! ogromnie sie Ciesze!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 20:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
szerokości i kilometrów po naszych pięknych górach :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 21:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
moze byc trafione aku. ale czyszczenie połaczeń nie zaszkodzi na pewno

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 22:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wygląda wlasnie na problem z aku lub stykiem zasilania. Może być też nadmierny pobór prądu przez rozrusznik i zabiera wszystko przy próbie zakręcenia.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2021, 13:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
hej widzę ze problem zażegnany ale tak na przyszłość coś dopisze od siebie jak że też miałem swego czasy perturbacje z zapalaniem
-akumulator- wiadomo pierwsza myśl- nawet jak masz miernik w domu (taki zwykły chiński) i ci pokaże ponad 12V to o niczym nie świadczy , najlepiej jest zmierzyć akumulator ''pod obciążeniem'' specjalnym testerem którym z reguły dysponują sklepy sprzedające akumulatory lub jakiś lokalny warsztat.
- przewody masowe- tu jest temat ciekawy bo nie tylko mówimy o miejscu do którego jest przykręcona ''masa'' bezpośrednio z akumulatora ale też jest kilka innych miejsc(np. pod miejscem kierowcy pod kabiną)
- przewód sterowania rozrusznika (plus kolor czerwony) czasem nie łączy końcówka- zaśniedzieje i wystarczy poruszać nią i już działa(na krótką metę rzecz jasna)
- przekaźnik rozruchu (no i bezpiecznik 70A)- na ścianie obok akumulatora taka duża kostka- u mnie się skończył 25pln
- stacyjka- tutaj już grubsza sprawa - czytałem że stacyjki bywały wadliwe , wypalały się styki. tutaj już tylko wymiana - ale laikowi bym raczej nie polecał tego robić
- no i na końcu rozrusznik ale to już oczywista sprawa
ps1- wyczytałem gdzieś (i sprawdziłem osobiście) że przy zapalaniu dobrze jest 2-krotnie podgrzać świece, i odpalać dopiero po zgaśnięciu kontrolki świecy- u mnie to działa w 100% nawet jak było 15*C mrozu po miesiącu stania
ps. garażowe zrób to sam w moim wykonaniu - podciągnąłem kabel z aku '+' do kabiny , drugi kabel z rozrusznika "+ sterowania' i na tzw. janusza mam odpalanie na krótko omijając stacyjkę z której mam tylko sygnał na zawór odcinający paliwo- zrobiłem to tak na szybko bo miałem wyjazd a tu zaczęło szwankować


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2021, 10:05 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 października 2020, 17:06
Posty: 18
Pojazd: Daewoo Lublin 3 2000r
Dziękuje za wszelkie rady. Rozrusznik będzie wymieniany. Teraz jest inna kwestia, ale to w osobnym poście już pisze. Samochod jest u Mechanika, ale mam ograniczony fundusz, a jest poważńa sprawa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net