Odnośnie braku ładowania na niskich obrotach, poniżej 1300 to ten typ tak ma !, przy załączonych światłach i innych potrzebnych odbiornika ładowanie 12+ V następuje dopiero przy obrotach 1300, tak skonstruowali , wg książki początkowe, szczątkowe ładowanie występuje od 1000 obrotów, ale bez włączonych odbiorników i to tylko 12V, lekko ponad, od 1300 zaczyna prawidłowo.Przełożenie silnik-alternator o ile się nie mylę (nie mam książki pod ręką) to wynosi 1,6:1 w alternatorze a a prądnicy 2:1, można próbować bawić się z kołami pasowymi od innych aut, ale przez fabryczny pasek skutki będą mizerne, będzie się ślizgał, najlepiej wymienić alternator na nowocześniejszy, albo ostatecznie dać małą rolkę na pasek wielo-rowkowy w alternator jak i analogicznie na zamiast koła pasowego wału korbowego, trzeba też wtedy z kołem pasowym pompy wody powalczyć ;D Żadna wymiana regulatora napięcia na elektroniczny itp. nie poprawi ładowania z dołu.
|