Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 23:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 września 2010, 00:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Koledzy, pytanie moje dotyczy wskaźnika napięcia w Żuczku z motorownią dieslowską z 98r. Otóż zawsze wskaźnik ten w trakcie jazdy stał na cyfrze 0, ale od kilku dni zaraz po odpaleniu pokazuje +30, by po chwili spaść do +15 i utrzymywać się na tym poziomie. Czym to może być spowodowane? Dodam, że przy odpalaniu (w trakcie kręcenia rozrusznikiem) pojawiają się dźwięki jak by było trochu mało prądu (jęczenie), aczkolwiek po dobrym podgrzaniu świec odpala bez problemów. Macie jakieś pomysły co to może być?

_________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd- chodzilibyśmy na rękach...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 września 2010, 10:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
To jest Amperomierz a więc wskaźnik natężenie ale jak zwał tak zwał ;)

Czesław Blok, Wiesław Jeżewki "Mały Podręcznik Kierowcy"
Cytuj:
Wskazówka wychylona w kierunku "+" - prądnica całkowicie pokrywa zapotrzebowanie na prąd przez włączone odbiorniki, a nadwyżka wytwarzanego prądu ładuje akumulator.
Wskazówka stoi na 0 - prądnica całkowicie pokrywa zapotrzebowanie na prąd przez włączone odbiorniki, lecz nie ładuje akumulatora. Jeżeli akumulator jest dobrze naładowany, wskazówka również będzie stać na 0.
Wskazówka wychylona w kierunku "-" -prądnica nie pokrywa zapotrzebowania na prąd przez włączone odbiorniki i brakującą część energii oddaje akumulator (rozładowuje się).


Wygląda mi na to że masz już słaby akumulator i cały czas jest ładowany, nie dochodzi to pełnego naładowania go.

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2010, 21:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Czyli przed zimą trzeba się będzie zaopatrzyć w nowy. Dzięki za odpowiedź!

_________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd- chodzilibyśmy na rękach...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2010, 21:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Zwłaszcza że diesel potrzebuje większego prądu na start

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 września 2010, 20:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
No o ile pamiętam to u mnie siedzi 90 albo 95Ah. Takie akumulatory szły do podstawowych wersji BMW E38 z silnikami V8 i V12 :P

_________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd- chodzilibyśmy na rękach...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 września 2010, 20:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te wskazniki napiecia niesa najlepszym rozwiazaniem , w tym sensie ze tylko swoja niewlasciwa praca zmylaly kierowce , dlatego w nysach od 83 roku jak weszla wysoka deska rozdzielcza zamienili to na kontrolke czerwona jako wskazniki zostaly tylko woda i paliwo , a prad i olej sa jako kontrolki czerwone i starczy :wink: napewno wskaznik sam w sobie sie jest walniety , jezeli wskazuje shity , a reszta urzadzen sprawna.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 września 2010, 21:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
u mnie jest 125 ah jedyna waga ze w wytloczenie sie nie miesci i siedzenie pasazera jesr wyzej...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 września 2010, 21:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Kahn13 pisze:
u mnie jest 125 ah jedyna waga ze w wytloczenie sie nie miesci i siedzenie pasazera jesr wyzej...



to niema nic wspolnego z tym wskaznikiem , u jey´a w zuku moze byc tez walniety regulator napiecia , zmierz napiecie ladowania akumulatora , odpal silnik tak daj gazu do 1500 obr i mierz na klemach akumulatora jakie jest napiecie powinno pokazywac 14,4 V , moze krotko skoczyc na 16 V , wszystko co jest ponizej 14 V za slabe ladowanie , przewaznie to wina regulatora napiecia , albo slabo naciagniety pasek , albo szczotki w alternatorze zuzyte , lub lozysko ma luzy i wirnik ociera o stojan. Takim urzadzeniem pomiarowym sprawdz ladowanie, jak wlaniety regulator to wstaw elektroniczny takie sa w sklepach dostepne , moze juz ma taki twoj zuk.Jezeli regulator dobrze zasila akumulator tymi 14 V to bym zmienil wskaznik ladowania

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2010, 06:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
< nysa - service > pisze:
Kahn13 pisze:
u mnie jest 125 ah jedyna waga ze w wytloczenie sie nie miesci i siedzenie pasazera jesr wyzej...



to niema nic wspolnego z tym wskaznikiem , u jey´a w zuku moze byc tez walniety regulator napiecia , zmierz napiecie ladowania akumulatora , odpal silnik tak daj gazu do 1500 obr i mierz na klemach akumulatora jakie jest napiecie powinno pokazywac 14,4 V , moze krotko skoczyc na 16 V , wszystko co jest ponizej 14 V za slabe ladowanie , przewaznie to wina regulatora napiecia , albo slabo naciagniety pasek , albo szczotki w alternatorze zuzyte , lub lozysko ma luzy i wirnik ociera o stojan. Takim urzadzeniem pomiarowym sprawdz ladowanie, jak wlaniety regulator to wstaw elektroniczny takie sa w sklepach dostepne , moze juz ma taki twoj zuk.Jezeli regulator dobrze zasila akumulator tymi 14 V to bym zmienil wskaznik ladowania


to mial byc przyklad na zastosowany akumulator:)
u mnie po szybkim odbudowaniuzuka to takie cuda sie dzieja z elektryka ze sam prad tego nie ogarna :lol:

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2010, 07:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Zgoda faktycznie może to być też regulator i nie doładowuje akumulatora.

Ale jeśli będzie te 14V to na pewno nie będzie już problem ze wskaźnikiem tylko z akumulatorem,
bo przecież to nie wskaźnik spowoduje "jęczenia" podczas odpalania, a o tym pisał na początku Jey

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2010, 19:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
troche poza tematem: jak akumulator jest naladowany i wszystko jest dobrze z ukladem elektrycznym w żuku regulator moze wlaczac i wylaczac ladowanie co powoduje drganie amperomierza?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2010, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
regulator zawsze daje napiecie 14 ,4 V jezeli jest sprawny on sie niewylancza i wlancza , wlasnie jak jest wadliwy co bylo czesto z regulatorami mechanicznymi , to przeladowywal akumulator wtedy sie gotowal i kwas gubil , albo nie ladowal zbytnio mocno ponizej wymaganych 14 volt , to ze tam skoczy ten wskaznik amperomierza to normalne jest, jezeli wlaczysz np. radio to troche drgnie albo swiatla drogowe albo jak zapala sie swiatla stop

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 września 2010, 07:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
ale jak widac golym okiem ze podczas jazdy swiatla "pulsuja" to jest cos nie tak?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 września 2010, 20:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to regulator jest wadliwy wymien i juz powinno byc dobrze.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 września 2010, 07:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
< nysa - service > pisze:
to regulator jest wadliwy wymien i juz powinno byc dobrze.

właśnie wymienilem na ekeltroniczny z poloneza ktorym jeszcze w maju jezdzilem inie bylo problemow. moze w alternatorze cos nie tak...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net