Dzisiaj jest 17 listopada 2019, 14:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2011, 17:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1081
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja mam instrukcję obsługi do żuków S-21 i Andoria,ale nie wspomina o typie świec i firmie. :? Świece sprawdzasz tak,że odpinasz od nich wszystkich zasilanie i dotykasz każdą z osobna kabelkiem z prądem.Jeśli iskrzy,to wiadomo,że grzeje,jeśli nie,to do kosza. :P W żukach są inne świece,niż w lublinie.Tam są szybkiego grzania z "przekaźnikiem teperaturowym" jak w zachodnich furach,a w żukach można grzać dłużej,bo są włączane manualnie.Ogólnie dobrą sprawą do tych silników są rozruszniki z przekładnią,jak w lublinach,zawsze to pomaga.
Iskra powinna być chyba dobra.
http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-is ... 33104.html
13,50 za sztukę,nie tak znowu źle,a przecież wszystkie się nie spaliły,bo by nawet nie pierdnął zimny :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2012, 20:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lutego 2012, 12:58
Posty: 23
Lokalizacja: Janów Lubelski
Witam może spamuje ale nie mogę znaleść odpowiedniego tematu więc tu pisze a mianowicie potrzebuje schematu podłączenia przekaźnika świec żarowych żuk diesel gdyż do swojego Tarpana Honkera wstawiałem silnik Andorie 4C90 z skrzynia Tczewską S21 i bawię sie ze świecami żarowymi jak narazie odpalam go na krótko a wiemy wszyscy , że to nie jest najlepsze rozwiązanie i muszę to jakos rozwiązać proszę o pomoc z góry dziękuje :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 czerwca 2012, 08:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1081
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Stosujesz zwykły przekaźnik 541 jak do świateł np. w polonezie.Podłączasz jak na tym schemacie.To z instrukcji od żuka.Wrzucam sam link,bo zdjęcie jest w dużej rozdzielczości.
http://imageshack.us/photo/my-images/19/obraz002qu.jpg/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 czerwca 2012, 11:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lutego 2012, 12:58
Posty: 23
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dzięki bardzo moze mi sie uda podłączyć dzięki bardzo :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2014, 07:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
W 4ct90 są dwa rodzaje świec żarowych i nie można ich pomylić różnią się średnica gwintu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 00:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Panowie słyszałem, że modele 4C90 występowały w dwóch rodzajach...
Jeden ma pasek rozrządu "kwadratowy", drugi "półokrągły".

Jakie były stosowane w żuku?
Mam wszystko złożone, nie chce mi się ściągać obudowy rozrządu, aby sprawdzić...

Najlepsze jest to, ze pasek kwadratowy jest ponoć nie do zdobycia już!
Jeden z mechaników mówił mi, że można te silniki rozróżnić pompą wtryskową oraz śrubami głowicy?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 09:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nowy pasek, i nowe rolki nie ma stresa. Odpowiednio naciągnięty rozrząd nie do zdarcia w naszym silniku.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 09:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Tak, ale ponoć dwa typy są tych silników.

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 10:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 750
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
tak w jedym żuku silnik z 87 roku mam własnie kwadratowy i tez mowia ze nie do zdobycia
ale w nowszych żukach po 90 roku to pewnie nie ma problemu ;)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 13:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
A widzisz, jak coś pasek kosztuje 60 zł:D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1796
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pamietaj simmeringi wału i wałka zmienić, nawet jak nie ciekną. grosze kosztuja a jak zaczną ciec 300km po rozrządzie, to będziesz zły, że znów trzeba wszystko rozbierać.
Swiece żarowe- iskry, eyquiem albo beru. unikaj żarowych ngk i denso, szybko padają, te pierwsze lubia też pękać i jest kuku.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2016, 23:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Powoli planuję sobie pstryczki i kontrolki na nowej desce rozdzielczej...

I tak się zastanawiam, aby zrezygnować z tego manualnego grzania świec i przejścia na jakiś bardziej cywilizowany układ automatyczny.
W większości samochodów po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka grzania świec i po chwili gaśnie - co oznacza, że można odpalać.

Ktoś pisał kiedyś o zastosowaniu patentu z Lublina?
W jaki sposób to najlepiej rozwiązać?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 00:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1081
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Pstryczek sobie zostaw, jako awaryjny, bo czasem możesz się zdziwić. :mrgreen: Ja mam automat z lublina, ale używany i od czasu do czasu coś lubi się w nim nie stykać, że muszę go ruszyć w kostce i się naprawia, więc mam też przycisk i jest git.Kontrolkę też oczywiście mam, z racji innej deski.
Jak chcesz, to Ci jutro zrobię taki mały schemacik (odręcznie) jak ja to mam podłączone.Generalnie ja mam przycisk i włączany nim przekaźnik główny do świec, a oprócz niego mam równolegle ten automat i podłączone w taki sposób,że automat przenosi tylko malutki prąd do sterowania cewką przekaźnika, dokładnie na ten sam styk, co przełącznik.Całą robotę załatwia przekaźnik, który z kolei swoją masę ma podłączoną do czujnika ciśnienia oleju (na kontrolkę, czego w Żuku fabrycznie nie było i trzeba dołożyć) w celu zapobiegania ciągłemu dogrzewaniu świec po rozruchu, w wypadku awarii automatu, które się często zdarzały i wtedy automat w ogóle nie odłącza świec i skutkuje to spadkiem ładowania akumulatora i w konsekwencji jego rozładowaniem.Nie wiem, czy widziałeś, ale wrzuciłem kilka krótkich filmików, jak to u mnie działa.
A i jeszcze do sterownika/automatu grzania świec potrzebny jest dodatkowy czujnik temperatury, taki z poloneza caro, który idzie na wskaźnik (to samo jest z lublina, więc luz) do którego podłącza się jeden z przewodów automatu i na podstawie odczytu temperatury sterownik wie, czy silnik jest zimny, czy ciepły i czy ma włączyć grzanie.Jak tego nie podłączysz, to też nic się nie stanie.Po prostu sterownik będzie grzał świece zawsze, bez względu na temperaturę i trochę dłużej, niż z podłączonym czujnikiem, ale to akurat wskazane na zimnym silniku.Ja robiłem próby u siebie i bez podłączonego czujnika zagrzewa dłużej i lepiej zimny pali.Grzanie jest odcinane przy rozruchu, więc na ciepłym wystarczy przekręcić kluczyk i odetnie świece, a po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju odetnie masę przekaźnika i wyłączy grzanie świec całkowicie.Tak jest bezpieczniej.
Czujnik temperatury można wkręcić w miejscu nadlewu w obudowie termostatu, gdzie poleciłem Dieslowi wkręcić ten jego elektryczny.W tym miejscu w lublinach jest właśnie drugi czujnik do sterownika wkręcany.Gwint ma taki sam, jak ten orginalny w czujniku żukowskim.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 00:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
buźka liczyłem na Ciebie w tym temacie :)
Czekam na schemacik.

Rozumiem, że o takim automacie rozmawiamy:
http://allegro.pl/lublin-przekaznik-ste ... 32290.html

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 00:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1081
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Acha. :wink: W sumie, to zaraz poszukam karteczki, na której mam opisane podłączenie sterownika i tu opiszę.Sterownik ma oznaczony każdy styk, więc nie ma problemu.W orginalną instalację też praktycznie nie musisz ingerować.Jedyna zmiana, to zastąpienie masy przekaźnika masą z czujnika ciśnienia oleju (jeśli zdecydujesz się go dołożyć, co radzę zrobić) i podłączenie kontrolki do wolnego styku 87 przekaźnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net