Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 19:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 grudnia 2010, 22:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Czy w Żukach do konca produkcji montowano przelacznik kierunkow bez samoczynnego wylaczania poprzez obrot kierownica?

Do tej pory jezdzilem rocznikami od 89 do 92 roku i w zadnym kierunki nie wylaczaly sie same.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 grudnia 2010, 17:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
nato wyglada ze tak.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 grudnia 2010, 21:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
tez nie slyszallem o takim żuka

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2011, 15:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Elektryk ze mnie średni, a tu przyszło się uporać z awarią przełącznika kierunkowskazów na kierownicy. Ni z tego ni z owego w trasie okazało się, że przełącznik nie działa. Jak się wajchą poruszało w różne strony, to czasem jeszcze zaskakiwał, ale szybko przestał. Nie działają też wycieraczki, ale działa klakson i włącznik świateł długich.
Wygląda więc, że padł ów przełącznik, ale chciałbym się upewnić.

Czy ktoś dysponuje wiedzą, które kable przy przełączniku zespolonym od czego być powinny? Sprawdziłem w książce od Żuka i schemacie nysowym zamieszczonym tu na forum, ale ma się to wszystko nijak do rzeczywistości.
Ten przełącznik jest w ogóle rozbieralny? Wajcha kierunkowskazów dość spory luz wykazuje...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 16:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tylko nowy zalozyc niema czesci pojedynczych do tego. Trzeba uwazac przy zakupie nowego musi byc do nysy , bo zuk ma inne kostki , kiedys wiedzialem teraz niewiem juz, bo codziennie sie tego niema w rekach, wez ten stary zdejm z kolumny kierowniczej i bedzie widac jakie kostki ma i taki sam kup nowy.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 17:14 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Na allegro właśnie stoją dwa do Żuka rzekomo. Wyglądają rzecz jasna tak samo, wtyków jeden więcej niż u mnie, więc od biedy można by je w kostkach pozamieniać miejscami gdyby były inaczej. Sprawdzę jescze ceny w lokalnych sklepach.
Czyli jak działają kierunki po włączeniu awaryjnych, a nie działają pod przełącznikiem, to jest pewne, że przełącznik jest przyczyną i innej nie ma co szukać?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 17:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
albo przerywacz , grzeb przeciez to nie takie trudne :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 18:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A sprawdzałeś bezpiecznik? Może przyczyna jest prozaiczna... ale gdyby to byl bezpiecznik to zdaje się, że nie działałyby też wskaźniki... :roll:
W kazdym razie, jeśli to faktycznie przełącznik, to jest on nierozbieralny... :/

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 19:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Oczywiście, że nietrudne, ale ja przy analogowych mechanizmach nieswojo się czuję. Jak się przyjrzałem, to ten schemat nysowy jednak pasuje w 90% nie licząc kolorów kabli, przełącznik awaryjnych ktoś podłączał chałupniczo zgodnie z nim.

Są tam dwie końcówki: lewa i prawa, od świateł drogowych oraz kierunowskazów. I dwa kolejne styki: do przerywacza kierunków i do stabilizatora św. drogowych. Logika mi podpowiadała, że jak zetknę styk od kierunków z tym do przerywacza kierunków, to jednen obwód kierunków zadziała. Ale nie. Cóż, w sumie nie wiem na jakiej zasadzie przełącznik tam działa, nie trzeba ich czasem obu zewrzeć jeszcze do +12V?

Oczywiście, że pierwsze co, to sprawdziłem bezpieczniki i wszystko OK :lol: Awaryjne bez zarzutu. Sądząc po sposobie wpięcia wył. awaryjnych jedyną możliwością usterki zostaje przełącznik zespolony. Tak by wyglądało, ale wolałem się upewnić, aby nie kupić go na darmo :)


PS. W książce żukowej napisali, że w Żuku ten przeł. zesp. miał bajer że się wyłączał po skręceniu kierownicy na wprost po wyjściu z zakrętu. Fantazja autora ksiażki? Gdzieś na tym forum było pisane, że Nysa tego nie miała, to Żuk miałby mieć? :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2011, 22:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nysa nie miała. Przynajmniej mi o tym nie wiadomo... No i moja nie ma, a jest z 90 roku...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2011, 09:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Ja w Tarpanie też tego nie mam, chyba że było i się zepsuło. Zreszta, w tarpanie jest chyba z poloneza, wiec moze powinno byc?

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 listopada 2011, 20:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Wygląda, że sprawa się rozwiązała. Ja co prawda wykluczyłem bezpieczniki na początku po jakże fachowych pomiarach, ale ojciec pogrzebał w nich jeszcze i wyszło na jaw, że któryś tam stykał jak mu się podobało, zależnie jak mocno się łajba kołysała akurat. Po przeczyszczeniu styków wszystko zdaje się działać póki co, zobaczymy czy problem się nie powtórzy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 listopada 2011, 12:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Juzef pisze:


PS. W książce żukowej napisali, że w Żuku ten przeł. zesp. miał bajer że się wyłączał po skręceniu kierownicy na wprost po wyjściu z zakrętu. Fantazja autora ksiażki? Gdzieś na tym forum było pisane, że Nysa tego nie miała, to Żuk miałby mieć? :wink:


w żuku a07H z 98 roku jest taki bajer

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net