Dzisiaj jest 30 maja 2020, 19:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 30 marca 2018, 07:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 22:15
Posty: 21
Lokalizacja: WGM
Pojazd: Żuk Towos 1995
Może komuś sie przyda. Zrobiłem sklejkę ze skanów i dodałem kolory przewodów. Łatwiej się szuka.


Załączniki:
diagram_s.jpg
diagram_s.jpg [ 824.98 KiB | Przeglądany 4519 razy ]

_________________
http://wloczykije.pl/,
https://www.facebook.com/powolidoprzodu/
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 07:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4916
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Super! Dzięki :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2018, 16:48 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 października 2016, 07:54
Posty: 3
Pojazd: Żuk A07
Cześć, minęło trochę czasu, więc może ktoś wzbogacił się o schemat do Żuka po 90r. Konkretnie potrzebuję do Żuka A07 z 96r. - muszę zrobić całą instalację od nowa, bo ktoś tam nieźle namieszał:(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 07:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 765
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Tosik pisze:
Cześć, minęło trochę czasu, więc może ktoś wzbogacił się o schemat do Żuka po 90r. Konkretnie potrzebuję do Żuka A07 z 96r. - muszę zrobić całą instalację od nowa, bo ktoś tam nieźle namieszał:(


Bardzo pomocna będzie Autoryzowana Instrukca Napraw do Żuka, więcej na temat tej książki w tym temacie: viewtopic.php?f=3&t=2848

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 10:58 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 241
Lokalizacja: Warszawa
Kahn13 pisze:
Tosik pisze:
Cześć, minęło trochę czasu, więc może ktoś wzbogacił się o schemat do Żuka po 90r. Konkretnie potrzebuję do Żuka A07 z 96r. - muszę zrobić całą instalację od nowa, bo ktoś tam nieźle namieszał:(


Bardzo pomocna będzie Autoryzowana Instrukca Napraw do Żuka, więcej na temat tej książki w tym temacie: viewtopic.php?f=3&t=2848


Najlepsze jest to, ze jeden z trzech schematów na rozkładówce w tej książce ma źle podpisane elementy układu, na przykład alternator jako sygnał dźwiękowy :D

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 16:25 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwietnia 2016, 19:35
Posty: 19
Lokalizacja: Krakow-okolice
Pojazd: Żuk A07 1996
Witam !
Mam schemat instalacji elektrycznej do Żuka tylko do benzyniaka
Czy jest ktoś w posiadaniu do dieasla
Czy czymś się różnią ?
Niestety w moich okolicach (między Krakowem a chrzanowym) jest problem z elektrykiem
Nikomu się nie chce wymieniać całej wiązki i podpinania od nowa wszystkich wskaźników
A jak ktoś się znajdzie to cena z kosmosu.
Wydaje mi się że dla elektryka to bułka z masłem i cena powinna być równoznaczna do trudności.
Dla mnie niestety elektryka to czarna magia ale sprubuje sam się tym zająć dlatego najpierw proszę o odpisanie na powyższe pytania.
Grzanie świec chciałbym zrobić całkiem na osobnych kablach nie tych z wiązki.
No i zacznijmy jeszcze od skrzynki bezpieczników
Ma ktoś jakiś pomysł jakie kupić i pasujące do otworów w blasze ?

Żuk A07 96r Andoria 4C90


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 21:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 765
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Co do schematu instalacji eklektycznej do Żuka diesla to jedyne co znalazłem to jest dostępnyschemat różnicowy z żukiem benzyniakiem. Kiedyś przepytalem wszystkich znajomych inżynierów i mechaników z fabryki i nik nie miał takowego tylko jak dostałem do ręki Autoryzowana Instrukcje Napraw do Żuka to tam było takie coś:


Załączniki:
9E29C73A-10A6-494E-85D6-0846E223235F.jpeg
9E29C73A-10A6-494E-85D6-0846E223235F.jpeg [ 1.3 MiB | Przeglądany 2042 razy ]

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 21:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1121
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Bo tam jest wszystko to samo, tylko dołożone jest kilka obwodów do świec i tego nieszczęsnego wentylatora chłodnicy. Czujnik na chłodnicy itd. Niektóre przewody idą inaczej, bo alternator i rozrusznik są z drugiej strony, ale tak, to raczej jest to samo. To prosta technologia, więc nie było tam żadnych zmian, bo nie było potrzeby robić kosztów. W przypadku lublina, to już nie było tak łatwo, bo instalacja nowocześniejsza i silniki różne, np. holden.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 23:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4916
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie wiem, co to dla Ciebie cena z kosmosu, ale samej robocizny przy oryginalnej wiązce będzie minimum dwa dni przy walczeniu z oryginalnym, starym osprzętem, żeby wszystko działało jak należy. Do tego koszt materiałów.
Jeśli mówimy o tworzeniu nowej wiązki to więcej czasu, więcej materiału. Przeróbki w stosunku do fabryki wymagają dodatkowego "myślenia" i mimo, że to prosta wiązka nie można tego zrobić "na pałę".
Ja osobiście polecam robienie wedle oryginału. 96r to już ma i tak wszystko na przekaźnikach, więc tym bardziej bym nie kombinował. Te wiązki nie mają jakichś wad ukrytych, żeby trzeba było je zmieniać. Jedynie osprzęt zawodzi (korodujące złącza, niestykające żarówki itd...), ale i to można odczyścić i doprowadzić do pełnej sprawności.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2019, 00:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1121
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jeśli reszta instalacji jest ok. to dołożyć tylko te parę kabelków i po temacie. To nie jest nic skomplikowanego, bo to prosta technologia. Przełącznik, przekaźnik, świece żarowe, nic specjalnego. Ja dostosowałem całą instalację z poloneza do żuka i do tej pory wszystko działa bez problemu. W bardziej współczesnym samochodzie bym sobie nie poradził, ale tu, to jest technologia młota i sierpa, że tak powiem. Żadnych sterowników, komputerów itd.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2019, 08:27 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwietnia 2016, 19:35
Posty: 19
Lokalizacja: Krakow-okolice
Pojazd: Żuk A07 1996
Wiązkę posiadam
Cena z kosmosu 2k
Myślałem że 500zl się zmieści za taka usługę
No + jak by trzeba było dodatkowo jakieś części

Obecna wiązka jest przytopiona ktoś wcześniej za długo świece grzał lub słaby styk był.
Największy problem to jest pod deską przy wskaźnikach
Tam to jest poknocone z tymi kablami


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2019, 22:55 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 248
Pojazd: Lublin 3Mi
Kolego nie obraź się, ale jak się nie znasz na elektryce to nie ruszaj tego. Jeszcze przez przypadek spalisz samochód i będzie kłopot. Z tym nie ma żartów. Cena 2k nie wydaje mi się ceną z kosmosu. To jest masa roboty z rozbebeszeniem deski rozdzielczej, komory silnika i innych mało przyjemnych miejsc. Trzeba wiedzieć co się robi, bo wiązki minimalnie różnią się od siebie i potem jest rzeźnia z podłączeniem żeby wszystko grało jak trzeba. Ci co wiedzą właśnie dobrze wyceniają robotę, a tobie przez to ze nie wiesz wydaje się że to bułka z masłem. Otóż niestety nie jest to takie proste :(

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2019, 18:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4916
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Kolega tstiller ma sporo racji. Wiązka do Żuka nie jest specjalnie skomplikowana, ale już te późniejsze miały więcej bezpieczników, a i przewody, których się uzywa do samochodu nie powinny być zwykłymi przewodami elektrycznymi ze sklepu. Cena 2k za nową wiązkę do Żuka nowego typu wcale nie jest ceną z kosmosu. Kiedyś trafiały się na allegro nowe wiązki z lat 90tych po parę stówek, wtedy wiadomo, że warto wziąć taką wiązkę i zapłacić komuś kolejne parę stówek za założenie i jest taniej. Ale też nie zawsze lepiej. Te stare wiązki miały często niektóre konektory stalowe, które korodowały, wiązki z lat 90tych jeszcze spoko, ale jak są dużo starsze to ani guma już nie ma swojej elastyczności a i w zależności od sposobu przechowywania miedź wewnąrz kabli też ulega utlenianiu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net