Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 17:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 marca 2014, 20:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Witam.
Zniknął mi klakson (na krótko działa). Przy okazji włącznik wycieraczek pod kierownicą też nie działa ale postanowiłem zrobić to po kolei.
Na schematach wszędzie widać, że do klaksonu na stałe podłączony jest "+" natomiast włącznik pod kierownicą zwiera klakson do masy. Przemierzyłem i włącznik do masy zwiera (czyli jest dobry) tylko zauważyłem ciekawą "anomalię". Od mojego klaksonu przewód masowy idzie bezpośrednio do masy pojazdu. Wniosek - musi być starowany "+". Można by pomyśleć, że to jakaś radosna twórczość ale w drugiej 522 jest to samo. I w sumie jestem w kropce bo schemat sobie a Nysa sobie a nie uśmiecha mi się ciąć wiązki żeby to rozwiązać.
Tu pojawia się moje pytanie. Czy w Waszych Nysach klakson sterowany jest masą czy tak samo jak u mnie plusem?

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2014, 20:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
U mnie w Nysie do klaksony dochodzi jeden przewód - plusowy, masa jest na obudowie (klakson przykręcony do wspornika ramy czy nadwozia, nie pamiętam). Nie mierzyłem, ale żeby to mogło działać, musi być sterowany przez zwieranie i rozwieranie "+". Jeśli masz uszkodzony przełącznik zespolony, to najprawdopodobniej po tej stronie leży przyczyna. Pytanie jeszcze,czy masz klakson włączany przyciskiem na kierownicy, czy wajchą na przełączniku zespolonym. U mnie prawą wajchę, jak się ciągnie do siebie to się trąbi, przycisku w kierownicy nie mam w ogóle.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2014, 22:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Ja mam tak samo jak u Ciebie - włączany wajchą. Tylko, że znalazłem przewody wychodzące z wajchy do kostki i jest przejście na mierniku kiedy przyciągam do siebie dźwignię. Znaczy, że wajcha od klaksonu jest sprawna.
Ze schematu natomiast wynika, że klakson powinien być sterowany masą a nie jest. Ech... i bądź tu człowieku mądry ;D

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2014, 22:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z którego roku masz Nysę, tzn z którego roku może pochodzić wiązka i na ile wg Ciebie była modyfikowana?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2014, 08:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
1990 i 1993
Wiązki wyglądają na oryginalne. Nie były cięte.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2014, 11:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To dziwne... U mnie 1990. Ale tak czy owak - posprawdzanie całej wiązki z częsciowym jej "rozpruciem" nie jest problemem, zrobiłem to u siebie w Nysie, zajęło mi to jedno popołudnie, w przypadku przedniej wiązki, tylną wyprułem i w garażu naprawiłem i zamontowałem ponownie. Całość zamknęła się w weekendzie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2014, 12:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Tak też pewnie zrobię niemniej interesuje mnie ta zmiana w stosunku do schematu. U Ciebie klakson też sterowany jest + czyli już w trzech Nysach tak jest. Ze schematu wynika, że masą.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2014, 13:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chyba nie łapię Twojego toku myślenia... Wg mojego schematu, dostępnego tu -> polskiedostawczaki.pl/schematy/522.zip

W załączeniu wycinek - klakson jest podłączony do masy obudową, przewód "gorący" idzie do przekaźnika, od przekaźnika do włącznika pod kierą i do skrzynki bezpieczników, co jest logiczne i tak być powinno, i jestem przekonany, że tak jest u mnie :)

Chyba, że chodzi Ci o jeszcze coś innego, ale przez "sterowanie" mam na myśli to, na jakim przewodzie jest włącznik, przekaźnik, etc... no i wg schematu jest ewidentnie na plusowym.

opis schematu:
4. klakson
37. złącze przełącznika zespolonego
43. skrzynka bezpieczników


Załączniki:
klakson.JPG
klakson.JPG [ 303.94 KiB | Przeglądany 9064 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2014, 15:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Faktycznie...
Mój błąd polega na analizowaniu schematu z książki serwisowej Żuka bo od Nyski nie mam.
o i wszystko jasne:) Dzięki za sprostowanie.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2014, 15:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Ostatnio u siebie walczyłem z klaksonem i w każdej nysce przełącznik zespolony pod kierownicą zamyka obwód masy, przekaźnik nie jest wcale zmasowany, do 3 pinów w przekaźniku podłączone jest "+" stałe po przekręceniu kluczyka - od skrzynki z bezpiecznikami, wyjście na "+" do klaksonu no i masa pochodząca od przełącznika zespolonego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2014, 22:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jakim cudem, skoro oryginalny klakson w Nysie jest masowany do ramy i dochodzi do niego JEDEN przewód? Chyba, że masz jakiś inny klakson i coś jest pomieszane. A może masz instalację z "+" na masie?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2014, 06:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Klakson fabryczny, oczywiście jest zmasowany, dlatego jest załączany "+", przekaźnik, mimo, że ma metalową obudowę nie jest zmasowany do nadwozia/ramy, reszta od obudowy jest odizolowana tworzywem sztucznym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2014, 08:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Większość przekaźników nie jest zmasowana do obudowy, tylko ma osobny przewód masowy.
Jeśli włącznik jest na "+", to znaczy, że wszystko jest ok... Nie wiem w takim razie o co pytasz :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net