Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:00


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 02 maja 2015, 20:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 stycznia 2015, 16:12
Posty: 28
No i po zakupie. Padło na warte 60ah. ( 3 lata gwarancji )
Żuk po 6 miesiącach nie ruszania wymianie świec, przewodów, gaźnika zakręcił za 2 razem! ;) I znów jest radość!!!
Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi!
Jutro dzień dla Żuka (myjnia, odkurzanie i wymiana filtra i oleju niech ma coś z życia).

_________________
Realizuj swoje marzenia bo na geriatrycznym zostaną Ci tylko z życia wspomnienia...

https://www.facebook.com/%C5%BBukerson- ... 662545230/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 19:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
szerokiej drogi, tym szerszej im wieksze luzy w zawiasie;)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2019, 22:40 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lutego 2017, 23:03
Posty: 4
Pojazd: Żuk A06B / 1986
Witam, podpinam się pod temat ponieważ nie padła odpowiedź o zalecany prąd rozruchu

Przymierzam się do 60ah - w większości będzie auto wykorzystywane w dłuższych trasach (o ile się nie rozkraczy po drodze) Co lepiej panie i panowie:
60ah 540A (Bosch ew. Varta)
czy jednak
60ah 620A (Youasa Elite)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2019, 09:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bez problemu 540 wystarczy

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2019, 20:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Weź sobie Cartechnika albo 4maxa z intercarsu. u mnie jeżdżą po 5 lat a kosztują połowę Boscha-który zresztą padł po 3 latach. z markowych polecam Topla i Forse, rekordowa topla wytrzymała mi niemal 8 lat. Forse z kolei znoszą głebokie rozładowanie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2019, 21:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Boscha też nie polecam, jak Andrzej pisze - padają po 3 latach, Varta jest super, ale stosunek cena do jakości - pozostawia wiele do życzenia. Ja miałem kiedyś w aucie jakiegoś no-name aku, mały, bo 45Ah, a każdej zimy odpalałem na kable dużo większe silniki, bo im markowe akumulatory padały, mój w każdy mróz kręcił jak zły, a głównie po mieście się kręciłem, światła, radio, normalna eksploatacja. Także wg mnie też nie ma sensu przepacać za Vartę, choć faktycznie jest dobra.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2019, 22:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
To i ja się podepnę ze swoim pytaniem.

Podawaliście, że w Nysce zalecali 45Ah, a do Żuka podawaliście 60Ah (i tyle było też podane w instrukcjach do Żuka).

Jaki akumulator polecali byście mi dla mojej Nyski 521?
Myślałem po przeczytaniu powyższych postów o kupnie 60Ah.
Silnik mam standardowy S-21

Czy te różnice w zalecanych pojemnościach (45 Ah i 60 Ah) miały może jakiś związek z gabarytami/ wielkością akumolatora? Ale w Nysce chyba nawet zasobnik na aku jest nawet większy od tego "podestu" pod fotelem Żuka... Czy może panowie inżynierowie opracowujący instrukcje obsługi dla Nysy i Żuka "tak se wyliczyli" - jedni, "że ma być 45" a drudzy "że ma być 60"???

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2019, 23:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Do Nysy tak samo był zalecany 55-60Ah jak i do Żuka, te same silniki, to samo wyposażenie. Strażackie wersje i sanitarki miały zalecane 120Ah lub po dwa aku. Żuki diesle też chyba miały zalecane większe.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 19:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
45 ma za mały prąd rozruchu. jak trzeba dłużej, albo parę razy zakrecić zimą, to może paść zanim motor sie uruchomi. 55 miałem, ale dopiero z 60 jest ok.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 20:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wielkie dzięki!!!

Nawet nie wiecie, jak mi pomogliście! - Serio!
Jutro lecę do motoryzacyjnego i się zapytam o "60-tki". Wymierzę sobie jeszcze zasobnik (np w "Belferce"- choć to nie ją będę uruchamiać :wink: ). Bo akumulatory mają też przecież nie tylko różne pojemności, ale i różne wymiary...
Jak coś fajnego znajdę to podam, co kupiłem :wink:
...a za 3 miesiące najpóźniej będzie testowanie (Nysy i akumulatora) 8)

PS - zimą i tak nie mam zamiaru nią wyjeżdżać, no chyba, że by mi Ford zastrajkował...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 22:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 157
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Rozumiem, że Ford Transit ::-) Dalej masz zajawkę na te sprzęty? Który rok?

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 22:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Historyk1985 pisze:
Bo akumulatory mają też przecież nie tylko różne pojemności, ale i różne wymiary...
Jak coś fajnego znajdę to podam, co kupiłem :wink:


Mają też słupki "+" i "-" po różnych stronach - lewa / prawa ("na górze" i "na dole") - trzeba popatrzeć, co i jak jest na aucie, żeby długości przewodów wystarczyło.

I zdecydowanie akumulator lepiej kupić na bieżąco, niż z kilkumiesięcznym zapasem.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 22:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie kupuj akumulatora z kilkuletnim wyprzedzeniem. Jak potrzebujesz na chwilię do odpalenia to kup używkę. Jak będziesz miał Nysę zrobioną to dopiero kup nowy aku.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 marca 2019, 23:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Żaden Transit :wink: Z Fordów mam na dzisiaj tylko Fiestę IV

Wóz do którego chcę kupić aku - to jest Nysa Towos z 1969 roku. Nawet jest już od dawna na naszym forum (nawet dłużej ode mnie) :wink: Tylko figuruje (jeszcze) jako własność innego z użytkowników 8)
Tyle na dzisiaj zdradzę - tak w tajemnicy :wink: 8)

Wóz jest do ogarnięcia i potrzebuje parę fantów. Koła nowiusieńkie (ale z odnowionymi felgami z 1969 roku) już czekają na nią w garażu 8) Pacjentce potrzeba aku + parę fantów. Najchętniej bym ją uruchomił sobie jeszcze w kwietniu 8) ale to wersja "hura optymistyczna".

Fakty są takie, że nie mam innego sprawnego auta oprócz tego Forda Fiesty. Gdybym musiał ją np. oddać do blacharza, to musiał bym do pracy dojeżdżać w niedziele Nysą. Bo to było by drugie jeżdżące auto w rodzinie. Jak nie ma innych sprawnych aut pod ręką, to i zabytkiem też można od czasu do czasu się karnąć :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net