Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 20:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 czerwca 2015, 11:14 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Mam pytanie co do zachowań amperomierza w waszych pojazdach. Czy wskazówka pokazuje 30amper na wolnych obrotach, czy tylko lekko się wychyla w prawo.
Jak wygląda sytuacja po włączeniu wszystkich świateł?

U mnie jakby alternator nie dawał rady z odbiornikami
http://www.youtube.com/attribution_link?a=0QnayYnwaHU&u=/watch%3Fv%3D0z1wTnssopk%26feature%3Dem-upload_owner


Ostatnio zmieniony 23 czerwca 2015, 11:27 przez erzetjot, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2015, 11:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Na wolnych obrotach na zero lub lekko na plus, po włączeniu wszystkich odbiorników gibnie się w stronę zera, ale podczas jazdy i tak się wychyla na plus. Zmierz sobie ładowanie multimetrem jakim.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2015, 11:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak. Wskazówka na wolnych, ze światłami ma jeszcze nie spadać na minus. Żuk ma dość dobry alternator, szczególnie diesel.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2016, 18:50 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Alternator padł nie podawał żadnego prądu.
Zakupiłem inny alternator, zamontowałem dodatkowo "tester akumulatora" (Voltomierz) na stałe, oraz lampy dzienne LED.
okazuje się:
Teraz na dziennych Ładowanie mam 13V na wolnych obrotach lub 14V gdy jadę.
Przy włączeniu kierunków spada do 12V
Przy włączeniu Wycieraczek spada na 12V
Gdy włączę światła mijania spada na 12V
Światła stopu nie wpływają na zmianę napięcia
Włączone mijania i kierunek 11V.

Czyżby zwarcie w instalacji ? (do Dziennych LEDów pociągnięte są nowe kable)
Duże zużycie prądowe starych żarówek ? (sprawa wątpliwa)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2016, 19:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Woltomierz z jednym miejscem po przecinku lepszy.

U nas jest 12,4 na zgaszonym od dawna silniku, z nabitymi akumulatorami do pełna. Na wolnych obrotach mam 13,4-13,6 a jak jadę 14,1-14,4. Po zgaszeniu silnika akumulator ma przez jakiś czas 12,8 i powoli spada do wspomnianych 12,4.

Po zapaleniu świateł - mam 13,8 podczas jazdy i na wolnych obrotach około 13,2

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2016, 19:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Spokojnie, nie popadaj w panikę. ;)
Zacznij od najprostszych usterek - nie piszesz, że altek był nowy, więc domniemywam, że używka. Skoro tak, to może mieć po prostu zużyte szczotki.
Do tego warto posprawdzać przewody a zwłaszcza ich połączenia...
BTW Witam Diesla z powrotem na forum! ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2016, 19:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ależ dziękuję za powitanie;-) Byłem cały czas tylko daleko;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2016, 19:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
O ile zamiast bezpieczników nie wsadziłeś gwoździ to zwarcia raczej nie ma, bo paliło by bezpieczniki. Ja sprawdził bym ten alternator - domyślam się że używany kupiłeś. Napięcia, które podajesz niewiele mówią - taka sytuacja może też występować jeżeli akumulator jest niedoładowany, albo uszkodzony. Gdzie wpiąłeś ten woltomierz?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lutego 2016, 21:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
...albo gdy masz spadek na głównym przewodzie masowym.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 10:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Może regulator napięcia?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 14:19 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Diesel pisze:
Woltomierz z jednym miejscem po przecinku lepszy.
U nas jest 12,4 na zgaszonym od dawna silniku, z nabitymi akumulatorami do pełna. Na wolnych obrotach mam 13,4-13,6 a jak jadę 14,1-14,4. Po zgaszeniu silnika akumulator ma przez jakiś czas 12,8 i powoli spada do wspomnianych 12,4.
Po zapaleniu świateł - mam 13,8 podczas jazdy i na wolnych obrotach około 13,2

i
zbiegusek pisze:
Spokojnie, nie popadaj w panikę. ;)
Zacznij od najprostszych usterek - nie piszesz, że altek był nowy, więc domniemywam, że używka. Skoro tak, to może mieć po prostu zużyte szczotki.
Do tego warto posprawdzać przewody a zwłaszcza ich połączenia...
BTW Witam Diesla z powrotem na forum! ;)

Przed przykręceniem alternatora sprawdzałem szczotki i były o wiele dłuższe od tych z niedziałającego alternatora. :)
Przewody sprawdzę podczas pomiarów napięcia (dokładniejszym woltomierzem) w najbliższym czasie
kubamytab pisze:
O ile zamiast bezpieczników nie wsadziłeś gwoździ to zwarcia raczej nie ma, bo paliło by bezpieczniki. Ja sprawdził bym ten alternator - domyślam się że używany kupiłeś. Napięcia, które podajesz niewiele mówią - taka sytuacja może też występować jeżeli akumulator jest niedoładowany, albo uszkodzony. Gdzie wpiąłeś ten woltomierz?

  • Bezpieczniki mam oryginalne (nie zworki) :)
  • Alternator owszem używany :(
  • Woltomierz wpięty zaraz za amperomierzem w tablicy rozdzielczej
  • Akumulatory są 2 łączone równolegle
    -jeden z nich ma 2 lata
    -drugi jest prawdopodobnie oryginalny z '96 roku, sprawdzony był 2 lata temu w sklepie i uznany za sprawny
zokolic pisze:
Może regulator napięcia?

i
SQ1SGB pisze:
...albo gdy masz spadek na głównym przewodzie masowym.

Myślę, że wtedy na LEDach by nie podawało 14V

Wpadło mi jeszcze jedno do głowy :idea: , widziałem że na alternatorach od żuka diesla są nasadzone różnej wielkości koła pasowe.
Mógłby ktoś sprawdzić jakiej średnicy macie te koła ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 20:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
erzetjot pisze:
[*]Akumulatory są 2 łączone równolegle
-jeden z nich ma 2 lata
-drugi jest prawdopodobnie oryginalny z '96 roku, sprawdzony był 2 lata temu w sklepie i uznany za sprawny

Ojojoj!
Trza było tak od razu! :)
Koniecznie zrób próby na pojedynczych akumulatorach! Szczegółów nie pamiętam ale coś mi się pałęta, że takie ładowanie akumulatorów grozi rozchwianie układu - w zależności od stanu (a raczej różnicy w ich stanach) jeden będzie się przeładowywał a drugi zdychał czy coś takiego.
To, że jeden jest już starawy i 2 lata temu był "dobry" to nie znaczy, że jeszcze tak jest.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2016, 08:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Wygląda na to, że koła pasowe różnią się tylko wysokością kołnierza - czyli przełożenie powinno być takie samo na obu. Przynajmniej jak porównuję te które mam. Ja obstawiam, że problem jest z akumulatorem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2016, 14:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dokładnie, usuń jeden akumulator. Jeżeli chcesz mieć dwa bez separatora ładowania to powinny być oba w świetnym stanie.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net