Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 stycznia 2016, 19:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Witam panowie,
mam problem z elektryką w Żuku, blaszak, benzyna, 1996 r.
Generalnie jechałem sobie z pracy jak co dzień, muzyczka gra, ciepełko leci i tu nagle auto gaśnie i zaczyna się dymić z wnętrza deski rozdzielczej. Przerażony chwytam już gaśnicę w rękę, na szczęście po chwili się uspokaja. Okazuję się że wysiadła tylko część elektryki. Radio nadal działa, światła świecą, rozrusznik kręci, ale nie pali. Nie świecą żadne kontrolki, nie migają migacze. Po odkręceniu deski rozdzielczej zlokalizowałem spalony jeden przewód (cała izolacja zjarana) idący do kondensatora przy cewce. Z kondensatora z tego samego miejsca wychodził jeszcze jeden kabel który pierwotnie szedł do gaźnika, po wymianie gaźnika na fiatowski troche o nim zapomniałem i sobie gdzieś tam dyndał. Najprawdopodobniej zrobił gdzieś zwarcie. Podjąłem próbę wymiany kondensatora (niestety nie mogę nigdzie znaleźć dokładnie takiego samego jaki miałem), więc kupiłem w sklepie elektronicznym jakiś o podobnych parametrach. wymieniłem spalony kabel na nowy i nadal nic. Brak prądu i iskry na świecah. Zastanawiam się czy nie strzeliła cewka. Troche nie jestem orłem w elektryce i nie wiem nawet jak mam sprawdzić taką cewkę. Dodam, że mam cewkę elektryczną zelmot 4226
Jak mieliście podobne problemy i udało się wam je rozwiązać będę wdzięczny za podpowiedzi.
Jeżeli nie mieliście to może macie jakieś pomysły?
pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 20:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
nic trudnego - cewka ma 3 złącza, jedno z tych trzech (któreś z tych na śrubkę) jest wspólne dla obu uzwojeń. Czyli ustawiasz miernik na pomiar rezystancji albo "brzęczyk" i sprawdzasz pomiędzy tymi dwoma zaciskami śrubowymi powinno brzęczeć i pomiędzy jedną z tych śrubek i tym wyprowadzeniem środkowym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 21:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
sprawdzałem i brzęczy tylko na tych gwintowanych śrubkach, a na śrubce i wyprowadzeniem już nie brzęczy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 21:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
jej czas już minął ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 22:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
teraz pojawia się kolejny problem, mam moduł zapłonowy APE05 i cewkę 4226. czy mogę tą cewkę zastąpić jakąś inną? bo troche jest problem z dostępnością tych 4226.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
pewnie, że można, tylko dobrze było by wstawić coś sprawdzonego, a tu już zupełny brak doświadczenia z mojej strony. Wiem, że kilka osób jeździ na cewkach od VW i modułach APE 05 sport i sobie chwalą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
generalnie to się okazuję że po wymianie tego spalonego kabla nadal nie ma w nim prądu, musze jutro dokładnie przejrzeć wszystkie kable. co to są za (puszki, przekaźniki )nad pompą hamulcową ? tam też idą jakieś kable.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
przerywacz od kierunków i przekaźnik od długich świateł, przynajmniej u mnie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
te okrągłe puszki to wiem bo niedawno wymieniałem, bardziej miałem na myśłi te prostokątne po prawej stronie pompy jak się otworzy maskę silnika


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
to przekaźniki, łatwo sprawdzić czy sprawne. Wyciągasz z podstawki i na piny 86 i 85 podajesz 12V, powinno pyknąć. sprawdzasz miernikiem czy "brzęczy" pomiędzy pinami 30 i 87a, oraz czy nie brzęczy pomiędzy 30 i 87. Zdejmujesz 12V i teraz powinno pyknąć, brzęczeć na 30 i 87, nie brzęczeć na 30 i 87a


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 23:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
ok dzięki wielkie za wszystko do tej pory. jutro rano będę sprawdzać i zastanawiać dalej.
trochę mam misję żeby to szybko ogarnąć bo Żupan potrzebny na co dzień :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2016, 11:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Sześciany to przekaźniki świateł długich i krótkich. Walce to przerywacze kierunkowskazów i świateł awaryjnych. Ten niby kondensator przy cewce (przy zapłonie elektronicznym) to element antyzakłóceniowy. Bez niego (czerwony kabel bezpośrednio na cewkę) też będzie silnik palić. Cewka zapłonowa przy mierzeniu prostym brzęczykiem nie będzie wykazywała przejścia do styku wysokiego napięcia. Trzeba zmierzyć omomierzem: 8,4-11,5 kOhm. Czerwony kabel leci bezpośrednio ze stacyjki. Może spaliły się styki w kostce stacyjki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2016, 16:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lucky luck pisze:
teraz pojawia się kolejny problem, mam moduł zapłonowy APE05 i cewkę 4226. czy mogę tą cewkę zastąpić jakąś inną? bo troche jest problem z dostępnością tych 4226.


Cewka od VW-nr 0221122349 lub 0221122379- lepsza od 4226.
cewka jest butelkowa, sucha, ma zieloną nalepkę. trzeba tylko zagnieśc końcówkę przewodu lub zmienić kabel cewka-aparat, bo wyjscie WN ma bolec w środku

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2016, 17:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Generalnie po przejrzeniu całej instalacji okazało się, to co przypuszczał Azajcew, przepalony styk przy stacyjce. Nowa wiązka już kupiona, jutro podłączam i się okażę co dalej... Jedyne co mnie zastanawia to, że ten kabel od stacyjki do cewki idzie jeszcze przez bezpieczniki i dziwne, że nie wywaliło bezpiecznika tylko zjarało styki stacyjki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2016, 18:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Azajcew pisze:
Sześciany to przekaźniki świateł długich i krótkich. Walce to przerywacze kierunkowskazów i świateł awaryjnych. Ten niby kondensator przy cewce (przy zapłonie elektronicznym) to element antyzakłóceniowy. Bez niego (czerwony kabel bezpośrednio na cewkę) też będzie silnik palić. Cewka zapłonowa przy mierzeniu prostym brzęczykiem nie będzie wykazywała przejścia do styku wysokiego napięcia. Trzeba zmierzyć omomierzem: 8,4-11,5 kOhm. Czerwony kabel leci bezpośrednio ze stacyjki. Może spaliły się styki w kostce stacyjki.


faktycznie styki stacyjki spalone.Jutro się okażę co się wydarzyło z cewką i tym kondensatorem. Przekaźniki wydają się być ok, ale zastanawiam się czy na pewno. Wiele razy zdarzało mi się, że jadąc na krótkich włączam długie i po jakimś czasie gasną wszystkie światła. Po wyłączeniu długich wracają krótkie i jest wszystko ok. Włączając ponownie długie znowu świecą i sytuacja się powtarza po jeździe przez jakiś czas na długich. Wymyśliłem sobie (tak na chłopski rozum) że coś tam się w tym przekaźniku przegrzewa i rozłącza całość z racji tego, że są połączone.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net