Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 22:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 stycznia 2016, 21:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Cześć

Jestem aktualnie w Mali i wpadłem Żukiem w sporą dziurę. Nagle padły wskaźniki paliwa, temperatury płynu i ciśnienia oleju, oraz zapaliła się kontrolka ładowania (silnik nadal pracował). Po zgaszeniu silnika kontrolka wzbudzenia alternatora już się nie zapala. Kiedy odpalę silnik, ona nadal jest zgaszona i wskaźniki martwe. Podaję kabelkiem impuls 12V ze wskaźnika łaodwania na żarówkę, co uruchamia ładowanie oraz zapala kontrolkę. Wskaźniki nadal trup.

Pytanie - co się stało? Zmierzyłem omomierzem linię idącą od altka do żarówki łaodwania - jest ok. To samo zrobiłem z linią od wskaźnika ciśnienia oleju do czujnika - też jest ok. Co zatem zabiło wszystkie wskaźniki i odwróciło działanie żarówki ładowania? Najbardziej zależy mi na wskaźniku ciśnienia oleju, pozostałe są mniej istotne (mam cyfrowy odczyt temperatury, a bez poziomu paliwa dam sobie radę).

Osobiście podejrzewam pad tego całego modułu, ale nie mam zapasowego. Wiecie czy da się go rozebrać w warunkach polowych i naprawić? Tam jest jakieś gówienko które lubi się urwać? Jakaś linia zasilająca te wskaźniki wewnątrz modułu?

Wybaczcie jeśli temat był., ale internet tutaj to żart, nie mam szans czegokolwiek poszukać na forum, opublikowanie posta to już CUD.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 stycznia 2016, 23:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Takie głupie pytanie pomocnicze.... czy sprawdziłeś masę wskaźników?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 stycznia 2016, 23:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, jest poprawna. Też mi to przyszło do głowy. Natomiast zupełnie nie znam ich budowy, dlatego pytam czy wewnątrz nich coś mogło paść. Podejrzewam że z amperomierza leci wspólne zasilanie dla wszystkich, potem przechodzi ono przez czujniki i w ten sposób mamy pomiar rezystancyjny wartości.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 08:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Nie leci z amperomierza bo to "stały" plus. Zegary i kontrolka ładowania są zasilone po stacyjce. Wszystkie wymagają plusa i masy. Zabrakło plusa. Gdy pracował silnika lampka świeciła, gdyż plus płynął od altka do zegarów (gdy jest ładowanie lampka nie pali się, bo ma podany plus w dwóch stron). Po zgaszeniu nie paliła się, po odpaleniu też, bo nie wzbudził się alternator (jednak po ostrej przygazówie powinien się wzbudzić i lampka znów się zapali - działa na odwrót).

Sprawdź zasilanie na wskaźnikach (zielony przewód).

Mało prawdopodobne żeby zepsuły się wszystkie wskaźniki naraz. Poza tym to musiałby być wstrząs tak duży, że pewnie prędzej rozpadłoby się wszystko inne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 16:36 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Ogarnąłeś Piotr?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 18:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Z tego, co donosi na stronie fejsbuczkowej (https://www.facebook.com/grzmiacyrydwan/), jadą dalij bez tracenia czasu na ogarnięcie. Byle do mety... Tam pewnie będą próbować ogarniać. :)
O... Już są na mecie - gratulki! :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 19:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nadal nie ogarnąłem a wolałbym mieć to sprawne

Ktoś ma pomysł? Przypominam że pali się kontrolka ładowani PO WZBUDZENIU alternatora a nie na odwrót.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 19:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
A na zielonym przewodzie, co dochodzi do wskaźników na pewno jest napięcie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 21:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to musiala byc duza dziura zeby tak odrazu sie zjeb... elektryka , mysle :roll: moze w skrzynce bezpieczników bezpiecznik wypadl , lub sie kabel poluzowal :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 22:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
jedynym co działa z całego panelu jest amperomierz. Wszystkie pozostałe są martwe. Po podaniu na nie na krótko 12V - wstają do końca skali. Kombinujcie dalej.

Nie znam budowy tego zespołu, dlatego pytam - czy komus padło toto podobnie? Takie pierdoły jak bezpieczniki i kabelki sprawdziłem od razu.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 22:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Każdy z nich jest zbudowany trochę inaczej. A temperatura silnika przypadkiem nie działa poprawnie po podłączeniu na krótko?

- Gdzie podajesz plus "na krótko"?
- Podaj "na krótko" jednocześnie masę i plus (uwaga, bo może pójść dymek). Albo zmierz, czy po podaniu plusa nie pojawia się również plus na masie (obudowie wskaźników).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 22:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak mam rozumieć, że wstają do końca skali?Wskaźniki działają w ten sposób, że po podaniu napięcia, wskazówka idzie na prawą stronę i zatrzymuje się na wartości, którą reguluje czujnik, czy pływak od paliwa.Jeśli zewrzemy przewody od czujników z masą, to wskazówki zaczną pokazywać maksymalne wartości, tzn. ten od paliwa pójdzie na full, a te od temperatury i oleju, to zdaje się będą pokazywać najmniejsze wartości (już nie pamiętam dokładnie, bo kupę czasu tych wskaźników nie mam). Wskaźnik od paliwa bierze dodatkową masę z obudowy zestawu wskaźników, natomiast pozostałe są trwale izolowane od masy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2016, 23:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Taki głupi pomysł, a może - tam izolacja pomiędzy dodatnimi pinami a obudową zespołu wskaźników jest bardzo lipna, cienka. Może od rypnięcia w dziurę się przesunęło/wykruszyło i zwarło - posprawdzaj rezystancję pomiędzy wszystkimi dodatnimi końcówkami a obudową wskaźników.

A może od walnięcia padła Ci masa pomiędzy budą a ramą?

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2016, 08:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Też właśnie obstawiam wykruszenie tulejki. Szczególnie niebezpiecznie jest przy amperomierzu - gruby, niezabezpieczony plus prosto z aku jest oddzielony od obudowy wskaźników (która jest podłączona do masy) minimetrem plastikowej tulejki. Jeżeli jeszcze jest jakiś lepszy alternator, to może się to grzać. Dlatego tak dopytuję o tę masę na wskaźnikach.

Typy ustrojów wskaźników są tam różne: Amperomierz - magnetyczny, paliwo i olej - magnetyczny skompensowany, temperatura - cieplny (bimetal).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2016, 10:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Doceniam wasze porady, takie oczywistości jak masa budy, czy masa silnika, czy masa zespołu wskaźników to ja sprawdziłem. Są ok.

Teraz raz jeszcze po kolei - auto wpada w dziurę, jednocześnie trzy wskaźniki lecą w swoje pozycje spoczynkowe i zapala się kontrolka ładowania. Silnik nadal pracuje.

Po zgaszeniu silnika gaśnie kontrolka ładowania. Przekręcam kluczyk na zapłon - kontrolka się nie zapala, wskaźniki martwe.

Odpalam silnik - kontrolka zgaszona, wskaźniki martwe, brak ładowania (widzę to w amperomierzu i na voltomierzach). Podaję kabelkiem na chwilę plus z amperomierza na żarówkę ładowania - rusza alternator i zaczyna ładować.


Teraz moje testy - podanie plusa z amperomierza, na dowolny wskaźnik z zespołu - powoduje wychylenie się jego wskazówki do końca. To normalne, bo leci pełne 12V, ale chodzi o potwierdzenie że wskaźnik działa. Urwać musiało się coś co załatwiło wszystkie wskaźniki razem, dlatego obstawiam coś we wnętrzu tego zespołu. A że nigdy go nie rozbierałem to nie wiem jak toto działa. Tulejkę plastikową zaraz sprawdzę.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net