Dzisiaj jest 29 marca 2024, 09:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20 kwietnia 2016, 20:33 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 03:39
Posty: 10
Pojazd: żuk 1964
Witam. Drodzy forumowicze mam pytanie. Udało mi się wejść w posiadanie elektronicznego aparatu zapłonowego zelmot do żuka o nr. 4484 oraz modułu zapłonowego Hybryd H-161. Jeszcze mam cewkę o nr BE200 B ale to już wyczytałem na forum że musze ją zmienić na taką elektroniczną 4426. z niską rezystancją. Pytanie za 100 punktów.... czy mogę cały zestaw założyć do żuka z prądnicą z + na masie ????? nie posiadam alternatora.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2016, 07:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Znalazłem schemacik h 161 i patent nie przejdzie. Skoro i tak nie zachowujesz oryginału to wywal prądnicę i wstaw alrernator.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2016, 17:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
moduł zastępujesz dużo lepszymi APE 05 sport, cewkę 0221122349 VW a prądnicę przepolaryzujesz na - na masie-da się, syreniarze robili taki patent
albo j.w. tylko wkładasz alternator.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2016, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
za zmianą polaryzacji problem tylko jeden - regulator prądnicy ma platynki albo na plus, albo na minus więc jak przepniesz polaryzację bez zmiany regulatora to szybko Ci wypali styki

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwietnia 2016, 18:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no i wentylator, silnik wycieraczek mogą w drugą strone się kręcić.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwietnia 2016, 21:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Podepnę się. Też mam ten dylemat, zostawiać prądnicę czy nie. Ale najchętniej zostawiłbym oryginal. Ewentualnie myslę o zmianie na minus na masie. Obniżyć napięcie ładowania juz umiem. Czy coś jeszcze trzeba regulować w regulatorze. Mialem 17 volt przy 80 na III biegu, teraz 14.6 /wybuchla nam ładowarka do telefonu to dopiero podlączylem voltomierz :)
A są elektroniczne regulatory prądnicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 kwietnia 2016, 06:56 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Klamot pisze:
Ale najchętniej zostawiłbym oryginal.
...
A są elektroniczne regulatory prądnicy?


No to co tu modzić z jakąś elektroniką? Wyregulować i śmigać - a jak boisz się coś podpiąć to kupuj ładowarki z przetwornicami, mają zakres napięcia zasilania bardzo szeroki np. 10-30V i masz pewność, że na wyjściu jest to co być powinno.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 09:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zostaw prądnicę jak mało latasz. i tym bardziej + na masie,jest korzystniejszy dla elektryki(przekaźniki) i zapłonu(łatwiejszy zapłon), no i ponoć buda mniej koroduje.
elektroniczne reglery robi Digitech i APE.
- na masie jest korzystniejszy jedynie dla jakości odbioru audio, wprowadzono go gdy auta zaczęły mieć urządzenia elektroniczne (radia), niektóre elementy dla polaryzacji "- "są po prostu tańsze w produkcji.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 12:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja słyszałem wersję że "+" na masie miały pojazdy bloku wschodniego zaś "-" był w pojazdach złego zachodniego kapitalizmu... to miała być taka strategiczna taktyka, aby się wróg nie mógł połapać jakby przypadkiem jakiś pojazd zdobył.
Inna sprawa, że rzeczywiście "+" dla masy jest korzystniejszy pod względem korozji elektrolitycznej.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 15:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to raczej nieprawda z tymi strategicznymi tematami. Mercedes długo miał + na masie a więcej wspólnego miał ze sponsorowaniem Hitlera a później zgniłym zachodem niż z RWPG

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2016, 06:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzięki za rady :) Digitech moduł zapłonowy - mozna odpiąć kondensator - większa iskra....APE robi elektroniczne regulatory prądnicy. Obie firmy się znają i polecają jak widzę. Teraz pokombinuję jak to dyskretnie zamontować. I przepnę żuka na minus na masie bo mi czacha dymi jak coś próbuje przy elektryce robić :) Prądnica zostaje... Okazało się, że moduł Digitecha od kilku lat mam w swojej MZ ES 250/1 - myślałem że to zagramaniczne a tu rodzima produkcja :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2016, 22:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Będzie CB radio i radio i musi być minus na masie. Czy to na prawdę tak prosto - odwrotnie zapiąć akumulator, odpalić i już. No i wskaźniki co źle wskazują poprzepinać. Tak? - czy jest w tym większa magia? Regulator, jak już będzie minus na masie to zakładam elektroniczny. Wentylatora i tak jeszcze nie mam...

Przytaczam za Forum Syreny:
Czy jakieś do Żuka zmiany?

Wiadomość
sir
Arturo vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 707
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-05-19, 10:05 Zmiana biegunowości prądnicy HOWTO krok po kroku
Wiele osób ciągle pyta jak to zrobić, pomimo, że rozwiązanie w mniej lub bardziej czytelny sposób pojawiało się już w różnych tematach. Postanowiłem więc napisać taki krótki poradnik HOWTO w krokach, do którego można by było zainteresowanych odsyłać.

Zmiana biegunowości prądnicy - najbezpieczniej dla prądnicy i regulatora jest zrobić to w ten sposób :

1 ) wyłączamy zapłon, odłączamy wszystkie urządzenia typowo elektroniczne (takie, którym zmiana biegunowości zaszkodzi - np. radio, przerywacz elektroniczny)
2 ) luzujemy mocowanie prądnicy i demontujemy pasek klinowy
3 ) zamieniamy klemy na akumulatorze (lub raczej na przewodach) - tak, żeby był "- na masie"
4 ) odkręcamy 2 przewody ze skrajnych zacisków regulatora (zaciski nr 16 i 18 - zaciski twornika i wzbudzenia) - te, które idą do prądnicy (z tego co pamiętam będzie to gruby czarny i cieńszy, żółty przewód)
5 ) łączymy je razem, np. skręcając jakąś śrubką z nakrętką
6 ) stykamy teraz na chwilę te 2 połączone przewody do środkowego zacisku regulatora (zacisk nr. 19) - prądnica powinna się zacząć kręcić jak zwykły silnik elektryczny
7) podłączamy przewody do regulatora tak jak były na początku
8 ) zakładamy i naciągamy pasek klinowy
9 ) odpalamy silnik i sprawdzamy czy nie świeci się przypadkiem kontrolka ładowania
10 ) GOTOWE - biegunowość zmieniona !

Proces jest odwracalny - aby powrócić do oryginału - trzeba postąpić w analogiczny sposób (tylko klemy podłączyć odwrotnie).

Po zmianie biegunowości silniczek wycieraczek będzie się kręcił w nieprawidłową stronę i będziemy mieć mizerny nawiew (https://www.youtube.com/watch?v=BeI7F4yaoaE). Naprawiamy to w ten sposób :

1 ) odkręcamy czołową część obudowy nagrzewnicy i wyjmujemy ją z auta (nie jest to konieczne, można spróbować od razu od kroku 2, ale się nieźle nagimnastykujemy, żeby zdemontować połówkę obudowy wirnika wraz z silnikiem w aucie - ciężko jest dojść do śrub, ale jest wykonalne)
2 ) rozkręcamy połówki obudowy wirnika (6 śrubeczek) - będziemy mieć wtedy w ręce jedną połowę obudowy wraz z przykręconym do niej silnikiem i założonym na jego oś wirnikiem)
3 ) zdejmujemy wirnik z osi silnika
4 ) wykręcamy 2 długie śruby mocujące silnik do połówki obudowy wirnika oraz jednocześnie ściągające dwie połowy obudowy silnika ze sobą - trzeba uważać, żeby ich nie rozłączyć, bo później będzie zabawa ze szczotkami - więc ostrożnie !!
5 ) obracamy względem siebie o 180 stopni połówki silnika
6 ) składamy wszystko w kolejności odwrotnej

Kolejna sprawa - wycieraczki. Trzeba przełożyć ramiona wycieraczek na wiloklinie :

1 ) odkręcamy dwie nakrętki ramion wycieraczek
2 ) demontujemy wycieraczki z auta
3 ) włączamy na chwilę wycieraki (właściwie sam mechanizm, bo ich już w aucie nie mamy)
4 ) zakładamy wycieraczki z powrotem w takiej "pozycji startowej" jak nam pasuje

Pozostaje jeszcze sprawa urządzeń lubiących "+ na masie" - np. radia. Trzeba wymienić na takie, które akceptują "- na masie" :)
_________________
km nawinięte na licznik | 2016: 6012km (stan na 06.03.2016) | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syreną po Europie: https://www.facebook.com/SyrenaPoEuropie | Syreną dookoła Polski: https://www.facebook.com/SyrenaDookolaPolski
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Niewiadów n126e 84'
Niewiadów n250c 80'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2016, 21:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dokładnie postępując według instrukcji Syreniarzy mam minus na masie :)
Do tego po całej operacji elektroniczny regulator prądnicy założony z APE. Akuratnie można go wpasować pod oryginalny regulator. Przy 40km/godzine na III biegu mam 14.7 V i tak do końca... Zamienilem jeszcze tylko przewody na amperomierzu. Reszta dziala :)
Potrzebne są 3 śruby M6 50mm i 3 długie nakrętki M6 - będą dystansem i nakrętki zwykle M6. Pasuje w dziury po starym regulatorze, który w efekcie operacji jest 2 cm odsunięty od blachy ale tego nie widać.
Załącznik:
IMG_0214-2400.jpg
IMG_0214-2400.jpg [ 362.9 KiB | Przeglądany 10005 razy ]

Załącznik:
IMG_0217-2400.jpg
IMG_0217-2400.jpg [ 267.81 KiB | Przeglądany 10005 razy ]

Załącznik:
IMG_0220-2400.jpg
IMG_0220-2400.jpg [ 238.29 KiB | Przeglądany 10005 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net