Dzisiaj jest 29 marca 2024, 03:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05 lipca 2016, 07:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Szukam informacji i już sam nie wiem.

Instrukcje podają "statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu", czyli jak silnik stoi, więc nie działają przyśpieszacze. Jak się reguluje "na żarówkę" to jest to jasne i oczywiste. Ale co w przypadku regulacji na stroboskop? O ile przyśpieszacz odśrodkowy nie ma tu wpływu, bo obroty biegu jałowego są jeszcze za niskie, to podciśnieniowy dość mocno wpływa na pomiar.

Czy do takiego pomiaru powinno się odłączać wężyk podciśnienia? Czy może trzeba ustawiać 8 stopni na podłączonym podciśnieniu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2016, 09:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Lepiej ustaw zapłon na słuch, a nie na lampę. Teraz jest inne paliwo, niż w momencie, kiedy podawano te 8 stopni. Co za tym idzie kąt wyprzedzenia też będzie inny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2016, 10:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Hm. Na słuch. To już trzeba mieć trochę więcej doświadczenia. Ciekawe, że przy ustawieniu z odłączonym, i z podłączonym podciśnieniem chodzi podobnie. A różnica to prawie 20 stopni. Przy odłączonym bardziej (wcześniejszy zapłon) trochę bardziej słychać panewki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2016, 19:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
panewek ma nie być słychać. spalania stukowego również. ma się dobrze zbierać i równo chodzić.
na wolnych nie powinien działać regulator podciśnieniowy-jeśli wyprzedza to albo jest podpięty w miejsce małej odmy, albo gaźnik uszkodzony/wadliwie zregenerowany i zamknięta przepustnica odsłania kanał podciśnienia a nie powinna.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2016, 22:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Książka podaje największe wyprzedzenie dla podciśnieniowego przy w połowie otwartej przepustnicy (kąt otwarcia 45st.)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2016, 23:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zgadza się. ale zależy to jeszcze od innych czynników-stanu silnika, filtra powietrza i układu wydechowego.
niemniej jednak na zamkniętej przepustnicy i pracujacym silniku podciśnieniowy nie powinien przyśpieszać zapłonu wcale-w wężyku podciśnienie powinno się pojawiać po lekkim zwiększeniu obrotów.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2016, 10:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Bingo. Teraz wiem, o co chodzi. Ja nie mam oryginalnego gaźnika, tylko przepustnicę od jakiegoś Opla na wtrysku (plus BLOS - Żuk nie ma już nic z zasilania benzyną). Podciśnienie jest podłączone bezpośrednio w kolektor, stąd bardzo duże wyprzedzenie na biegu jałowym. Dzięki za naprowadzenie. Coś z tym wymyślę...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2016, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
musisz nawiercić otworek,tak, aby ok 1/3 była zasłonięta przez zamknietą całkiem przepustnicę a 2/3 było po stronie od filtra powietrza. średnica chyba 0,8-1,1mm jutro sprawdzę.
ja z powodu 2 gaźników też mam ten kłopot, gorzej nawet, bo nie mam gdzie nawiercić. jeżdżę z odłączonym podciśnieniowym, ustawiłem po prostu na na jazdę z maksymalnym obciążeniem(badasz rozpędzanie na pełnym gazie, zostawiasz na najlepszych osiągach). Swoja drogą to gaźniki są o mniej więcej stałym podciśnieniu, więc i regulator nie miałby wiele roboty. przy blosie może byc podobnie. jedynie uważaj, żeby przepustnica nie była za duża ani za mała, mam kilka nowych od poldka 38mm i one beda ok.
Poza tym wystarczy do niej dodać oryginalnego tps-a i wspawać w rurę króciec pod sondę 1przewodową i masz sterowanie pod gaz 2generacji-pasuje stag xl ale z przełacznikiem stag 2g. masz wtedy regulację dawki krokowcem i stały skład niezależnie od ilosci gazu w butli, temperatury powietrza zewn itp.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net