Dzisiaj jest 19 października 2019, 04:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 marca 2008, 16:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lutego 2008, 23:10
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Pomóżcie nysiarze, w sobote próbowaliśmy odpalić moją nową OW . Zmieniliśmy kable , palec , kopułkę , świece. Wymieniliśmy olej , płyn w chłodnicy itp.
A ta cholera silnikiem kręci ale zapalić nie chce , strzela z rury na czarno , kopci przy tym jak parowóz i nic.
Raz daje z cewki prąd na swiece raz nie , może rozregulowaliśmy jej zapłon albo ki czort ...? :twisted:

_________________
Star 744 WT
Nysa 522 OW/RSD
Nysa 522 KW
UAZ 469B
Fiat 125p


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 marca 2008, 19:26 
jak strzela z rury to zaplon przestawiony lub sa kable zaplonowe pozamieniane wtedy nieodpali , masz ksiazke napraw lub instrukcje obslugi ? tam jest kolejnosc narysowana , aparat zaplonowy zescie do tego krecili ? jak tak to sie niedziwie ze nieodpali, kable zaplonowe jak sie wymienia niemajac pojecia to sie pojedynczo wymienia chodzi mi oto jak niema sie ksiazki gdzie kolejnosc jest narysowana, przerywacz ma tez napewno na 99% spalone styki , sprawdz palec rozdzielacza czy nierobi przebicia tam jest taka plytka stykowa w srodku palca czy ona jest wcisnieta jak bedzie luzem lezec w aparacie to juz bedzie wiadoma przyczyna .Jezeli to niejest przyczyna to wlacz zaplon i sprawdz czy na cewce zaplonowej masz prad 15 zaplonowy jak niema pradu na cewce to czesta przyczyna jest zaoksydowana kostka pod deska rozdzielcza lub obluzowany styk 15 pradu zaplonowego ze stacyjki oczysc styki w kostce i zapryskaj WD40 jak luzne to przygnij troche , sprawdz tez styk stacyjki czy poprostu niezszedl lub luzny jest


Na górę
  
 
 Tytuł: Zapłon ustawic
Post: 09 października 2008, 19:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 lutego 2008, 19:54
Posty: 79
Lokalizacja: rozprza
witam podpowiedzcie mi jak ustawić zapłon (aparat był wyjętyi teraz nawet niechce strzelić w gażnik)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 listopada 2008, 10:25 
Nie chcę zakładać nowego wątku, ale mam taki problem.

Moja Nysa stała nieużywana kilka miesięcy w sumie. Jak włączę zapłon to kontrolki świecą prawidłowo, akumulator naładowany, ale jak włączam rozrusznik to przygasają. Czy to może być przewód masowy np? Albo coś z rozrusznikiem jakieś zwarcie?

Przewód masowy zamontowany jest gdzieś pod podwoziem czy przy silniku?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 24 listopada 2008, 16:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2599
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, Nysa 522S, Żuk A15C
fabrycznie to masa jest na nadwozie w nysach. To nie jest dobre bo jak buda gnije to ciągle cos nie działa jak powinno. Ja nie kapuje za bardzo o czym piszesz-słabo ci kręci czy jak? Bo to że w chwili odpaanie kontrolki przygasają to w każdym aucie jest....... :roll:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 listopada 2008, 16:53 
czesc bogus ,

obraca rozrusznik?
jezeli masz stary akumulator i on niebyl przez ten czas postoju nysy ladowany to tez niebedziesz mial mocy w akumulatorze , moze byc tez tak ze masz zwarcie w akumulatorze to powoduje szybsze wyladowanie sie akumulatora ( samoczynnie ).

napisz mi czy rozrusznik kreci wogole , kontrolki beda sie palic na desce jak nawet slaby akumulator, ale rozrusznikowi niestarcza pradu wtedy jak ty obrocisz kluczyk to zgasnie wszystko.

poszukaj tu na forum pisalem o takiej ladowarce akumulatora.
moja nyska jak stoi to caly czas jest podlaczona do takiej ladowarki i zawsze odpali.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 25 listopada 2008, 01:47 
Dzięki za pomoc :)

Przeczyściłem klemy jeszcze raz, oczyściłem dokładnie miejsca gdzie mocowane są przewody: masowy i plus, no i odpalił. Przyznam się, że wcześniej tego drugiego nie zrobiłem, bo myślałem że to coś poważnego i nawet mi nie przyszło do głowy, że to taka drobnostka :oops:
Ale powiem Wam, że Nyska stała parę miesięcy i odpaliła za pierwszym razem (oczywiście po wcześniejszym wlaniu benzynki do gaźnika).


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 25 listopada 2008, 12:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2599
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, Nysa 522S, Żuk A15C
znaczy że dobra nyska jest cykuś 8)

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 sierpnia 2009, 16:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lipca 2009, 20:48
Posty: 28
Lokalizacja: Ciechanow - Warszawa
Ostatnio słyszałem, że w S21 idealnie sprawują się rosyjskie "czarne świece".
Tylko z tego co widzę to są dwa rodzaje tych świec - A14 i A11.
Orientujecie się może, które są odpowiednie...?

_________________
Stado Baranow


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 sierpnia 2009, 16:59 
niedawaj zadnych rosyjskich lub innych swiec :!: z doswiadczenia mojego wkrec : NGK B 7 HS lub NGK BR 7 HS :wink:


Na górę
  
 
Post: 27 listopada 2009, 16:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ostatnio chciałem odpalić moją Nysulę, przekrecam kluczyk, rozrusznik kreci, ale silnik nie chce zaskoczyc, wykrecilem świecę, żeby sprawdzić, czy jest iskra, a tu figa.. iskry ni ma... No to myślę.. aparat nowy, cewka nowa, kable muszą być w porzadku, bo nie wiem czemu miałyby nie być, no i zacząłem odwijać z chałupniczej izoalcji taśmą przewód dochodzący do cewki, który wydawałmi się "podejrzany". Okazało się, że izolacja jest stopiona na całej długości, po wymontowaniu z wiązki... Jest to ten czarny przewód idący od stacyjki do złącza cewki. Nie jest problemem zamontowanie nowego przewodu i tak zrobię, ale pytanie mi się pojawiło, dlaczego ta izolacja się stopiła? Musiał się grzać ten przewód, ale dlaczego? Czy mogło to się dziać przez starą cewkę, która, chyba nie była do końca w porządku, bo wyciekał z niej ten płyn co to tam jest w środku... Ale wyciekał dopiero po wyciągnięciu kabla... Ma ktoś jakieś pomysły, co za przyczyna mogła byc, czy to stara cewka i teraz bedzie w porządku, czy co to może być? Aha i jeszcze jedno pytanie, jakie kable przychodzą do Nysy, chodz mi o grubość.
Dzięki,
Pozdrawiam
Marian

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2009, 17:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Marian15 pisze:
[...] jakie kable przychodzą do Nysy, chodz mi o grubość.


Na schemacie instalacji elektrycznej masz wypisane wszystko. Sam nawet ją do internetu wrzucałeś ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2009, 17:27 
jakiej grubosci , jakiej grubosci , jakiej grubosci sa te kable :roll: czy moze mi ktos powiedziec ? :(

tak serio chlopie :) to ci moge odpowiedziec na to pytanie prosto z mostu : masz stare kable i to starczy jak nawet niemasz suwmiarki do zmierzenia grubosci to utnij kawalek i idz z tym do sklepu , ten czarny kabel to prad zaplonowy oznaczenie 15 na oko jest to 2,00 qmm lub 2,5 , ten plyn z cewki jak wyplywa to wez to wywal i wstaw nowa , elektryczna instalacja ma prawo sie grzac do pewnego stopnia , jak odkrecisz deske rozdzielcza tam jest kostka biala i wiem ze nieraz ta kostka ma luzne obsadzenie tego kabla czarnego 15 , moja nysa tez raz niechciala zapalic na poczatku i wlasnie w tej kostce scisnolem te zaciski i teraz jest ok wszystko , byc moze u ciebie wystepowalo tak zwane spawanie jak wlasnie przewody sa luzno obsadzone i tez bedzie sie izolacja topic , sprawdz ta kostke czy przewody sa mocno obsadzone , wszystkie kostki zlaczenia rozepnij wpryskaj jakiegos wd 40 i zepnij razem i te zlaczki w kostkach musza zawsze wchodzic dosyc ciezko razem wtedy masz pewnosc ze jest kontakt


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2009, 17:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tomku, cewkę wymieniłem już wczesniej i Nyska chodziła na niej i nie było problemu. Żeby go wyciągnąć musiałem odkręcić przecież deskę i ściągnać kabel z kostki. Był tam bardzo mocno zamocowany, aż miałem problemy z wyciągnięciem... Ale nadal dziwine jest dla mnie, że tylko ten i żaden inny przewod tak się grzał... :roll: No nic założę nowy i bede patrzeć czy sie topi, czy nie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2009, 17:52 
mozesz tez miec nadpalone styki w stacyjce wtedy tez ciezej odpalic silnik i to moze tez byc przyczyna grzania sie przewodu. Jaka masz stacyjke ta zwykla w desce rozdzielczej ? ma 3 kable nasadzone , sprawdz stan stykow , mozna uratowac to nieraz papierkiem sciernym przeleciec i zlaczki mocniej nasadzic spowrotem na stacyjke , tam tez moze wystepowac spawanie wlasnie bo styki sa luzno obsadzone na stacyjce.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net