Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 października 2016, 21:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Cześć,

Tak sobie obczajam kwestię wszystkich dodatkowych wskaźniczków w samochodzie i zastanawiam się, czy ktoś z was przerabiał już kwestię dołożenia do instalacji amperomierza? Żuczki czy Nyski miały wbudowane, niestety w moim Lublinku poskąpili. Idąc jednak z duchem czasu, chciałbym podłączyć amperomierz cyfrowy - choćby po to, żeby nie był tylko nic nie wskazującym gadżetem ale faktycznie coś mierzył.

O ile woltomierz to w zasadzie żaden problem, wystarczy zakupić i podłączyć, to amperomierz stwarza większe problemy. Otóż wszystkie cyfrowe amperomierze jakie widziałem do tej pory wymagały podłączenia bocznika pomiarowego na minusie instalacji. To z kolei stwarza poważny problem jeśli nie chcemy mierzyć też prądów rozruchowych. Zatem wracam do pytania zasadniczego. Przerabiał już ktoś taki temat?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2016, 22:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Ja nie, ale rozwiązanie banalne - w obwodzie bocznika wstaw przekaźnik nc i na cewke podaj sygnał z rozruchu stacyjki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2016, 22:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Tylko co ten przekaźnik miałby rozłączać/łączyć? Amperomierz od bocznika? Czy miałby zwierać bocznik?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2016, 22:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Kręcisz rozrusznikiem -> + na cewkę przekaźnika -> przekaźnik odcina obwód bocznika -> przestajesz kręcić -> przekaźnik zapina bocznik = brak dymu ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 08:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Tylko nadal bocznik musi wytrzymać prąd rozruchowy. W lublinie taka norma to około 800A. W skrajnych przypadkach potrafi polecieć 1200A. Jak wstawię bocznik na 100A co już i tak będzie przesadą do wskaźnika ładowania, to on pójdzie z dymem - nie amperomierz :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 09:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
A nie można normalnie, po ludzku, jak to było w samochodach z czasów słusznie minionych, zrobić?
Czyli:
Przecinamy gruby czerwony przewód idący z alternatora do rozrusznika (przeważnie) i wstawiamy w szereg odpowiedni amperomierz? Wszak interesuje nas prąd ładowania (rozładowania), a nie prąd rozruchu? Oczywiście ten ostatni, gdyby był dostępny, to też by człek na niego spoglądał ale do życia niezbędny ci on nie jest... :)
Bo jak słyszę o jakichś bocznikach, które mają przeżyć prąd 1000A, zaś przez 99,99% swej służby mierzyć prąd mniejszy o DWA rzędy wielkości, to jakoś mi się zdaje, że pomiar prądy ładowania byłby dość niewiarygodny.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 09:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
teraz na trzeźwo to przeczytałem ;) ... jak wepniesz się w odpowiednim miejscu to nie narazisz go na przeciążenie - wysokie prądy pojawiają się tylko na przewodzie pomiędzy + aku i stycznikiem rozrusznika. Tej gałązki nie ruszasz, a wcinasz się pomiędzy + aku i kabelek idący do skrzynki bezpieczników. Możliwe, że masz połączenie między alternatorem i rozrusznikiem, więc to też musisz rozpiąć i przepiąć tak, żeby przechodziło przez amperomierz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 09:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
o... zbiegusek mnie uprzedził...
co do miejsca wpięcia, to pytanie co chcesz mierzyć jeszcze... jak masz woltomierz, to wiesz czy jest ładowanie i jak dla mnie bardziej istotne jest co dzieje się w obwodzie akumulatora.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 22:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Panowie, przeczytajcie to co napisałem w pierwszym poście. Ja wiem, gdzie ten amperomierz wpiąć. Oczywiście za alternatorem to idealne miejsce - ale dla amperomierza analogowego.

Problem w tym, że nie mogę znaleźć amperomierza _cyfrowego_ który umożliwia zapięcie bocznika na plusie. Wszystkie z jakimi miałem doczynienia, wymagają instalacji bocznika na minusie. Nie da się tego przeskoczyć, po wpięciu bocznika na plusie taki amperomierz się uszkodzi. Nie chcę wskaźnika z dokładnością +-10A - dlatego szukam cyfrowego :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2016, 23:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Że jak? A co to jest plus a co minus dla amperomierza?
On ma mierzyć natężenie przepływu elektronów od zacisku A do zacisku B... i dla niego powinno być wszystko jedno czy te A i B są po stronie gdzie akumulator ma krzyżyk a gdzie kreseczkę.

Ale może się nie znam.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 14:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Raz jeszcze powtarzam, chodzi o amperomierz cyfrowy. Wewnętrznie te mierniki są miliwoltomierzami, których biegun ujemny zasilania jest połączony wewnątrz miernika z biegunem ujemnym obwodu pomiarowego. Po instalacji bocznika na plusie robi się zwyczajne zwarcie. Nie można tego prosto obejść. nawet jak zrobi się odseparowane zasilanie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 22:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Każdy amperomierz jest de facto miliwoltomierzem... tylko jedne mają bocznik wewnątrz a inne wymagają zewnętrznego. Poszukaj innego amperomierza - ja na allegro widziałem takie co można też pod plus podłączyć lub pod prąd przemienny, gdzie zagadnienie "plus/minus" nie występuje.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2016, 22:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Jesteś wstanie podać link do aukcji? Ja niestety na taki nie trafiłem - byłbym wdzięczny za pomoc :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net