Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 07 grudnia 2016, 08:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
ME150 oraz ME150M to jest identyczny odpowiednik do tych APE :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2016, 14:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Dzięki za info. Wszystko (?) już zatem wiem i mogę sobie do diagnostyki przystąpić. Szkoda tylko że nigdzie krańcówki nie mogę kupić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2016, 15:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Ja nie rozumiem tego opisu jak chodzi o otwarcie drzwi :(

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2016, 18:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
cooger pisze:
Tak, też jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie uruchamianie grzania po otwarciu drzwi. Jak to działa w 3Mi - jak już zamkniesz drzwi i przekręcisz kluczyk w pozycję załączenia prądu to świeci się kontrolka grzania czy nie? Jeśli nie to co się dzieje jak cofniesz kluczyk na pozycję zero i przekręcisz ponownie? (...)
Te ME150M też sprzedawane są jako przekaźniki do Lublina 3.


U mnie w obu przypadkach zarówno w 3Mi jak i 3 są już te sterowniki APE. Natomiast co do Twojego wcześniejszego pytania, to zależy od tego jak szybko zaczniesz próbować odpalić silnik. Jeśli długo się kokosisz na miejscu kierowcy, to kontrolka może nie zdążyć się zapalić. Wtedy efekt jest taki, jak byś odpalał zagrzany silnik - tj przekręcasz na zapłon, nie zapala się kontrolka ściec, kręcisz rozrusznikiem. Natomiast jeśli włączysz i wyłączysz zapłon, to resetujesz układ i kontrolka zapala się normalnie na pełny czas wymagany przez aktualną temperaturę silnika.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2016, 19:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
tstiller pisze:
Natomiast jeśli włączysz i wyłączysz zapłon, to resetujesz układ i kontrolka zapala się normalnie na pełny czas wymagany przez aktualną temperaturę silnika.


O potwierdzenie tego faktu właśnie mi chodziło. Dzięki!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 22:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
No to grzanie działa, padnięty był przekaźnik/sterownik. Podejrzewam, że problem z czasem wróci bo znalazłem w schowku już jeden padnięty. Czytałem w sąsiednim wątku, że one tak mają. Może nowy niebieski będzie lepszy od starego czarnego. A jeśli nie to zgodnie z sugestią trzeba będzie dodatkowy przekaźnik zamontować choć nie jestem fanem takich przeróbek. Z pytań dodatkowych - czy świeca żarowa może się tak uszkodzić, że ma mniejszą rezystancję i bierze większy prąd? Bo może to być przyczynek do awarii tych przekaźników? Przy okazji może ktoś poda mi model świec?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 18:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Ponawiam pytanie bo chciałbym nabyć nowy komplet świec - może ktoś podać sprawdzony part number? Czy to prawda, że to te same świece co w Poldku z 1.9D?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 18:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wedle katalogu:

BERU 769893584
BRISK 769893584
ISKRA 000260408

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 18:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Ten numer Beru nie znajduje się w katalogu: http://beru.federalmogul.com/pl/e-catalogue/part-number

Generalnie wszystkie z powyższej listy znajdują się prawie tylko w tym katalogu: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9868,d.bGg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Z niego wziąłem... zaś w książce WKiŁ jest: 21R28, 11YX17A

patrz: http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... ocid=30884

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 18:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 48
Pojazd: Andoria Lublin 3
Dzięki. Niestety z tymi też lipa.

Na allegro sprzedają jako właściwe Championy CH189 a to odpowiednik Briska GN909. I to faktycznie świece do XUD9. Jeśli nikt nie napisze sprawdzonego modelu z aktualnej produkcji to chyba któreś z nich wybiorę.

Z linku co podałeś wynika, że sprzedają raczej te co na allegro: http://allegro.pl/21r136e-brisk-swieca- ... 78412.html

Nawiasem mówiąc to w książce podane jest, że przekażnik ma prąd znamionowy 60A a świeca 11V/17A. 17x4 to dla mnie 68A więc nie wiem jak te przekaźniki miały to na dłuższą metę wytrzymywać. A przy wyższym napięciu aku to przecież nawet więcej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2016, 21:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Przekaźniki nie tyle, co się paliły, (bo chyba nie), co siadała w nich ta elektronika.W żukach od początku były małe, 30-to amperowe przekaźniki i jakoś dawały radę.Dużo robią świece, bo ponoć świeca, nawet, jak jest niby sprawna i grzeje, to może być tak, że nie uzyskuje właściwej temperatury i tym samym, nawet po właściwym czasie grzania, silnik nie uruchamia się tak lekko.Ponoć sprawna świeca ma się jarzyć na żółto, a zużyta, na czerwono, czy tam odwrotnie.Gdzieś to chyba czytałem, parę lat temu, ale nie zaprzątałem sobie tym głowy, bo nie posiadałem żadnego diesla, za wyjątkiem ciągnika, a tam świec nie ma.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net