Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 lutego 2017, 12:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
Witam na wstępie wszystkich forumowiczów.

Mam pewien kłopot z moim nowym nabytkiem którym jest ŻUK.
Problem polega na napięciu ładowania.
Na wstępie powiem że alternator i regulator napięcia jest sprawny w 100% (sprawdzone w specjalistycznym warsztacie)
Otóż... Na wolnych obrotach napięcie na zaciskach akumulatora (nowego) wynosi około 14V
po włączeniu świateł skacze do 15V, po dołączeniu dmuchawy 15,5V, po dołączeniu innych odbiorników rośnie aż do 16,5-16,7V...
nie ma różnicy jeśli przy zmianie obrotów - czy wolne czy max napięcie zależy jedynie od obciążenia odbiornikami...
Elektromechanik powiedział żeby sprawdzić masę pod regulatorem - wyczyszczona i dodany kabelek z innego punktu ale nic to nie dało...
Macie jakieś pomysły? co to może być gdzie szukać usterki?
Alternator a124 - regulator elektroniczny (nowy) , na starym analogowym było dokładnie to samo...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 20:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
To może głupie pytanie:
A sprawdzałeś to multimetrem czy "ufasz" przyrządom pokładowym?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 20:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
W żuku nie mam woltomierza tylko amperomierz któremu nie ufam wcale w związku z czym wszelkich pomiarów dokonuję multimetrem - uprzedzając kolejne pytanie informuję że w zasadzie to dwoma aby potwierdzić czy odczyty nie są wynikiem usterki urządzenia pomiarowego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 20:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W jaki sposób byly dokonywane pomiary alternatora na "profesjonalnym" stanowisku? Czy aby na pewno diody prostownicze dzialają prawidlowo?

Ah- no i jaki masz regulator? Elektroniczny czy analogowy? Analogowy wymaga zazwyczaj precyzyjnego ustawienia, nie kaźdy to potrafi, a książkowe insttukcje nie zawsze sie sprawdzaja ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 20:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak sobie przypominam, może być źle podłączony (wzbudzenie "na krótko", zacisk prądowy zwarty z wzbudzeniem) albo słabe połaczenie masy lub + z akumulatorem i pracuje jak nieobciążony, może i do 40v napięcie dojść, ale wtedy diody się zesmrodzą. luźna masa, klema, hebel trefny. spróbuj zamknąć obwód masy w ten sposób,żeby z klemy szła na budę, z budy na silnik/skrzynię(żuki chyba fabrycznie jej nie mają, sporo kłopotów jest przez to) i z silnika na ramę. może coś z wiązką popaprane i zamiast przez żaróweczkę( amperomierz) obwód wzbudzenia się przez odbiorniki.
wczoraj właśnie robiłem zuka, jak dostał tą dodatkową masę plecionką, to rozrusznik chce odfrunąć:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Mariano-on napisał, żę sprawdzał i regler elektronik:)
może zestawione altek 6d i regler 9d albo odwrotnie, ale chyba ktoś kto sprawdzał by zauważył

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 21:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Faktycznie. Coś musi byc namotane, albo faktycznie gdzieś styki kiepskie i rezystancja leci w kosmos po włączeniu odbiornikow. Ale jeśli to by byla kwestia masy, to jak sam piszesz-najpewniej od razu by to wyszlo z problemami z rozrusznikiem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 07:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Tak jak koledzy piszą, sprawdź czy jest poprawnie podłączony

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2017, 20:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
Poczytałem co napisaliście... pogrzebałem... i...
Jest w miarę normalne ładowanie!
Wymieniłem kabel od wzbudzenia - pomogło.
Na wolnych jest 13,8 - 14,2 V - jak dodam gazu robi się do max 15 v (przy nie włączonych odbiornikach)
Jak włączę jakieś odbiorniki to jest podobnie chyba... że włączę dmuchawę wtedy znowu napięcie wzrasta do jakichś 16v.
Jutro pooglądam kable dokładniej - może coś się przetarło w wiązce i dla tego te jaja?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2017, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
podmień jeszcze regulator na drugi, 14,4 -14,5 to max. albo inny miernik weź-może jest w niższej klassie pomiarowej. pow 14,5V aku gazuje i rozwalają sie płyty w nim.
a btw, jak widzisz, żuka się nie da zepsuć:)
może kostki dmuchawy były zaśniedziałe, usmażyło kabel w wiazce i poniszczyło izolacje w sąsiednich. częsta dość akcja i to w nowych autach, całe szczęście żuk nie ma CANa i nie wyświetla 245 błędów z tego tytułu tylko jedzie dalej:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2017, 15:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
rozgrzebałem dzisiaj kable pod deską rozdzielczą - strasznie tam ktoś namieszał...
Udało się osiągnąć ładowanie na stabilnym poziomie 13,8V - niezależnie od obrotów czy włączania odbiorników.
Pojawił się inny kłopot - po przekręceniu włącznika akumulatora (bez kluczyka w stacyjce) włącza się zapłon...
Jak odpalę silnik to nie można go zgasić ani wyciągając kluczyk ani wyłącznikiem aku... ehhh
co robić?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2017, 16:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zamieszałeś podłączenie stacyjki :) Zapłon na stałe podłączony do plusa :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2017, 14:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
Nie ruszałem kabi około stacyjki...
Ktoś grzebiąc tak namieszał że postanowiłem sprawdzić krok po kroku kable i było tam tyle namieszane że aż mi się nie chce pisać o tym... generalnie naprawiłem to i działa wszystko jak trzeba.
Udało mi się osiągnąć stałe ładowanie na poziomie 13,8v - uznaję że jest ok.
Dzięki Wam za wszystkie uwagi i podpowiedzi


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2017, 04:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 czerwca 2017, 15:11
Posty: 14
Lokalizacja: Podolany/Dobra
Pojazd: Żuk A06 z 1980r
Mam podobny problem w Żuku, więc podłączę się pod temat. Przy spokojnej jeździe (60km/godz, IV bieg), załączone światła mijania napięcie na zaciskach aku (mierzone multimetrem) waha się od 14,9-15,1V, po załączeniu kierunkowskazów podnosi się do 15,2-15,4V, przy zwiększaniu ilości odbiorników wzrasta maks do 15,9V. Na biegu jałowym spada do 13,9V.

Alternator jest sprawny (500km temu robiony u elektryka), regulator napięcia też, masa pociągnięta z aku 2 kablami bezpośrednio na budę i na silnik, styki przy bezpiecznikach wyczyszczone. Wcześniej miałem problem z mruganiem świateł wewnętrznych i zewnętrznych (identycznie jak w tym temacie: viewtopic.php?f=7&t=3031) ale już się uporałem :) Teraz mam problem z napięciem i nie bardzo wiem co może być przyczyną? Kabel od wzbudzenia jak u Corno27?

_________________
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net