Dzisiaj jest 19 października 2019, 04:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 lutego 2017, 23:29 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Hello everyone. Soon I will post introduction of my Zuk project in United Kingdom!
First I need help. I re-wire electronics due to poor installations previously.

Question: Where is " relay " for headlamps location on Zuk 1985 Straz?

It is not on bulkhead / firewall... I am worried there is no relay.. some wires melted by previous owner...

Please advise. Sorry for my English.
Zuk forever.

Andy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2017, 23:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
I believe in 1985 the circuits of front lamps should have relays. They should be installed under the front bonnet on the wall, quite near the hole of the electric bunch (relays for both, the "normal" and the stroner "road"). If there is none, or was removed - it's not good then. However - older Żuks, with a different main lamps switch was not equipped with relays.
But this year should have it.


Załączniki:
resized__MG_5173.jpg
resized__MG_5173.jpg [ 236.03 KiB | Przeglądany 1464 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2017, 00:33 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Hi Marian,

Thanks for the reply, unfortunately I have no relay here.
I am surprised about the age of Zuk, it feels older, but log book document says 1985.

The wiring behind dashboard.. was like nothing I've ever seen before...
Obrazek

As you see nothing on back wall.. maybe time to fit relay.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2017, 10:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
From that photos it's hard to say if it's '85.
A mess under the dashboard is nothing new in Żuks :) Even from factory it wasn't much better.
However, I will suggest You to make whole electricity from start. New wires, new connectors, new relays, but of course accoriding to original schematic. I don't trust old cables and rusted pins in connectors :) I prefer to change it all for new even if it takes much effort.
Where are You from in the UK?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2017, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
yeah, relays should be in locaction like this on Marian's photo, but in 85' they rather been older type, bigger.
I have one Fire Engine Żuk 84' in my workshop, so I look tomorow what's under hood:)
about mess in electricity-cables are rather ok, but pins should be replaced; i prefer seal connectors under hood like this:
http://www.neonplus.pl/?596,gniazdo-szc ... krotne-kpl
be careful and dont trust colours of cables, they were often changed in production

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2017, 22:58 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Thanks! I will add new relay before LandRover lights are fitted. I converted so I can fit any "wipac" headlight in UK.

I have converted to blade fuses Obrazek

And have converted wiring diagrams to English the best I can:
https://www.dropbox.com/s/0au7t2bdi9zr3 ... g.pdf?dl=0

You are correct - no colours accurate. All wires " twisted " and " melted ". Fire hazard Straz irony!:
https://www.dropbox.com/s/ptwb7ryuw8mke ... m.png?dl=0


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2017, 17:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
straight way to burn a car:( we call it joint connection, or american fuse;)
Today i looked under żuk 84' hood- there's no relay. maybe under dashboard they can be, but i can't check it;customer took żuk away.
old żuk(before 07.67 or 07.69?) had symmetrical low beam headlamps.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2017, 19:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 232
Lokalizacja: Warszawa
Hi there,
there was no relay in my 1980 and 1984 Żuks. There are original relays in my 1986 and 1990 ones.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2017, 20:38 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
I thought it strange 2 x fuses, 2 x high / low beam lights. I think I re-wire new lights also.
I will post up a thread of my project and my blog on żuk thread.
Thanks for confirming my model have no relay!

" flasher " relay is behind clocks and is BIG!

Thank you for warm welcome and help.
I am looking for people to play the Zuk factory game I'm making also.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2017, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
flasher relay is a BIG shit;) it have bimetallic element, so, if temperature falling down it flash slower,slower... this could be dangerous in town traffic.
replace this by any electronic, 3 pin flasher relay(2x21W)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2017, 02:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Yes, I confirm... If You are not looking for 100% original and You expect it to work better replace it with electronic :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2017, 20:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 232
Lokalizacja: Warszawa
Take the notice of your windshield gasket - seems that water comes in and feeds the rust behind the dashboard. Lots of Żuks share the same problem.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2017, 22:23 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Yeah I saw this rusting.. Is windscreen easy to remove? I need to take glass out and treat rust and rust proof.

However in future I hope for full painting the vehicle. For now will become lots of different colours as rust is very bad in cabin..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2017, 22:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Removing is usually easier than installing it again :P But nothing, that cannot be done ;)

But the thing is You have to use silicone to make it really waterproof. I haven't heard of Żuk with only original gasket without silicone that is not leaking from under the windshield... :) So it's not a problem with removing or installing, but with sealing it :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2017, 20:22 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Today I change flasher relay for new small version. 2 Pin digital, so LED bulbs possible on DRL
Obrazek

The dashboard is OK now, and the gauges I have working
Obrazek

The Zuk is working again. Alternator was not before - Volts saying 11.8. Now alternator working volts very high v15!!! Look at ammeter dance!!
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net