Dzisiaj jest 19 października 2019, 04:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 grudnia 2017, 15:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 232
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
auta mi jeżdżą po mieście, w korkach, na światłach, włączonych 4 nagrzewnicach i z radiem. Brakuje prądu na wolnych obrotach - sprawa znana od dawna w Żukach i Nyskach. Dziś rozładował się kolejny akumulator. Silnik S-21.

Było sporo tematów, gdzie poruszano tę kwestię - chciałbym jednak zebrać to w całość i w końcu znaleźć dobry i powtarzalny patent na ten problem.

Nie chcę (ale może nie będzie innego wyjścia?) modyfikować łapy i mocowania - tak aby w razie awarii dało się szybko założyć oryginalny alternator.

1. Założenie kółka pasowego o mniejszej średnicy do oryginalnego alternatora - zrobił to ktoś? To powinno podbić ładowanie na wolnych obrotach.

2. Włożenie innego alternatora do oryginalnego mocowania? Robiono coś mocniejszego niż oryginalny 55A? Jakiś polonez?

3. Włożenie flaków z mocniejszego altka do obudowy od oryginalnego?

Pomocy, szlag może trafić z tym ładowaniem...

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 15:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 61
S21 miało chyba altek ze 125p - fasolka do regulacji naciągu paska na alternatorze? Nie jestem pewien.
Polonezowskie alternatory majątylko otwór na śrube a fasola jest na kawałku blachy porzykręcanej do pompy wody. Kiedyś zastanawiałem się aby do przedniej płyty dać wirnik, stojan i tylną obudowę z alternatora z poloneza. 55A z szerokiego caro (regle mały alu jak w 126p FL na tylnej obudowie i szczorki osobno) lub 70A z plusa (regler razem ze szczotkami). Pytanie tylko czy to sie da poskładać.
Bo przekładałem stojan i wirnik (komplet) ze starego poldkowego 44A na przednia i tylna obudowę od 55A to podeszło. Jedynie czego sie obawiam z płytą przednią od 125p to rozstaw szpilek spinających całość. Długość i średnice ułożyskowania są takie same.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 20:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1078
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jeśli chodzi o alernatory z polonezów "minusów" jak mawiamy na forum FSO, czyli modeli caro przed plusem, to są one zasadniczo takie same, jak w żukach/nysach/lublinach (do pewnego czasu) i można na alternator polonezowski posadzić samą tarczę przednią z żukowskiego.Na obudowie w tylnej części, zostanie jeszcze trzecie ucho z otworem, ale to można po prostu ładnie odciąć.Polonezy miały już później alternatory 70A.Te z plusów, mogą się czasem coś różnić, bo wyglądowo się różnią, ale czy wymiary tarcz/rozstaw śrub są inne, to tego nie wiem.Ja bym może jednak na Waszym miejscu, zamontował po prostu alternator z innego samochodu, o zadowalających parametrach, bo mocowania w żuku, czy to s-21, czy andoria, są na tyle prosto zrobione, że dorobienie czegokolwiek pod inny alternator, nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu.Ja np. wsadziłem żukowski alternator do poloneza z silnikiem rovera.Zrobiłem sobie nowe mocowanie, przykręcane do bloku w fabrycznych miejscach i nawet się udało wszystko ładnie ustawić, że paska nie tnie.Oryginalny miał 70A, ale był duży i kłopotliwy do wyjmowania, no i wyglądał jak silnik pralki frani.ładowanie miał 13.8 bez świateł, więc z radością się go pozbyłem.Zmierzam do tego, że dorobić takie mocowanie do żuka, to bajka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 21:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 316
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Jeżeli dobrze rozumiem, to masz tylko silniki benzynowe? No to ja bym zaczął kombinowanie jednak od włożenia mniejszych kółek pasowych. A chociaż jednego na próbę.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2017, 20:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 232
Lokalizacja: Warszawa
Tak, benzyna.

Pociągniemy ze Struclem temat mniejszego kółka, dam znać co z tego wyjdzie.

Na razie pacjent jeździ z zapasowym akumulatorem.

Jeżeli to nie będzie konieczne, to nie chcę przerabiać mocowania altka - przeczytałem już kilka historii złombolowych jak im się takie mocowanie urywało i uziemiało auto gdzieś w Grecji.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2017, 22:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 92
Pojazd: Tarpan 237, 1990
U mnie poprzedni właściciel założył mniejsze koło i elektroniczny regulator, ja nie mam zastrzeżeń do tego patentu... Na razie za mało jeździłem, żeby się wypowiedzieć jednoznacznie.
Po prostu przy niższych obrotach masz pełną moc ładowania, pamiętaj tylko, że jeśli na wolnych twoje odbiorniki mają poboru blisko maksymalnego prądu ładowania, to ten patent nie pomoże. Tylko zmiana alternatora i regulatora na mocniejszy :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2018, 10:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 lutego 2018, 11:54
Posty: 5
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd: żuk
zukostrazak pisze:
Pociągniemy ze Struclem temat mniejszego kółka, dam znać co z tego wyjdzie.


Witam,
Ustaliliście coś może w tym temacie, zastanawiam się nad montażem u siebie inne alternatora, na dniach będę 'studiował" temat.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2018, 23:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 lutego 2018, 11:54
Posty: 5
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd: żuk
A czy ktoś z was, rozmyślał nad wstawieniem takiego altka?
90A-er, plus ładowanie z wolnych obrotów brzmi ciekawie,

http://allegro.pl/alternator-bmw-e34-e3 ... ml#thumb/3


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2018, 19:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
inne mocowanie. a kółko i tak za wąskie.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2018, 10:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 232
Lokalizacja: Warszawa
Hej,
na razie Żuk czeka na swoją kolejność - w ciągu kilku tygodni weźmiemy się za temat.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2018, 22:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 lutego 2018, 11:54
Posty: 5
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd: żuk
Strucelsw pisze:
inne mocowanie. a kółko i tak za wąskie.



Kółko można spróbować przełożyć/dopasować.
A co do mocowań jeśli uda się w osi pracy paska go zamontować to wydaje mi się że ciekawa opcja. Dolne ucho do regulacji/mocowania można dorobić z innego stopu metalu bądź inny naciąg paska,


zukostrazak pisze:
Hej,
na razie Żuk czeka na swoją kolejność - w ciągu kilku tygodni weźmiemy się za temat.


Będę wdzięczny za info.
pzdr,


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net