Dzisiaj jest 19 października 2019, 04:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 sierpnia 2007, 10:46 
Obecnie stosowany alternator jest trojfazowa pradnica pradu przemiennego z napieciem roboczym 14 V. Calkowicie sprawny alternator zaczyna ladowac akumulator przy predkosci obrotowej 1000 + 50 obr/min ,ktora odpowiada predkosci obrotowej biegu jalowego silnika , kontrolka ladowania (czerwona) na tablicy wskaznikow nie powinna sie swiecic . Jezeli zwiekszy sie obroty silnika , a kontrolka nie zgasnie i bedzie swiecic w sposob ciagly , wskazuje to na wewnetrzne uszkodzenie alternatora lub przerwe obwodu. Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 11 stycznia 2008, 16:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Podepnę się pod ten temat, bo chyba najbardziej pasuje :wink: .
Mianowicie - kiedy w Nysach i Żukach nastąpiła zmiana biegunowości instalacji elektrycznej :?: Czy pojawienie się "minusa" na masie jest wyłącznie wynikiem wprowadzenia alternatora, czy też może istniała jakaś seria pojazdów z "minusem" na masie, ale wyposażonych w pradnicę :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 stycznia 2008, 21:17 
tak naprawde to sanitarki 521 juz mialy alternatory o mocy 840W i do tego 120Ah akumulator w 70 latach , tak oficjalnie dla wszystkich odmian nys weszla zmiana w 1980 r wtedy alternator zastapil pradnice :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 11 stycznia 2008, 21:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2679
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Prądnica: + na masie. Alternator: - na masie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 marca 2008, 09:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ile diod prostowniczych mialy te alternatory? 6 czy 9?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 marca 2008, 09:44 
9 diod mial


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 30 czerwca 2008, 00:49 
>Ile diod prostowniczych mialy te alternatory? 6 czy 9?<
W Nysach Wypadowych te duże alternatory były obcowzbudne i były z plusem na masie. Miały tylko 6 diod prądowych a zamiast diod wzbudzenia i wyjscia z nich na regulator to regulator fiatowski tam stosowany był zasilany ze stacyjki.
Alternatory były takie same jak w starach WT, tylko tam od razu stosowano minus na masę. Odwrotnie miały zaciśnięte diody.
Dopiero jak zaczęto montować w Nysach alternatory fiatowskie z szerokim kółkiem pasowym to zamieniono biegunowość. Zaczęło się to w nysach z nową tablicą wskaźników, chociaż w ostatnich egzemplarzach poprzedniej seri też już był minus na masie.
Wtedy trzeba było przy napprawie elektryki mocno uważać ze względu na tą biegunowość.
Wcześniej podobny cyrk z biegunowością zrobili rosjanie w Gazikach bo w ostatnich wprowadzili prądnice z minusem na masie.
Zajmowałem się elektryką w warsztacie ówczesnego ZOMO i na brak zajęcia nie narzekałem.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 30 czerwca 2008, 18:01 
witam kolege :D

swietnie tadeusz ze donas dolaczyles 8) twoja wiedza na ten temat jest super , wkoncu pracowales przy tych autach :wink:


Na górę
  
 
Post: 13 marca 2014, 20:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Odnośnie tej biegunowości....
Mam pytanie, czy można podłączyć prądnicę z "+" na masie, która kiedyś występowała w Żukach/Nysach (bodajże P20b jak dobrze pamiętam) do instalacji z "-" na masie w taki sposób, aby nie zmieniać biegunowości w samochodzie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 14:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie ma jakiegoś zamiennika alternatora z innych aut? Mam od Fiata Brava 1.6 16v, ale podejrzewam że nie osiągnie takich obrotów jak diesel.
Może od mercedesa beczki 2,4?
Nie da się go zamienić? Mój strasznie trzeszczy. Nie ładuje. Ogólnie nie daje rady.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 19:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Do 4CT90 po małych modach wstawiłem alternator z poloneza plusa 70A


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 23:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Alternator można zregenerować, regeneracja kosztuje ok. 100zł, kupowanie używek z innych aut i dopasowywanie moim zdaniem jest bez sensu... co innego, gdyby ktoś potrzebował większego ładowania, to można adaptować alternator z innego wozu, ale w innym wypadku to bez sensu..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 08:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Widzisz, może się źle wyraziłem. Chciałem wstawić mocniejszy alternator z racji zastosowania przetwornicy. Myślałem o zmianie, posiadam od golfa II alter. Komutator ok szczotki są z zapasem. Mocowanie na fasolkach z inszego wozu.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 marca 2015, 17:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
W golfach 2 notorycznie padały regulatory w nich, zwłaszcza nieoryginalne, poza tym jakiejś dużo większej mocy nie mają-chyba, że z diesla. Lepiej zadaptować jakiś nowszy(kompaktowy) altek Valeo czy Boscha, np 90A, tylko trzeba sprawę kółka pasowego rozwiazać.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 marca 2015, 19:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Docelowo myślałem o 1.6TD, może masz rację, że warto trochę wyżej sięgnąć.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net