Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Alternator typ A124F2
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=45
Strona 2 z 2

Autor:  Marian [ 16 lipca 2015, 06:52 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

A ja mam pytanie, książka tego nie mówi wprost, tylko od razu rzuca hasła o stanowisku pomiarowym, etc..
Jakie powinno być napięcie ładowania na wolnych obrotach przy alternatorze z własnym regulatorem (końcówka produkcji). Wiadomo, że maks. ładowanie nie może być większe od 14,4V. Ale pytanie, od ilu jest jeszcze akceptowalne na wolnych obrotach. Bo jest ok. 13,5-13,6V i się zastanawiam, czy jeszcze się to mieści w normie czy raczej za mało?

Autor:  nysanek [ 16 lipca 2015, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

dobre ladowanie :wink:

Autor:  Strucelsw [ 19 lipca 2015, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

obleci. generalnie ze swiatłami powinno byc min 13,7, ale moze być błąd miernika. jak nie gasisz i odpalasz co 500m to jest ok.

Autor:  AudioBas [ 21 lipca 2015, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

Hmmmmm może ktoś mi podpowie.
Dołożyłem dodatkowy grubszy (10 mm2) przewód bezpośrednio z alternatora na akumulator.
Ładowanie (mierzone na zaciskach klem) mam rewelacyjne powyżej 14,1 V, ale poprzez dołożenie dodatkowego przewodu wskaźnik ładowania na desce desce rozdzielczej mi dziwnie działa.
Jak mam wyłączone odbiorniki to pokazuje 0, a gdy włączę światła to pokazuje poniżej zera:
https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5651890A

Wystarczy, że odczepię dodatkowy przewód to bez włączonych świateł pokazuje bliżej +30, a po ich włączeniu delikatnie ponad 0 czyli pokazuje dobrze...
Rozumiem, że ten wskaźnik ładowania to jest amperomierz i dołączając dodatkowy przewód zaburza się ten pomiar...
Ma ktoś schemat tego podłączenia?

Autor:  buźka [ 21 lipca 2015, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

Amperomierz jest tak podłączony,by pokazywał bilans prądowy,czyli ładowanie i pobór.Przewód z alternatora jest łączony do amperomierza wraz z głównym przewodem prądowym, którym idzie cały pobór prądu do stacyjki i odbiorników.Na drugim biegunie jest przewód,którym "naddatek" prądu idzie na akumulator.Czyli innymi słowy,alternator zasila najpierw odbiorniki (w razie potrzeby) a dopiero potem akumulator,bo część prądu ładowania idzie od razu na odbiorniki.Dając dodatkowy kabel do aku bez przepięcia pozostałych zrobiła się choinka.Jak chcesz sobie tak podłączyć,to najlepiej przepnij przewody z pominięciem amperomierza i daj tylko zasilanie główne prosto z aku,lub z zacisku przy rozruszniku,a kabel od alternatora daj prosto do aku i załóż sobie voltomierz.Będzie pokazywał na bieżąco stan akumulatora i ładowania.
A jeśli chodzi o schemat,to nic trudnego.Poczytaj sobie tu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1#10032021

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2015, 17:47 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

prosta zasada-woltomierz wpina się równolegle do aku, a amperomierz szeregowo

Autor:  jefry151 [ 24 listopada 2017, 08:49 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

Prosze, jest mozliwe na taki model alternatora zalozic regulator jak jest na foto?? i jak? dziekuje

Załączniki:
8379235800_1421943686.jpg
8379235800_1421943686.jpg [ 65.51 KiB | Przeglądany 6748 razy ]

Autor:  Strucelsw [ 25 listopada 2017, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

możliwe, ale nie mam teraz jak podejrzeć który kabel gdzie idzie.
za to ten jest plug&play w miejsce elekromechanicznego i piny oipisane ma, na Słowację też Ci wyślą:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-9d ... 03828.html

Autor:  buźka [ 26 listopada 2017, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

Alternator musi być 9-cio diodowy, a A124F2 raczej jest.Do tego trzeba taki szczotkotrzymacz
Obrazek
http://allegro.pl/szczotkotrzymacz-alte ... 20208.html
Podłączasz to tak samo, jak na tym zdjęciu
https://obrazki.elektroda.pl/2323328100_1429686099.jpg
Jest za duże na forum, więc daję tylko link, ale ładnie wszystko widać.Drugi zielony kabelek, idący z instalacji do szczotkotrzymacza, to kabelek od kontrolki ładowania.Kontrolka z jednej strony, musi być podłączona pod + po stacyjce (z bezpiecznika) a z drugiej do szczotkotrzymacza.W momencie, gdy alternator zaczyna ładować, kontrolka gaśnie.Nowsze żuki, miały już fabrycznie taką kontrolkę ładowania, jednocześnie z amperomierzem.

Autor:  jefry151 [ 26 listopada 2017, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Alternator typ A124F2

Dziekuje bardzo. :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/