Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 14:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 kwietnia 2009, 13:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 12:54
Posty: 3
Lokalizacja: Lietuva, Vilnius
Cześć. Po polsku nie mówić :) Ja mieć generator od nysa(?) i napięcie przekaźnik-regulator ->

"ELMOT"
014
P20 12/ 25/2400
MADE IN POLAND

MADE IN POLAND
"ELMOT"
A1
RG15k 12V 25A 120N

Jaki potęga, napięcie i prąd ten generator? Gdzie znajdować elektryczny schemat albo może kto mieć ten schemat?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 kwietnia 2009, 14:06 
witaj kolego :)

juz ci pomagam :) :arrow: RG15k jest dwurdzeniowym regulatorem pradnicy P20b

oznaczenie zaciskow w regulatorze

10 masa (polaczony z zaciskiem 10 pradnicy)
16 wylacznik samoczynny ( do polaczenia z zaciskiem 16 szczotki pradnicy)
18 regulator napiecia ( do polaczenia z zaciskiem wzbudzenia uzwojenia)
19 wyjscie regulatora ( do polaczenia z biegunem ujemnym akumulatora)

jaki rocznik twojej nysy ? wyprodukowana przed 1980 rokiem ? do 1980 roku byl plus na masie, podaj dane twojej nysy zebysmy mogli ustalic jaki schemat elektryczny ci potrzebny


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 12 kwietnia 2009, 18:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 12:54
Posty: 3
Lokalizacja: Lietuva, Vilnius
Nysa mieć mój dziadek, móc być rocznik nysa 1984. Teraz nysa już nie ma, ale zostać dużo detal. Ja popatrzeć z testerom, gdzie plus i minus. Napięcie przekaźnik-regulator przepuścić P = U*I = 12 V * 25 A = 300 W. Ale prądnica P20 bardzo duży (średnica 11 cm, długość 18 cm), niemóc być tylko 300 W :shock: Prądnica ja chcieć kłaść w samochód osobowy VAZ jak dodatkowy :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 kwietnia 2009, 20:03 
no to niema problemu ta pradnice zamatowac do innego auta ale razem z regulatorem i bedzie dzialac a nie lepiej alternator ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 12 kwietnia 2009, 23:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
kominternas pisze:
Ale prądnica P20 bardzo duży (średnica 11 cm, długość 18 cm), niemóc być tylko 300 W :shock:

Może być. W tej samej obudowie (taki sam korpus) były prądnice o róznej mocy - od 180W przez 200W, 300W, aż po 900W. Wyglądają tak samo z zewnątrz - maja tylko rózne oznaczenia (literki na korpusie / obudowie).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 kwietnia 2009, 08:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 12:54
Posty: 3
Lokalizacja: Lietuva, Vilnius
To wtedy P20 12/ 25/2400 być chyba 300 W :( Cóż, przypaść oszczędzać o prądnica Г290 (24V*150A). Komu potrzebować, ja darować, mieć dwa prądnica P20 i jeden napięcie przekaźnik-regulator RG15k, Vilnius :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 kwietnia 2009, 11:31 
no chyba nikt tej pradnicy niepotrzebuje to przezytek taka prawda :) trafialy sie silniejsze pradnice w nysach sanitarka,MO , kinowoz.
zycze ci udanego przeszczepu pradnicy / alternatora do twojego VAZa :wink:


Na górę
  
 
Post: 09 lipca 2015, 11:44 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lipca 2015, 11:38
Posty: 17
Pojazd: Warszawa 223 rocznik 1969
Witam, to mój pierwszy post u Was na forum a więc witam wszystkich :)

Odgrzewam ten temat ponieważ od kilku dni walczę z ładowaniem w mojej Warszawie 223.

Posiadam prądnicę P20 w której zmieniłem szczotki na nowe , przeczyściłem , po podpięciu z akumulatora - na styk 16 czyli wirnik prądnica zaczęła ładnie pracwać a więc stawiam że jest sprawna.

Na odstrzał poszedł regulator napięcia. Wczoraj wywaliłem stary ( niestety nie spisałem dokładnie modelu wiem że był to RG-15 ale nie wiem z jaką literką na końcu ) zamiast niego zamontowałem nowy o oznaczeniu RG-15K .

Niestety nadal nie mam ładowania. I stąd moje pytanie czy ktoś orientuje się czy z + na masie ten regulator może współpracować ? Ma ktoś może o tym pojęcie , jakiś schemat do tego regulatora ?

Z góry dziękuję za pomoc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2015, 14:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Regulatory dawnego typu posiadają "polaryzację" czyli platynki są różnych metali. Stąd jeśli regulator jest na + na masie, to nie ma możliwości, aby zmienić biegunowość... tzn, jak zmienisz to styki się będą kleić lub wypalać i szybko stracisz ładowanie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2015, 14:16 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lipca 2015, 11:38
Posty: 17
Pojazd: Warszawa 223 rocznik 1969
No tak a czy możesz mi powiedzieć jaką polaryzację ma RG-15K ?? Bo nie mogę znaleźć do niego żadnego schematu .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2015, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Weź rg15 od syreny, miały tylko + na masie, pradnica 300W. jakby co, mam 2 szt na zbyciu.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2015, 22:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wedle katalogu SWW 102 z 82 roku regulator RG15k nadaje się do: Warszawy, Syreny, Stara 27, 28, 29 i autobusu SAN i stacjonarnego zespołu prądotwórczego - zatem "+" na masie jak nic.
Pracuje z prądnicami: P6c, d, e, k oraz P20a, b, h, k, m.

RG15c jest do Ursusa C-330
RG15d jest do Ursusa C-4011

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2015, 09:16 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lipca 2015, 11:38
Posty: 17
Pojazd: Warszawa 223 rocznik 1969
Panowie wczoraj dokładnie sprawdziłem co miałem do tej pory i co działało.

Prądnice mam P20 L
A regulator był RG-15J

Teraz już totalnie nie kumam czemu to nie działa skoro RG-15K który kupiłem powinien działać z + na masie :/

Wujek google w tym temacie milczy ... :/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 08:20 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lipca 2015, 11:38
Posty: 17
Pojazd: Warszawa 223 rocznik 1969
Przepraszam, źle odczytałem symbol ze starego regulatora.

Do tej pory był regulator RG-15f

Czy ten który kupiłem z RG-15k jest taki sam czy to przez tą literkę może nie ładować ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 13:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ta literka oznacza, że nadajesie takze do mocniejszej prądnicy. Na pewno nie jest to powodem braku ładowania. A jesteś pewien 100% sprawności wszystkich przewodów i połączeń instalacji autka, jakie przy okazji regeneracji pradnicy ruszyłeś? Mogło się też zdarzyć, że jakiś przewód, choć wygląda na cały, wewnątrz się ukruszył...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net