Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16 kwietnia 2020, 09:07 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 13
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Witam pytanie do kolegów elektryków czy jest możliwość wyprowadzenia z alternatora zacisku "W" do działania obrotomierza? Mam alternator 90 a z Iveco ale brak tego zacisku. gdzieś znalazłem info ,że niby jest to możliwe wyprowadzić z uzwojeń Alternatora .Z góry dzięki za podpowiedzi


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2020, 17:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W polskich alternatorach, zacisk W to nic innego, jak wsuwka typu męskiego, skręcona pod jedną z trzech śrub, przy których łączą się diody. W innych alternatorach, to pewnie będzie podobnie, trzeba by się przyjrzeć. Masz tu na zdjęciu.
https://images89.fotosik.pl/349/ab1443edf96ffd45.jpg
Druga sprawa, to jeszcze wymiar koła pasowego, żeby obrotek pokazywał prawdę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2020, 17:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 13
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Hej dorzucam fotkę jak to wygląda czy z tych miejsc zaznaczonych na czerwono mogę wyprowadzić przewód do obrotomierza? Myślałem nad uniwersalnym obrotomierzem z kalibracja . Chodzi o to że w Lublinie mam zmieniony silnik na Iveco 2.8 . W Iveco obroty były wyprowadzone z czujnika ze skrzyni biegów u mnie jest to wycięte więc łatwiej było by podłączyć pod altek


Załączniki:
IMG_20200416_183637.jpg
IMG_20200416_183637.jpg [ 283.38 KiB | Przeglądany 5314 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2020, 21:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wydaje mi się, że stamtąd powinno wychodzić zmienne napięcie prądu, czy coś, co steruje obrotomierzem, więc może można to sprawdzić miernikiem na silniku? Ale koro są trzy takie same punkty na tym alternatorze, to wydaje się, ze to powinno być to. Ciekawe jak było to oryginalnie łączone w lublinach z silnikami iveco? Pierwsze typy obrotomierzy do lublina mera-pafal, posiadają z tyłu takie małe pokrętełko, chyba właśnie do jakieś kalibracji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net