Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16 września 2020, 09:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 listopada 2016, 10:57
Posty: 57
Lokalizacja: Toruń
Pojazd: Żuk Smutek 1972
Panowie czy ktoś jest mi w stanie pomóc mam silnik wycieraczek z 6-oma stykami oraz przełącznik z 3-ma kablami dwupołożeniowy 0-1. Czy wiecie jak to połączyć w instalacji aby działało prawidłowo?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2020, 18:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
spróbuję jutro coś podpowiedzieć. walczę z wycieraczkami w mojej syrenie, przebiegunowanej z + na -, z racji alternatora.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2020, 20:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pokaż foto silniczka

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2020, 17:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
kurcze, pomotane jest , bo ktoś kiedyś regulator przerywanej prazcy dołozył. na szczeście działa po zmianie biegunowosci, niestety nie jestem w stanie opisać poprawnego pierwotnego połączenia, duzo kabli dolutowane...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2020, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 listopada 2016, 10:57
Posty: 57
Lokalizacja: Toruń
Pojazd: Żuk Smutek 1972
Marian pisze:
Pokaż foto silniczka


Trochę namieszałem, silnik ma cztery styki i pięć kabli.


Załączniki:
119682310_2715221012132484_5787485330004425872_n.jpg
119682310_2715221012132484_5787485330004425872_n.jpg [ 23.75 KiB | Przeglądany 5291 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2020, 21:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeden to masa, do jednego podpinasz plus po zapłonie, pozostałe trzy to kable od przełącznika. nie powiem Ci który to który, zdjęcie za słabe, ale przyjrzyj się silniczkowi, może jest opisane. Nie mam silniczka pod ręką, ani auta z tym,żeby zweryfikować :roll:
To co jest masą musisz przyłączyć do plusa mając minus na masie, a to co na plus do masy, inaczej silnik będzie chodził w drugą stronę. Sprawdź czy dotychczasowa "masa" czyli plus ma przejście na obudowę, jeśli tak, musisz to odizolować, bo będzie zwara.
Mam taki schemat i takie zdjęcie (dot. plus na masie), może Ci pomoże :)


Załączniki:
WhatsApp Image 2020-09-17 at 22.29.14.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-17 at 22.29.14.jpeg [ 119.12 KiB | Przeglądany 5289 razy ]
WhatsApp Image 2020-09-17 at 22.25.25.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-17 at 22.25.25.jpeg [ 206.75 KiB | Przeglądany 5289 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 września 2020, 08:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
generalnie nie trzeba nic przepinać przy zmianie bieguna, tylko zdjać ramiona i właczyć wycieraczki na chwilę, żeby się wypozycjonowały. a później załozyc ramiona spowrotem
pacz tu:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8515

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2020, 21:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lipca 2020, 21:29
Posty: 21
Lokalizacja: Chełmno
Pojazd: Żuk A1507
Strucelsw pisze:
spróbuję jutro coś podpowiedzieć. walczę z wycieraczkami w mojej syrenie, przebiegunowanej z + na -, z racji alternatora.


Przy zmianie biegunowości w Syrenie zmieniasz tylko pozycję magnesów w wentylatorze nagrzewnicy reszta pasuje.

_________________
Żuk A 1507
Syrena 105 1978
Syrena R20 LUX 1982
Wartburg 1.3 1990
Niewiadów N126e
WFM M06 1958
Ogar 205 1987
Rower Popularny 1970 (mniej więcej :) )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 września 2020, 18:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zmieniłem. ale jak spojrzysz w linku, niektórzy mieli kłopot, że trzeba było przełozyć ramiona wycieraczek, bo startowały nie tak jak trzeba. jest jeszcze jedna kwestia, nieporuszona w linku. w syrenie i zuku trzeba zmienić polaryzację cewek zapłonowych, chyba ze masz be200b cewkę to podłączasz 1 impulsowy, 15 zasilanie. niby drobna różnica ale auto szybciej odpala.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 września 2020, 21:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 listopada 2016, 10:57
Posty: 57
Lokalizacja: Toruń
Pojazd: Żuk Smutek 1972
Panowie dziękuję za wszystkie informacje. Dzisiaj udało się uruchomić wycieraczki, podłączyć sygnały(trąbki takie jak w Warszawie) i halogeny. Zostało jeszcze ogarnąć stan paliwa, temperaturę wody (wskaźnik lub czujnik) i oświetlenie wewnętrzne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 września 2020, 22:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lipca 2020, 21:29
Posty: 21
Lokalizacja: Chełmno
Pojazd: Żuk A1507
Jakbyś potrzebował pomocy to jestem chętny. Do Torunia mam niedaleko bo i tak dojeżdżam do pracy w Ostaszewie.

_________________
Żuk A 1507
Syrena 105 1978
Syrena R20 LUX 1982
Wartburg 1.3 1990
Niewiadów N126e
WFM M06 1958
Ogar 205 1987
Rower Popularny 1970 (mniej więcej :) )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net