Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 08:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2011, 22:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Katowice
a moze automat się zepsół np taki: http://allegro.pl/wylacznik-stop-hydrau ... 82690.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2011, 23:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Albo się zepsuł czujnik, albo przewód się odpiął. Jest też opcja, choć mało prawdopodobna, że obie żarówki się spaliły.
Czujnik stopu znajdziesz w trójniku obok pompy hamulcowej. Ten czujnik hydrauliczny jest wkręcony w trójnik.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 sierpnia 2011, 00:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 15:00
Posty: 3
Lokalizacja: gdynia
A powiedzcie, czy jakby padły kabelki w jednej lampie to w drugiej też by światła padły? Bo w lewej te styki są jakieś niezbyt pewne (ale napiecia na nich nie ma) za to w prawej wszystko cacy wygląda


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 sierpnia 2011, 10:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie powinno tak być, chyba, że ktoś mieszał w elektryce. Chcesz schemat? To odezwij się na maila - marcinwar@gmail.com

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 sierpnia 2011, 19:07 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 15:00
Posty: 3
Lokalizacja: gdynia
A dzięki schemat mam :) A powiedzcie co płynie w tych 3 rurkach? Czy po wymianie czujnika będę musiał odpowietrzać układ czy mogę to zrobić bezkarnie? A mogę w ogóle rozkręcić cały ten trójnik i na stole to zrobić? Bo cholerstwo się zatarło dość mocno...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 sierpnia 2011, 21:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Płynie płyn hamulcowy, jak go wylejesz - to musisz wlać spowrotem -czyt. napełnij od nowa, nowym płynem. Co się wiąże z odpowietrzeniem. Jak wykręcisz czujnik i trójnik, to możesz sobie to na stole wyczyścić, ale do przewodów i tak musisz pod samochodem przykręcić, to logiczne :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2011, 21:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
I u mnie wystąpił problem z brakiem świateł mijania.
Są pozycyjne. Po włączeniu mijania nadal są pozycyjne. Drogowe działają dobrze.

Zawezwany elektryk, co prawda ze specjalności sprzęt AGD, ale obeznany ciut z Nysą, stwierdził że wszystko jest dobrze. A nie działa.
A ja mam mętlik totalny, bo schemat Żuka swoje, schemat Nysowy elektryki swoje, a u mnie jest jeszcze inaczej.

Co wiem na pewno: przełącznik świateł, ten taki ciągany, dwupozycyjny na desce, jest na pewno sprawny. Nie ma też napięcia na reflektorach, gdy włączam światła mijania. Reszta jest zagadką.

Piszecie tu o przekaźniku. Schemat mówi, że są takie min. 2 szt. U mnie jest chyba jeden. Jest to takie coś:
Obrazek
Pod deską rozdzielczą mam klocka j/w, tylko że w środku jest przerywacz od kierunkowskazów.
Oprócz tego pod deską jest jeden taki okrągły pierdolniczek w aluminiowej obudowie z trzema stykami. I drugi identyczny jest koło skrzynki z bezpiecznikami. Nic więcej tam nie ma.

Czy przekaźnik od świateł mijania to nie jest czasem identyczne pudełko jak na zdjęciu, ale umiejscowione pod maską, na nadkolu przy nagrzewnicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2011, 16:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Nieważne. Do czegoś doszedłem, ale nie wiem, czy to bliżej końca.
Po pierwsze w obwodzie nie ma żadnych przekaźników. Ten, który jest, służy czemuś innemu, bo po odłączeniu go światła i tak działają.

Dalej zrobiłem taki myk, że podpiąłem dodatkowy kabel między stykiem od światła mijania przy reflektorze i przełącznikiem tych świateł. Wszystko działa wtedy idealnie :)

Pytanie tylko, gdzie jest problem. Obwód świateł mijania w ogóle nie dostaje napięcia. Połączenie między reflektorami działa, ale nie ma połączenia ich z resztą instalacji najwidoczniej. Nie rozumiem tego, bo nigdzie nie ma śladów uszkodzeń na wiązce ani luźnych kabli.

Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i jest osobny bezpiecznik od świateł postojowych oraz po jednym na prawe i lewe światło drogowe. Nie wiem tylko gdzie powinny być wpięte światła mijania.
Dysponuje ktoś wiarygodnym opisem skrzynki bezpieczników w Nysie :?:

Przy okazji, najlepszego na Święta ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 grudnia 2011, 13:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Poradziłem sobie :wink:
Ze schematu instalacji Żuka wyczytałem, że przełącznik świateł długich w wyjściowej pozycji załącza światła mijania.
I to było to - uwalony był przełącznik zespolony, nie włączał tych świateł.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 marca 2012, 09:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2008, 19:33
Posty: 53
Lokalizacja: Niepołomice
Wracając do mojego problemu to nie jest wina regulatora. Wymieniony i dalej to samo. Zauważyłem, że przy jednej żarówce spalonej po dłuższym czasie zaczyna migać, a przy dwóch działających szybciej. Coś jakby się przegrzewało.

_________________
www.nowahutatour.com


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 kwietnia 2012, 11:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 września 2009, 20:45
Posty: 29
Lokalizacja: Będzin
Pojazd: Żuk A161 '91
Musisz gdzieś mieć słaby styk. Może uszkodzony przełącznik, może luźny konektor, a może przewód gdzieś jest ułamany tak, że izolacja jest cała, a żyła w środku pęknięta. w takim miejscu jest spora rezystancja i to się grzeje, a jak przewód od ciepła sie wydłuża to rezystancja takiego miejsca się zmienia i stąd może się brać przygasanie świateł. To są pierdoły. Żadna poważna usterka, ale nieraz ciężka do znalezienia i przez to doprowadzająca do szewskiej pasji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 21:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 96
Lokalizacja: lubuskie
< nysa - service > pisze:
wlacznik w desce rozdzielczej wymieniles


O którym wyłączniku piszesz?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 12:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2812
Lokalizacja: EU
ten co swiatla wlanczasz i wylanczasz

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2014, 15:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
Dziendoberek.
Pozwolę sobie odgrzać zimne kartofle i odrazu mówię że schemat instalacji nie mówi mi wiele (no chyba że mi ktos poprowadzi czerwoną linie, który to kabel i jakiego koloru :)

Nie mam światła cofania, lewego tylnego światła- (STOP działa), oraz przedniego lewego postojowego-który akurat mnie najmniej obchodzi.

Sprawdziłem żarówki, są ok, wymieniłem bezpieczniki, ściernym odświezyłem te języczki w skrzyneczce bezp.
yyy, co wiecej, wymieniłem czujnik cofania na nowy (ten z długim palcem-dobry?) i wymieniłem na nowy włącznik świateł, ten lipny plastykowy w desce.... i dupa.

Sprawdziłem styki w desce choć nie jestem pewien czy tam są kable od tego co mnie interesuje..nie sprawdziłem jedynie styków przy swietle cofania.

Czy mógłby mi ktos poradzić w którym miejscu jeszcze moga być styki do sprawdzenia? lub inne newralgiczne miejsca..

ps. czasem brzęczy mi przy skrzyneczce z bezpiecznikami, jak pukne łapa to przestaje_czy to może być ten klockowaty przekaznik?

Nie wiem co moge jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam.



pardąsik za mało fachowe słownictwo

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2014, 23:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Sprawdzenie, który kabel jest który, jest proste, pod warunkiem, że masz miernik i drugą osobę. :) Nikt od razu nie wie po schemacie, co jest co.
Co do światła cofania - sprawdź czujnik przy skrzyni, często się odłamywały złącza od nich. Sprawdź też złącze świateł z tyłu, przy lampach. A najlepiej wyciągnij żarówkę i zmierz miernikiem (ustawiasz na sprawdzenie przewodzenia), czy jest zwarcie między plusem w zacisku żarówki a masą (np rama, nadwozie). Naturalnie nie rób tego na włożonej żarówce, bo wówczas zawsze będzie zwarcie, żarówka przecież jest takim zwarciem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net