Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=566
Strona 2 z 8

Autor:  stasiu [ 31 lipca 2011, 22:59 ]
Tytuł: 

a moze automat się zepsół np taki: http://allegro.pl/wylacznik-stop-hydrau ... 82690.html

Autor:  Marian [ 31 lipca 2011, 23:35 ]
Tytuł: 

Albo się zepsuł czujnik, albo przewód się odpiął. Jest też opcja, choć mało prawdopodobna, że obie żarówki się spaliły.
Czujnik stopu znajdziesz w trójniku obok pompy hamulcowej. Ten czujnik hydrauliczny jest wkręcony w trójnik.

Autor:  dochodiaga [ 01 sierpnia 2011, 00:17 ]
Tytuł: 

A powiedzcie, czy jakby padły kabelki w jednej lampie to w drugiej też by światła padły? Bo w lewej te styki są jakieś niezbyt pewne (ale napiecia na nich nie ma) za to w prawej wszystko cacy wygląda

Autor:  Marian [ 01 sierpnia 2011, 10:05 ]
Tytuł: 

Nie powinno tak być, chyba, że ktoś mieszał w elektryce. Chcesz schemat? To odezwij się na maila - marcinwar@gmail.com

Autor:  dochodiaga [ 01 sierpnia 2011, 19:07 ]
Tytuł: 

A dzięki schemat mam :) A powiedzcie co płynie w tych 3 rurkach? Czy po wymianie czujnika będę musiał odpowietrzać układ czy mogę to zrobić bezkarnie? A mogę w ogóle rozkręcić cały ten trójnik i na stole to zrobić? Bo cholerstwo się zatarło dość mocno...

Autor:  Marian [ 01 sierpnia 2011, 21:14 ]
Tytuł: 

Płynie płyn hamulcowy, jak go wylejesz - to musisz wlać spowrotem -czyt. napełnij od nowa, nowym płynem. Co się wiąże z odpowietrzeniem. Jak wykręcisz czujnik i trójnik, to możesz sobie to na stole wyczyścić, ale do przewodów i tak musisz pod samochodem przykręcić, to logiczne :mrgreen:

Autor:  Juzef [ 23 grudnia 2011, 21:03 ]
Tytuł: 

I u mnie wystąpił problem z brakiem świateł mijania.
Są pozycyjne. Po włączeniu mijania nadal są pozycyjne. Drogowe działają dobrze.

Zawezwany elektryk, co prawda ze specjalności sprzęt AGD, ale obeznany ciut z Nysą, stwierdził że wszystko jest dobrze. A nie działa.
A ja mam mętlik totalny, bo schemat Żuka swoje, schemat Nysowy elektryki swoje, a u mnie jest jeszcze inaczej.

Co wiem na pewno: przełącznik świateł, ten taki ciągany, dwupozycyjny na desce, jest na pewno sprawny. Nie ma też napięcia na reflektorach, gdy włączam światła mijania. Reszta jest zagadką.

Piszecie tu o przekaźniku. Schemat mówi, że są takie min. 2 szt. U mnie jest chyba jeden. Jest to takie coś:
Obrazek
Pod deską rozdzielczą mam klocka j/w, tylko że w środku jest przerywacz od kierunkowskazów.
Oprócz tego pod deską jest jeden taki okrągły pierdolniczek w aluminiowej obudowie z trzema stykami. I drugi identyczny jest koło skrzynki z bezpiecznikami. Nic więcej tam nie ma.

Czy przekaźnik od świateł mijania to nie jest czasem identyczne pudełko jak na zdjęciu, ale umiejscowione pod maską, na nadkolu przy nagrzewnicy?

Autor:  Juzef [ 24 grudnia 2011, 16:56 ]
Tytuł: 

Nieważne. Do czegoś doszedłem, ale nie wiem, czy to bliżej końca.
Po pierwsze w obwodzie nie ma żadnych przekaźników. Ten, który jest, służy czemuś innemu, bo po odłączeniu go światła i tak działają.

Dalej zrobiłem taki myk, że podpiąłem dodatkowy kabel między stykiem od światła mijania przy reflektorze i przełącznikiem tych świateł. Wszystko działa wtedy idealnie :)

Pytanie tylko, gdzie jest problem. Obwód świateł mijania w ogóle nie dostaje napięcia. Połączenie między reflektorami działa, ale nie ma połączenia ich z resztą instalacji najwidoczniej. Nie rozumiem tego, bo nigdzie nie ma śladów uszkodzeń na wiązce ani luźnych kabli.

Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i jest osobny bezpiecznik od świateł postojowych oraz po jednym na prawe i lewe światło drogowe. Nie wiem tylko gdzie powinny być wpięte światła mijania.
Dysponuje ktoś wiarygodnym opisem skrzynki bezpieczników w Nysie :?:

Przy okazji, najlepszego na Święta ;)

Autor:  Juzef [ 27 grudnia 2011, 13:42 ]
Tytuł: 

Poradziłem sobie :wink:
Ze schematu instalacji Żuka wyczytałem, że przełącznik świateł długich w wyjściowej pozycji załącza światła mijania.
I to było to - uwalony był przełącznik zespolony, nie włączał tych świateł.

Autor:  Lajkonik [ 29 marca 2012, 09:02 ]
Tytuł: 

Wracając do mojego problemu to nie jest wina regulatora. Wymieniony i dalej to samo. Zauważyłem, że przy jednej żarówce spalonej po dłuższym czasie zaczyna migać, a przy dwóch działających szybciej. Coś jakby się przegrzewało.

Autor:  elektriker [ 05 kwietnia 2012, 11:31 ]
Tytuł: 

Musisz gdzieś mieć słaby styk. Może uszkodzony przełącznik, może luźny konektor, a może przewód gdzieś jest ułamany tak, że izolacja jest cała, a żyła w środku pęknięta. w takim miejscu jest spora rezystancja i to się grzeje, a jak przewód od ciepła sie wydłuża to rezystancja takiego miejsca się zmienia i stąd może się brać przygasanie świateł. To są pierdoły. Żadna poważna usterka, ale nieraz ciężka do znalezienia i przez to doprowadzająca do szewskiej pasji.

Autor:  ekmir [ 24 maja 2013, 21:39 ]
Tytuł: 

< nysa - service > pisze:
wlacznik w desce rozdzielczej wymieniles


O którym wyłączniku piszesz?

Autor:  nysanek [ 25 maja 2013, 12:58 ]
Tytuł: 

ten co swiatla wlanczasz i wylanczasz

Autor:  Przypadkowy [ 07 lipca 2014, 15:07 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Dziendoberek.
Pozwolę sobie odgrzać zimne kartofle i odrazu mówię że schemat instalacji nie mówi mi wiele (no chyba że mi ktos poprowadzi czerwoną linie, który to kabel i jakiego koloru :)

Nie mam światła cofania, lewego tylnego światła- (STOP działa), oraz przedniego lewego postojowego-który akurat mnie najmniej obchodzi.

Sprawdziłem żarówki, są ok, wymieniłem bezpieczniki, ściernym odświezyłem te języczki w skrzyneczce bezp.
yyy, co wiecej, wymieniłem czujnik cofania na nowy (ten z długim palcem-dobry?) i wymieniłem na nowy włącznik świateł, ten lipny plastykowy w desce.... i dupa.

Sprawdziłem styki w desce choć nie jestem pewien czy tam są kable od tego co mnie interesuje..nie sprawdziłem jedynie styków przy swietle cofania.

Czy mógłby mi ktos poradzić w którym miejscu jeszcze moga być styki do sprawdzenia? lub inne newralgiczne miejsca..

ps. czasem brzęczy mi przy skrzyneczce z bezpiecznikami, jak pukne łapa to przestaje_czy to może być ten klockowaty przekaznik?

Nie wiem co moge jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam.



pardąsik za mało fachowe słownictwo

Autor:  Marian [ 07 lipca 2014, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Sprawdzenie, który kabel jest który, jest proste, pod warunkiem, że masz miernik i drugą osobę. :) Nikt od razu nie wie po schemacie, co jest co.
Co do światła cofania - sprawdź czujnik przy skrzyni, często się odłamywały złącza od nich. Sprawdź też złącze świateł z tyłu, przy lampach. A najlepiej wyciągnij żarówkę i zmierz miernikiem (ustawiasz na sprawdzenie przewodzenia), czy jest zwarcie między plusem w zacisku żarówki a masą (np rama, nadwozie). Naturalnie nie rób tego na włożonej żarówce, bo wówczas zawsze będzie zwarcie, żarówka przecież jest takim zwarciem.

Strona 2 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/