Dzisiaj jest 17 listopada 2019, 14:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 lipca 2014, 22:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
To są samochody, w których ludzie różne cuda kleili, nie da się powiedzieć na odległość, nie widząc, jak w tym i tym żuku ma być podłączone coś. Teoretycznie, powinno być tak, jak na schemacie. W praktyce bywa różnie. Dlatego jeśli nie ogarniasz zupełnie tematu, to albo znajdź sobie kogoś, kto umie podłubać i wie, o co biega, albo zaprzyj się i zrozum, przeanalizuj schematy, posprawdzaj połączenia, po długim czasie dojdziesz do ładu i będziesz wiedział, co masz i z czym to się je.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 17:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
potrafie podłubać-zalezy tylko w czym ;) elektryka odpada, a ktosia co by wiedział oco biega w okolicy nie mam, nawet na tym forum czasem cieżko sie doczekać aż ktos coś odpowie.
Ze światłami dałem radę wkoncu, tylko jedna z kontrolek nie swieci. Pozdrawiam

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2014, 23:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Która? Ostatnio grzebałem dużo w elektryce żukowej, jeśli Twoja nie jest zbyt przerobiona, może jestem w stanie pomóc, bo mam to "na świeżo".

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 10:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
oo :) to super, co prawda mam nysolota z wysoką deską ale może damy radę :) Zacytuje sam siebie bo napisałem o tym w tem. o regulatorze;

zakupiłem takie cudo, Rna 2, wóz zapala elegancko z tym że jedna z kontrolek czerwonych (ta 1sza od lewej nie zapala się. zawsze sie swieciła przy przekręcaniu kluczyka i potem gasła.
nie wiem jak powinno byc ...?

2ga sprawa- są3 kabelki ktore były przyśrubowane razem ze starym regulatorem (tj. w otworze do jego mocowania) -jakby do masy..
-i tu pytanko-czy mają dotykać tylko zewnetrznego kawałka blaszki z obudowy Rna2 _czy maja łączyć się z masą auta???
(u mnie nie ma tam połączenia z masą bo wszystko było/jest zamocowane do płyty pilsniowej i kawałka blachy od wewnątrz-ale ta nie dotyka karoserii_no chyba że gdzies od innych kabli czy bezpieczników.
Dodam że miałem zamontowany regulator Rc2/12B - a alternator ma nr. A124 F-14v-44/53A -czyli chyba na 9 diód.. wiec wszystko u mnie może być nie tak.

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 10:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Cholera... trzeba było pisać, że masz Nysę, ja jakoś przekonany byłem, że masz Żuka :D

W Nysie to proste jest... Tak, kabel musi być zmasowany do auta i prawdopodobnie też do obudowy regulatora, w zależności od jego konstrukcji. Ale raczej do auta, regulator chyba nie musi mieć masy. Podreślam CHYBA. Alternator zaś 9-diodowy zdarza się, że nie potrzebuje takiego regulatora w ogóle. Jeśli jest to alternator importowany MAgneti Marelli, powinien on mieć na sobie małą puszeczkę i to jest regulator. Jeden przewód idzie, jak szedł, do bezpieczników, ten gruby czerwony, natomiast drugi przewód idzie do lampki kontrolnej ładowania. Drugi przewód lampki kontrolnej to zasilanie wskaźników.

Nie wiem, od czego jest ta kontrolka, sprawdź po przewodach, czy przewód idzie do alternatora, czy do czujnika ciśnienia oleju, wówczas rozpoznasz. Stawiam jednak, że kontrolka ładowania. Wtedy problemem może być alternator i jego podłaczenie pod regulator. Jeśli konrolka się nie świeci - alternator nie będize ładował. Kontrolka ma za zadanie wzbudzać alternator 9-diodowy z regulatorem własnym.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 12:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
lubie krągłe krztałty ;) mam Nysule :) Dzieki za podpowiedzi-właśnie wolałbym zeby ta nieswiecąca kontrolka była wynikiem zmiany oleju, ktora się zbiegła ze zmianą regulatora. Sprawdze jeszcze czy czujnik oleju uzbrojony w kabel..

Juz posprawdzałem- kolory u mnie inne..

Od czujnika oleju mam czerwony z paskiem, natomiast alternator ma zielony i zółty.
Zielony mam w pięty w regulator i szary-kt.pewnie do bezpieczników. Wymieniłem na stary regulator i wciaz sie nie swieci-wiec albo żarówka w kontrolce poszła albo regulator dotykał wczesniej masy auta-tylko przestał jak rozbebeszyłem ta popeline.. Jesli nie to to juz nie wiem..

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2014, 15:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
Starciłem dzis cierpliwośc do wozu..

Czujnik cofania nie może byc walnięty bo wymieniłem na nowy, ten na zdjęciu-z długim 'paluchem'.
Wsteczny jest_a i owszem, ale na 1ym biegu a na wstecznym gasnie..

2 sparwa- ładowanie akumulatora... Czarna magia!
jeszcze raz napisze po koleji co zrobiłem:

a). wymieniłem na nowy czujnik świateł (przestało brzęczeć, wszystkie się palą)
b). wymieniłem stary-choć działający regulator napiecia gdyż- oznaczenie miał- RC2/12B natomiast na alternatorze oznaczenie jest A124F-14V-44/53A-czyli, jesli się nie myle 9diodowy..
Nowe elektroniczne cudo firmy AutoPower jest dla alternatora A-124, Typ; RA2/12v DE
(własnie uzmysłowiłem sobie ze na alternatorze widnieje napis 14V!! a nie 12.. :) ALE* punkt e)..
c). po upewnieniu się ze kable podpięte są pod te same nry. na obudowach_odkręciłem boczną 'ściankę' z elektryką- nic nie ruszałem; chciałem sprawdzić czy sruba którą przykrecone były 3 kable do obudowy starego regulatora dotykały masy auta- nie dotykały...
d). zmasowałem z wystajacym z karoseri srubunkiem- dupa. :-|
e). podpąłem ponownie stary regulator bez zmasowania i ze zmasowaniem- dupa. :?
f). sprawdziłem żarówke, docisnąłem złączki- dupa :(
g). mym oczom ukazały się ślady mysich zębów na kablach 8) rozciąłem i zamontowałem w tym miejscu spinkę ___ duupa. :evil:
h). w ten sam sposob poprawiłem nadgryziony kabel od kierunków, piękne nowe spinki, izolacja z nowego kabla - a tu__duuupa :shock: nie mam juz kontrolki kierunkowskazów

Pomocyy!!

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 19:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Który rocznik Nysy? Chcesz nową wiązkę?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 20:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 129
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Marian pisze:
Który rocznik Nysy? Chcesz nową wiązkę?


Masz do sprzedania wiązkę do Nysy? Ja poszukuję jakby co...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 23:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie mam, ale mogę zrobić dla kogoś z forum, oczywiście nie za darmo, albo podać namiar na sklep, w którym wiem, że mieli jeszcze niedawno nowe wiązki do Nysy. Wszystko się rozbija o rok produkcji = typ wiązki.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 lipca 2014, 13:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
oo powitać dobrego człowieka :) Nysula z 84r :D chetnie wiazke zakupię od Ciebie albo ze sklepu -no chyba żewsklepie ceny ze stratosfery-a u Ciebie były by coś tansze to chetnie kolego :)
Poprosze zatem o szczegóły :)

a tak sie zastanawiałem apropos czy przypadkiem jakies elemenciuki wzbudzeniowe w alternatorze mi nie siadły...-ale tego sie chyba nieda sprawdzić, procz zakupienia nowych..? cos jeszcze w alternatorze mogło siąść?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2014, 12:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 671
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Przypadkowy pisze:
oo powitać dobrego człowieka :)

a tak sie zastanawiałem apropos czy przypadkiem jakies elemenciuki wzbudzeniowe w alternatorze mi nie siadły...-ale tego sie chyba nieda sprawdzić, procz zakupienia nowych..? cos jeszcze w alternatorze mogło siąść?


Cokolwiek masz na myśli pisząc "elemenciuki wzbudzeniowe" to powinno to dać się sprawdzić multimetrem (miernikiem uniwersalnym) - zmierzyć napięcie ładowania akumulatora (na klemach). Jeżeli na pracującym silniku (powyżej wolnych obrotów), z włączonymi światłami mijania, napięcie osiągnie conajmniej 13,8 V to nie ma co się czepiać alternatora.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2014, 13:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Przypadkowy - jeśli znajdziesz w sklepie, to na pewno będzie taniej niż moja robota od zera, która byłaby "produkcją" jednostkową de facto. Robiłem już wiązki, więc nie problem dla mnie zrobić, ale na pewno taniej będzie tu:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27230934
lub tu:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2667183
Zapytaj, czy mają jeszcze wiązkę do Nysy przednią (główną), sam kiedyś kupowałem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 sierpnia 2014, 19:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
dziekii, dostałem odp. że maja tylko tylne a od zuka tylko tzreba przedłuzyk kilka kabli i generalnie sa takie same...? to prawda?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 sierpnia 2014, 20:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4881
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
W ogóle to nie jest prawda. Do Żuka wiązka główna jest zupełnie inna. W Nysie jest prostsza i fajniejsza elektryka wg mnie niż w Żuku. Ostatnio przerabiałem stary typ wiązki do żuka na najnowszy typ (lata 90te), to było przeróbek co nie miara, dużo przewodów trzeba było dołożyć.

Jeśłi chodzi o tylne wiązki, to tak, z grubsza są podobne, ale własnie trzeba przedłużyć każdy przewód około 1 metr, co wg mnie jest bez sensu takie sztukowanie. Nawet jeśli zrobione zgodnie ze sztuką, to wciąż kolejne miejsce połączenia, których wg mnie powinno się unikać, bo to słabe punkty, jakkkolwiek dobrze byś tego nie zrobił, lity przewód zawsze lepszy.

P.S. Mają tylne do żuka? O.o

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net