Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=566
Strona 6 z 8

Autor:  Robo [ 09 stycznia 2015, 01:30 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

się trza za to wziąć i tyle. Tylko teraz zapału nie ma, bo auto pod wiata na dworze i zimno, ale jak nie teraz to kiedy....

Autor:  zolwik [ 10 stycznia 2015, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Jak mogę mam pytanka dwa.
1). Światła lub klosze tylne są zamienne lewa z prawa?
2).dziwne zjawisko jak naciskamy lekko sprzęgło to jakby napięcie się zwiększyło bo światła mocniej świecą wiatraki szybciej smigaja hmmm dziwne (e wolnym czasie zmierze napięcia miernikiem).

Autor:  Dziwny Mag [ 11 stycznia 2015, 00:49 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

W Nysie? Tylne lampy - dać się da zalożyć "odwrotnie" i w sumie działa - ale z zalożenia to nie. Same klosze w praktyce można zamieniać.

Autor:  jasio [ 11 stycznia 2015, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

zolwik pisze:
2).dziwne zjawisko jak naciskamy lekko sprzęgło to jakby napięcie się zwiększyło bo światła mocniej świecą wiatraki szybciej smigaja hmmm dziwne (e wolnym czasie zmierze napięcia miernikiem).


Wygląda to na słabiutką masę elektryczną silnika, tzw plecionka. Pewnie albo ledwo wisi, albo już się urwała. Prąd "kombinuje" jak może i płynie przez cięgna od sprzęgła. Jak naciskasz sprzęgło, kasują się luzy na cięgnach, pojawia się lepsze przejście masy na silnik i poprawia się ładowanie z alternatora. Stąd te lepsze światła itd. Proponuję oprócz oryginalnej masy elektrycznej silnika, dołożyć jeszcze jedną, tak na wszelki wypadek. Oczywiście oryginalną też naprawić.

Autor:  zolwik [ 11 stycznia 2015, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

jasio pisze:
zolwik pisze:
2).dziwne zjawisko jak naciskamy lekko sprzęgło to jakby napięcie się zwiększyło bo światła mocniej świecą wiatraki szybciej smigaja hmmm dziwne (e wolnym czasie zmierze napięcia miernikiem).


Wygląda to na słabiutką masę elektryczną silnika, tzw plecionka. Pewnie albo ledwo wisi, albo już się urwała. Prąd "kombinuje" jak może i płynie przez cięgna od sprzęgła. Jak naciskasz sprzęgło, kasują się luzy na cięgnach, pojawia się lepsze przejście masy na silnik i poprawia się ładowanie z alternatora. Stąd te lepsze światła itd. Proponuję oprócz oryginalnej masy elektrycznej silnika, dołożyć jeszcze jedną, tak na wszelki wypadek. Oczywiście oryginalną też naprawić.

Dzięki, super będę działać z tematem naprawie lub wymienię ori a i dodatkowa nie zaszkodzi.

Dziwny Mag pisze:
W Nysie? Tylne lampy - dać się da zalożyć "odwrotnie" i w sumie działa - ale z zalożenia to nie. Same klosze w praktyce można zamieniać.

Tak Nysa, dzięki po ogledzinach widzę ze gniazda w lampie różnią się opisem czyli są dwie 21w i jedna 5w czyli sama lampa może nie pasować ale klosze są symetryczne. Kombinuje bo mam dwie lampy do kupienia z chromowanych ramkami tyle ze stroną lewa i (od Warszawy) .

Autor:  Robo [ 12 stycznia 2015, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

ja też mam 2 lewe i wszystko jest ok.
Jasio-wymień starą plecionkę i daj drugą np. z osłony dolnej sprzęgła tej blaszanej do ramy bezpośrednio. Potem zawal to ostro smarem by woda się nie dostawała i nie gniło. Ja tak mam i jest ok

Autor:  nysanek [ 29 stycznia 2015, 07:33 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

tez dwa kable masy mam i od tej pory elektryka dziala :wink:

Autor:  zolwik [ 29 stycznia 2015, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

A w którym miejscu dałeś? Jakie przewody izolowane czy linka/tasma?

Autor:  nysanek [ 29 stycznia 2015, 16:30 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Obrazek

Autor:  zolwik [ 29 stycznia 2015, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Dzięki za fote.
Myślałem że z całkiem innego miejsca.

Autor:  Mlody_ndm [ 14 marca 2015, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Kupiłem dzisiaj Żuka i mam problem - nie świecą światła mijania i przednie pozycyjne.
Do tego długie świecą niezależnie od pozycji przełącznika, wyłączyć je można tylko ściągając kabel z przekaźnika.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem włącznik świateł na nówkę bo akurat miałem pod ręką, rezultat niestety żaden. Sprawdziłem bezpieczniki, są OK, poruszałem nimi, ale też nie pomogło.
Jutro będę próbował wymienić przekaźnika bo mam akurat kilka w zapasie.
Co jeszcze sprawdzić/wymienić jeżeli wymiana przekaźnika nic nie da?

Autor:  Robert_S [ 15 marca 2015, 07:44 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

:arrow: viewtopic.php?f=16&t=2733

Autor:  morchun93 [ 17 marca 2015, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

Witam, straciły mi sie dzisiaj tylnie swiatla pozycyjne...:) sprawdzilem zarowki sa ok, bezpieczniki tez, probowalem nimi krecic ale bez rezultatu, jak wyjezdzalem dzialaly swiatla a jak wrocilem juz nie, kierunki, stop dzialaja tylko pozycje tylnie nie, mozna zmostkowac kable przy wylaczniku aby sprawdzic czy to moze jego sprawka ? albo jakies inne wskazowki

Autor:  phinek [ 18 marca 2015, 06:37 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

A sprawdziłeś masę na światłach?

Autor:  morchun93 [ 18 marca 2015, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Za jasno, albo za ciemno, czyli wszystko o światłach

tak sprawdzalem, usterka znaleziona, winna kostka pod kabiną, słaby styk był:)

Strona 6 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/