Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 stycznia 2016, 16:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
cewka nie powinna wybuchnąć, polskie butelkowe miały rodzaj bezpiecznika w sobie. widac nie zadziałał:))

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2016, 13:40 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Panowie pomoże mi ktoś? :)
Mam 9 diodowy alternator, od początku nie wiem czy dobrze podłączony bo nie ładował ale ktoś coś po przepinał i niby coś tam ładuje.

Na początek prosił bym o opis poprawnego podłączenia:
Załącznik:
altektyl.jpg
altektyl.jpg [ 468.46 KiB | Przeglądany 6749 razy ]

Regulator jest dobrze podłączony?
Co powinno być podłączone pod 1 i 2 ?

Objawy:
Odpalam, kontrolka żarzy, ładowanie ponad 14 w sumie nawet na wolnych się trzyma.
Z upływem czasu im więcej przejadę tym bardziej ładowanie spada i na wolnych jest koło 12,5.
Oprócz tego całe auto czasami bo nie zawsze ale często mruga, jaśniej, ciemniej widać to zarówno na kontrolce ładowania jak i na podświetleniu deski czy ciemnej drodze jak lampy świecą.

Alternator rozebrałem więc mogę wszystko pomierzyć i wstępnie tak zrobiłem.
Na diodzie z numerem 1 mam jednak minimalną wartość na mierniku w drugą stronę czyli tak jakby puszczała, reszta grubych na mierniku tego nie wskazuje i mają podobne wartości.
Dwie z małych diód (2) na mierniku nie pokazują nic w obie strony, jedna ma jakieś wskazanie.
Test z baterią (3,6v) i żarówką wykazał,że wszystkie diody działają tylko w jedną stronę i żadna nie przepuszcza odwrotnie ale nie wiem czy miarodajne to jest. Miejsce z pseudo kabel-oczkiem zaznaczone jako W może robić jako styk W do obrotomierza?
Załącznik:
altekdiody.jpg
altekdiody.jpg [ 1.24 MiB | Przeglądany 6749 razy ]



Co dalej?
Jest opcja,że miałem źle podłączony alternator np. wzbudzenie nie przez kontrolkę tylko z plusa po stacyjce itd, nie mogę teraz sprawdzić co i jak było podłączone ale jak złożę altka to podłącze tak jak należy.
Pozdrawiam!

Edit: Zapomniałem dodać,że wirnik wygląda niepokojąco , tak jakby się to grzało kiedyś:
Załącznik:
wirnik.jpg
wirnik.jpg [ 865.25 KiB | Przeglądany 6749 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2016, 18:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
1 i 2 na pierwszym zdjęciu powinny chyba być zmostkowane, czyli zasilanie wirnika z małych diod. Tam też (trzeci styk na szczotkotrzymaczu) trafia przewód lampki ładowania. Ale to tak na 90% bo oryginalnego altka pozbyłem się już jakiś czas temu. Ten dodatkowy przewodzik to faktycznie klema W.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2016, 19:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
No to ja miałem zupełnie inaczej podłączone, potwierdzasz schemat którego się doszukałem na tym zdjęciu:
http://obrazki.elektroda.pl/2323328100_1429686099.jpg
Jutro tak podłączę i mam wrażenie,że ładowania nie będzie. Chyba tak właśnie było podłączone jak kupowałem auto i meches mówiąc,że altek coś tam zepsuty podłączył po swojemu no i niby ładował ale z takimi objawami jak opisałem wyżej.
Pomierzyłem wszystkie diody i wszystkie sprawne, w jedną stronę przewodzą więc chyba w altku nie mam czego szukać..

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2016, 16:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Okej, założyłem przemierzony alternator. Podłączyłem tak jak ma być i ładowania nie ma.
Na Zielonym kablu od regulatora jest 0V i podejrzewam,że tu jest problem.
Kontrolka zapala się po stacyjce i gaśnie po odpaleniu, nie mruga, nie żarzy się.
Wcześniej zamiast mostka był do tego plastiku (ACC) podłączony + po stacyjce i pewnie dlatego ładowało tylko dziwne objawy były.
Jak sprawdzić regulator? Mam dwa takie jak na zdjęciu.
Załącznik:
altektylelektroda1.jpg
altektylelektroda1.jpg [ 723.83 KiB | Przeglądany 6708 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2016, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
W trakcie pracy silnika na ACC/Kontrolce/pierwszej szczotce powinno być napięcie baterii. Na zielonym z regulatora/drugiej szczotce od 0V do napięcia baterii (w zależności od obciążenia alternatora). Jeżeli między szczotkami wirnika jest napięcie i nie ma ładowania to raczej nie regulator tylko coś wewnątrz altka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2016, 21:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki za zainteresowanie. Zrobiłem pomiary.

Wył. silnik / Wył. stacyjka
B+ - 12,5
Pozostałe - 0v
Wył. silnik / Wł. stacyjka
B+ - 12,5
15 - 2,5v
67 - 1,2v
Wł. Silnik / Wł. stacyjka
B + - 12,58
15 - 12,58v
67 - 0,12 v

Dokonałem też spartańskiego szybkiego pomiaru po zdjęciu klemy na odpalonym silniku.

Pojawiło się 14,4 bez żadnego obciążenia
Po włączeniu świateł 6,5 v

Silnik Andoria.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2016, 11:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dla mnie temat zamknięty, alternator sprawny.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2016, 12:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Mam dobrze podłączony alternator?


Załączniki:
WP_20160528_17_29_37_Pro 1000-x500.jpg
WP_20160528_17_29_37_Pro 1000-x500.jpg [ 242.56 KiB | Przeglądany 6530 razy ]
WP_20160528_17_29_25_Pro 1000x-1400.jpg
WP_20160528_17_29_25_Pro 1000x-1400.jpg [ 559.25 KiB | Przeglądany 6530 razy ]

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2016, 14:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W sumie, to dobrze, ale widzę, że nie masz podłączonego wzbudzenia z diod, czyli tego kabelka, który powinien wychodzić ze środka alternatora, jak na tym zdjęciu.
http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/mo ... 662325.jpg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2016, 22:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Tak też zrobimy i zameldujemy. ;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2016, 17:47 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Dobra mam takie coś już zrobione....

Tylko jak teraz zrobić rowek na wałku alternatora?
Jutro pojeżdżę po zakładach może jakąś frezarką czy czymś to ogarną:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2016, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wywiercić otworek i zamiast wpustu dać kołek

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2016, 20:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
otwór wzdłuż osi i kołek jest nawet pod pewnym względem lepszym rozwiązaniem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2016, 20:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
W sumie racja! O tym nie pomyślałem!
Ten kołek to musi być jakiś specjalny? Można kupić gotowce?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net