Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 15:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 sierpnia 2016, 07:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie wiem, może z jakiejś maszyny. generalnie srednica to szerokość rowka w kółkó minus jakieś 0,2mm i wystawać ponad wałek musie też jakieś 0,3mm mniej niż wysokość rowka w kółku.
powinno być w jakimkolwiek poradniku mechanika

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2016, 13:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Będzie kołek 3 mm (jakiś specjalny rozprężny):

Tak to wygląda na chwilę obecną:
Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2016, 20:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lepiej dać pełny w tym przypadku.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 08:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
To co pokazałeś na zdjęciu to otwór w poprzek wałka.
Lepsze efekty osiąga się przy otworze wzdłuż wałka, gdzie połowa średnicy kołka jest w wałku a druga w piaście. Wówczas wałek nie jest tak narażony na zmęczeniowe pękanie wywołane ciągłym zmianom kierunku obciążenia wywołanymi paskiem klinowym.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 18:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tylko, że rowek ciężko wykonać

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 19:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Otóż to zwłaszcza w domowych warunkach :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 19:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no chyba, że założy się kółko i przewierci wzdłuż. ale jak mocno skręci kółko na wałku, to klin ma znaczenie symboliczne. koła napędu rozrządu w fordach i renault sa montowane beż żadnych klinów i jakoś smigają.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 19:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
phinek pisze:
To co pokazałeś na zdjęciu to otwór w poprzek wałka.
Lepsze efekty osiąga się przy otworze wzdłuż wałka, gdzie połowa średnicy kołka jest w wałku a druga w piaście. Wówczas wałek nie jest tak narażony na zmęczeniowe pękanie wywołane ciągłym zmianom kierunku obciążenia wywołanymi paskiem klinowym.


masz na mysli klin który siedzi w rowku walu , tak jak mocowanie magneta na wale w motorkach czy motocyklach, maszyny do obróbki metalu w dzisiejszych czasach wszystko potrafia :!:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Bardziej miałem na myśli - jak korby w lokomotywie Wls40 czy SM03 :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 sierpnia 2016, 19:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
albo ramiona mocujące sprężyny w szlabanach WIL Nice'a

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 września 2016, 22:56 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Wsadziłem alternator (120A)...
Mam pytanie na jakiej zasadzie świeci ta żarówka (kontrolka ładowania).
Na wolnych obrotach mam około 13.1-13.3 wystarczy lekko musnąć gaz i wskakuje na 14.4V.
Niestety na tych wolnych obrotach żarówka czasami mi świeci i to mnie irytuje bardzo :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2016, 05:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Teraz to już możesz żarówkę zakleić taśmą i ruszaj w trasę :)
Przejechałem tak Złombol do Barcelony dwa lata temu bo mnie wkurzała kontrolka oleju w skodzie...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2016, 07:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A na wolnych obrotach przy włączonych światłach czy na wyłączonych?
Chodzi mi o porównanie wskazań kontrolki przy różnych stanach obciążenia instalacji.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2016, 07:40 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Masz chyba alternator samowzbudny, który musi dostać obrotów, żeby móc zacząć ładować (zaskoczyć). Jak już się wzbudzi, to histereza jest taka, że będzie już ładował aż do wyłączenia :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2016, 18:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może wymaga większej zarówki żeby się wcześniej wzbudził-4-5W zamiast 2W i powinien się szybciej wzbudzić. ewentualnie ori kółko od tego altka było sporo mniejsze od żukowego i po prostu na wolnych nie wyrabia z powodu za małego przełożenia.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net