Dzisiaj jest 06 maja 2024, 03:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 stycznia 2016, 17:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
To jest zakład zajmujący się regeneracją alternatorów i rozruszników. Mają na stanie setki alternatorów więc łatwo im było dobrać. Chodziło głównie o sposób nocowania i odległość od paska. Alternator ma numer 0 986 042 141.


Załączniki:
DSCN0750.JPG
DSCN0750.JPG [ 455.24 KiB | Przeglądany 4180 razy ]
DSCN0749.JPG
DSCN0749.JPG [ 463.97 KiB | Przeglądany 4180 razy ]
DSCN0748.JPG
DSCN0748.JPG [ 457.84 KiB | Przeglądany 4180 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 21:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
kubamytab pisze:
u mnie siedzi bosh 120A. Przerabiałem mocowanie i dotaczałem nowe koło pasowe. Fotki są gdzieś w moim temacie.


Koło pasowe zostawiłeś oryginalne, tylko przetaczając otwór w nim?
Czy od nowa dotaczałeś całe?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2016, 22:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
dokładnie tak, sprawdziłem tylko wcześniej czy przełożenie będzie ok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 07:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Odebrałem już wszystko przerobione. Nawet gość dorzucił oszlifowany uchwyt na zasadzie "masz ten, nie płać, tylko odkręć i oddaj swój). Na oko to koło wyglądało na oryginał. Trudno mi powiedzieć co było robione z otworem.

"Auto-Start" Firma Handlowo-Usługowa Andrzej Góra
tel. 34 328 80 07
ul. Słoneczna 27
42-233 Mykanów
woj. śląskie

Nie chcę mu robić reklamy ale gość ma to rozpracowane. Zapewnia też, że jeśli ktoś się do niego zgłosi o podobny patent - nie będzie problemu. Mógł powiedzieć "idź pan z tym żukiem w cholerę" a podjął się tematu mimo, że na brak pracy nie narzeka.

Ja jestem bardzo zadowolony ale efekt był widoczny dopiero po wymianie kabli. Wszystko od altka, przez amperomierz do rozrusznika kablem 6 mm2.

Więcej prądu było mi potrzebne ze względu na drugi akumulator (bytowy, bo Żuk jest kamperem), lodówkę i elektryczny wentylator chłodnicy. Zaletą tego rozwiązania jest też to, że w razie chęci powrotu do oryginalnego rozwiązania (awaria na drodze, itp) po prostu wkładamy stary alternator.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 09:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No mógł tak powiedzieć, ale za 400 zł to i tak dobry interes zrobił :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 10:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Azajcew widzisz jakąś znaczącą poprawę parametrów po wymianie alternatora?
Pytam, bo też mam Nyskę campera z 2 akumulatorni (75 i 110Ah przełączanymi pomiędzy sobą), elektrowentylator, przetwornicę DC/AC, Webasto i dodatkową nagrzewnicę. Zastanawiałem się kiedyś nad wymianą ale oryginalny ma 40A*12V=500W więc stwierdziłem, że wystarczy.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 10:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
SQ1SGB pisze:
Azajcew widzisz jakąś znaczącą poprawę parametrów po wymianie alternatora?
Pytam, bo też mam Nyskę campera z 2 akumulatorni (75 i 110Ah przełączanymi pomiędzy sobą), elektrowentylator, przetwornicę DC/AC, Webasto i dodatkową nagrzewnicę. Zastanawiałem się kiedyś nad wymianą ale oryginalny ma 40A*12V=500W więc stwierdziłem, że wystarczy.


Ciekaw jestem jak to się ma do wyliczeń bilansu poboru prądu...
500W na tyle wystarczające? Wątpię...

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 11:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Trudno powiedzieć, bo nowe odbiorniki pojawiły się równocześnie z nowy alternatorem. Oryginalny alternator był sprawny. Aku też ok, więc nigdy prądu mi nie brakło. Ale oryginalny alternator miał to do siebie, że na biegu jałowym amperomierz spadał na minus. Teraz tak się nie dzieje. Dużo szybciej chodzą wycieraczki, ale to może być zasługa wymiany głównych kabli. To tak widocznych zmian.

Jednak z prostych wyliczeń wychodzi, że bez wymiany nie byłoby dobrze. Oryginał daje 55A ale, co trzeba brać pod uwagę, tylko przy odpowiednio wysokich obrotach. W zakresie średnich obrotów to już może być 20A. Lodówka 10A, światła 11A, nagrzewnice, wycieraczki i już widać, że lecimy z aku i prędzej czy później auto stanie.

Jak już pisałem poprzednio, możliwości nowego alternatora widać, gdy rozładowany jest aku bytowy. Wtedy przy przygazówce amperomierz idzie na plus do końca.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 11:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
[quote="AudioBas"]No mógł tak powiedzieć, ale za 400 zł to i tak dobry interes zrobił :P[/quote]

Tak, ale sam alternator na półce kosztował coś ponad 300zł. Pewnie któregoś dnia ktoś by przyszedł, położył kasę na ladę i wyszedł. To jednak łatwiej zarobione pieniądze niż za dodatkową stówkę bawić się dobieraniem kółka. Gość nawet nie miał nic przeciw, żebym kupił na złomie taki sam i on tylko przerobi napęd. Jak sprawdziłem po ile chodzą takie na złomach (trudno powiedzieć w jakim stanie szczotki, łożyska) to stwierdziłem, że chyba wolę dać więcej, mieć gwarancję i problem ładowania dożywotnio z głowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 11:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie ma opcji by fabryczny alternator nie był wystarczalny na biegu jałowym.
Widocznie był uszkodzony. Mój regenerator po mojej regeneracji - kompletnej wydoli wszystkie podstawowe odbiorniki
Światła, nagrzewnice, lampy przód i wycieraczki, a nawet ładowarka telefonu.
Odłączyłem akumulator i cisnę na alternatorze. Daje radę.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 14:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie odłączaj akumulatora w trakcie pracy silnika, bo spalą się diody wzbudzenia w alternatorze..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 14:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Mógł odpalać na popych :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 16:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Ja z góry zakładałem sporo dodatkowego obciążenia, popytałem jakich modeli unikać i na próbę wziołem ze szrotu tego bosha i nie mam powodów do marudzenia ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 16:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Pamiętasz jego numer?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 20:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
na razie mam odgórny zakaz dłubania przy Zielonym dopóki nie ogarnę schodów, więc nie sprawdzę bo święty spokój sobie cenię ;)

a co do oryginalnego alternatora, z tego co pamiętam, przy obrotach biegu jałowego mamy coś około 150W. Ja liczyłem obciążenie wentylatorem + wspomaganie + światła na ledach i na tym boschu wychodziło na styk, a gdzie jeszcze jakieś radio i inne pierdoły.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net