Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 lipca 2009, 11:25 
alternator A-12M-124-12-42 stosowany na poczatku lat 70 w sam. specjalnych takich jak sanitarka , MO itd. oraz eksportowe wersje, moc maksymalna 600 W / alternator 6 diodowy wspolpracuje z regulatorem typ RGZ1a lub RC2/12B , do tego typu alternatora stosuje sie przekaznik typu T - 5230/31 jest on polaczony z kontrolka ladowania w desce rozdzielczej po wyjeciu lub przepaleniu sie zarowki bedzie nadal dzialac ladowanie. Niektore wersje zukow / nys z 70 lat majace alternator mialy dodatkowa kontrolke czerwona w desce rozdzielczej.Regulator napiecia z firmy Jezpol typ RNA - 1 Współpracuje z alternatorem 6-diodowym typ: A-12M-124-12-42, stosowanym w nysie ,zuku produkowanych do 1983 roku i posiadających przekaźnik w obwodzie kontroli ładowania , nadal dostepny i mozna kupic.

alternator A124F stosowany od polowy lat 80 we wszystkich odmianach nys i zukow . moc maksymalna 700 W / alternator 9 diodowy wspolpracuje z regulatorem typ RC2/12D lub RNA-2 Jezpol , do tego typu alternatora niestosuje sie przekaznika typu T - 5230/31 wazna w tym ukladzie : UWAGA :!:
Kontrolka ładowania -żarówka koniecznie 12V/4W-mniejsza moc może spowodować brak ładowania :!: tak ze 9 diodowy alternator po wyjęciu/spaleniu sie żarówki nie będzie ładował (sprawna żarówka potrzebna do wzbudzenia alternatora), zato 6 diodowy alternator będzie dzialac. Jezeli przekrecimy kluczyk w stacyjce i kontrolka ladowania niezaswieci sie to niebedzie ladowania akumulatora majac alternator 9 diodowy :!: jest to alternator z układem kontroli ładowania na 12V/4W żarówce-bez przekaźnika.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2011, 10:40 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Sorry za odgrzebywanie starego tematu, ale w moim Zuku A07D z 1992 roku nie ma kontrolki ladowania, jest tylko wychylny licznik, ktory chyba dziala "tak sobie"... Czy w dieslach faktycznie nie montowano tych kontrolek?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2011, 11:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zuki mialy zawsze wskazniki czy to benzyna czy diesel , nysy mialy takie wskazniki do 83 roku , potem montowali wysoka deske rozdzielcza i montowali kontrolki , ladowania i cisnienia oleju (2 czerwone) , te wskazniki w zukach tak sobie dzialaja, zawsze jakis tam 10% niedokladnosci jest to zalezy w jakim stanie jest , czy czasem niejest nadpalony w srodku

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2011, 13:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Zrobie pozniej zdjecie mojej deski i wstawie, to zobaczysz. Predkosciomierz mam nowego typu, a poza tym lampke kierunkow, swiatel i recznego. Reszta to przyciski i liczniki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2011, 16:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja wiem jaka masz deske tobie chodzi o wskaznik ladowania ze on niepokazuje dokladnie , to tak jest ze beda wachania ladowania wystarczy ze wlaczysz swiatla i juz troche w kierunku - skoczy , z tym idzie zyc :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 22:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Czy ktoś jest w stanie mi podać parametry alternatora do Żuka diesla? Piszę to z myślą o zastosowaniu tego alternatora do benzyny - tylko czy to ma sens? Fajnie by było mieć do porównania jakieś dane, a takowymi nie dysponuję :(

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 07:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
W sumie, to taki sam alternator w Ursus 360c, to też ktoś się wypowiadał ,że w polonezie jest identyko w benzynie. :D
Powiadasz, że jest inny alternator w 2.1 b?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 09:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Takie plotki mnie doszły, jakoby z diesla był mocniejszy...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 10:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Mój padre jest jest elektromechanikiem z dużym doświadczeniem. Postaram się od niego dowiedzieć, jakiego alternatora można-by użyć do benzyny i diesla by miał większą moc,.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 12:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Oba alternatory są takie same.Różnią się tylko rodzajem zastosowanego koła pasowego,bo w dieslu jest na wąski pasek,a w benzynie na szeroki.Ja u siebie w dieslu miałem już alternator wymieniony,jak go kupiłem,więc nie było naklejki fabrycznej,ale na złomie raz stał taki silnik z orginalnym altkiem i na naklejce było A124-55D.W benzyniaku mam fabryczny altek i jest A124-55F.Ale to tylko taka kosmetyka,bo w gruncie rzeczy jest to to samo,takie same parametry itd. ale oznaczone jako typowo pod silnik benzynowy lub diesla,bo są różne koła pasowe.Z tymi oznaczeniami to jest tak,że chyba w latach 90-tych je oznaczali inaczej,bo miały już te małe regulatory na obudowie,ale parametry są w gruncie rzeczy te same.A i moc była w nich większa,bo te starsze miały chyba 44A,jak wynika z oznaczeń,a nowsze 55A :o
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... 55-A/?id=8
A tu jest altek ze stary oznaczeniem.
http://olx.pl/oferta/alternator-do-zuk- ... 8c9M7.html
A tu takie coś
http://sklep.expom-kwidzyn.pl/pl/16-zuk
Ten 55D a całkiem inne mocowania.
Alternatory z takimi samymi mocowaniami były we fiatach 125p i ciągnikach ursus serii ciężkiej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 13:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Ile łożysk wchodzi do alternatora ? Dwa ? Szczerze nigdy alternatora nie rozbierałem.
Łożyska mi się rozlatują, a przyznam że komutator wygląda ok. - Dobrze ładuje tyko piszczy.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 14:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dwie sztuki, jedno w tarczy przedniej,ściśnięte dwiema blaszkami i zanitowane a drugie na samym wirniku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 17:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tylko łozyska nie mogą być byle jakie, muszą mieć luz c3, uszczelnienie rs(ddu) obniżony poziom drgań i hałasu i poliamidowy koszyk, nsk/iskra robi takie do naszych altków, nie są drogie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 17:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
CX robi je po 4 zł :)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 17:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tylko,że się rozpadają przy montażu, kiedyś 6 padło na paczkę 10 szt, reszta wróciła w ciągu 3 miesiecy. Cx i inne chińczyki omijać szerokim łukiem

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net