Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 04:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26 lutego 2020, 12:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2019, 10:26
Posty: 3
Pojazd: Lublin III 2002 4CT90
Czołem!
Tak przeglądam internat i nie widzę niczego co by mi pomogło. A wiem, że podobne zabiegi ludzie robili w autach VAG (dotępne różne skrzynie z różnymi przełożeniami), albo majstry robiły np. w autach ciężarowych dobierając koła zębate od innych aut.

Otóż czy ktoś próbował wydłużyć 5 bieg w skrzyni KIA spiętą z Andorią 2.4 4CT90i?
A może pasuje od czegoś innego skrzynia bez wielkich kombinacji?
Zestopniowanie 5 biegu mnie dobija na trasie, może dałoby się dopasować koła zębate obu wałków od czegoś innego?

Wymiana mostu na wersję z 2.9t nie wchodzi w grę, jak jak i większe koła - wtedy zmienia się przełożenie na wszystkich biegach, a 1-4 moim zdaniem daje radę :)

Pytałem już w wielu warsztatach...i nic.

Dzięki i pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2020, 20:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Nie wiem jak było w kiance, nie miałem rysunków. Żeby wydłużyć 5 trzeba zmienić dwa tryby jeden na wałku głównym jeden na choince. Prawdopodobnie trzeba by dorobić takie koła zębate. W Tczewie koła na choince są jedną odkówką, praktycznie niemożliwa sprawa aczkolwiek ludzie są kreatywni. Bardziej realne byłoby dołożenie tak zwanego "OverDrive". W starszych volvach i fordach chyba się trafiały. Elektronicznie (przyciskiem na lewarku) włączany nadbieg w dodatkowej skrzynce za skrzynią biegów. Naprawdę fajnie by się spisywał szybszy 5 bieg:/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2020, 00:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Może coś w rodzaju reduktora, tylko odwrotnie (muliplikator, to się nazywa?) montowane zaraz za skrzynią, tylko musiało by mieć jakby dwa przełożenia. Bezpośrednie i nadbieg. Dobra by była do tego nawet jakaś niewielka skrzynia z nadbiegiem, żeby jak najmniej miejsca zajmowała. Tylko żeby nadbieg był naprzeciwko biegu bezpośredniego, jak w naszym tczewie, to wtedy rzeczywiście można by było wykminić jakieś elektryczne sterowanie, albo po prostu tradycyjny drążek, tylko zblokować lewarek, żeby wybierak był cały czas naprzeciwko odpowiednich przesuwek i żeby wtedy działał tylko przód-tył. Tylko taka dodatkowa skrzynia pewnie dodatkowo zabrała by trochę mocy.
A i tak teraz myślę, czy gdyby zamontować odwrotnie jakiś reduktor, to nie zwiększał by wtedy obrotów, po przełączeniu na terenowe? W sensie, wyjście do mostu by było wejściem napędu ze skrzyni, a wejście wyjściem na most. Zasada działania pozostała by chyba ta sama, czyli przełączanie pomiędzy terenowymi a szosowymi, czyli w tym wypadku byłby to nadbieg i bieg bezpośredni. Tylko wtedy, to chyba już albo jedno, albo drugie, bo w terenówkach chyba się to włącza na postoju? W takiej konfiguracji, wszystkie biegi zostały by wydłużone.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2020, 06:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
To właśnie tak działa "OD"

https://live.staticflickr.com/8346/8240 ... e710_b.jpg
To ta dodatkowa skrzynka. Ma własną pompę oleju i hydraulicznie przełącza tak jak w automacie pod obciazeniem.

Buźka. Taka dodatkową skrzynia to nie głupi pomysł. Można tego użyć nie tylko do przyspieszania albo bezpośredniego ale też do redukowania.
W niektórych autach terenowych reduktor miał w domyślnym położeniu przełożenie szybsze niz 1:1, jak znajdę taki to dam znać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2020, 11:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2019, 10:26
Posty: 3
Pojazd: Lublin III 2002 4CT90
Tak wygląda w KIAnce wnętrze skrzyni, zębatki obu wałków dałoby radę zdjąć - piąty bieg jest oddzielnie. Tylko pewnie z dopasowaniem byłby problem, nie ma gotowych zestawów tak jak np. do nissana patrola (dłuższy piąty bieg).

O over drive też myślałem, dużo osób ostatnio kombinowało na złombolowych grupach.

A jak to widzicie? Za skrzynią wpiąć over drive, dać krótszy wał i powinno smigać? Rozwiązanie z volvo kojarze. Skrzynka redukcyjna byłaby spoko na podjazdy itd. Ale overdrive generalnie koncepcyjnie bliżej leży do zamierzonego celu - czyli załączaniu na autostradzie.

A z over drive...może podziałamy, zajrzę pod auto i podumam. Dzięki! Ale chętnie przyjmę Wasze przemyślenia!


Załączniki:
81552259_2822220591151163_5799910930141675520_o.jpg
81552259_2822220591151163_5799910930141675520_o.jpg [ 177.61 KiB | Przeglądany 8710 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2020, 15:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
domyślam się, że nie jest to Twoja skrzynia na obrazku, ale jeśli jest Twoja to zdejmij koła i podjedź do zakładu co może dorobić takie koła i dowiedz się ile będzie kosztowało dorobienie na wymiar, przy okazji może ktoś z forum będzie chciał, albo jakiś złombol, jeśli by się udało to osobiście będę żałował że nie mam kii w żuku.

koszty jednostkowe mogą być w okolicach 400 zł (nie jestem pewien). jeśli się przeliczy OD i skracanie wału to będzie też kosztowało swoje.
LandRovery mają reduktor który w przełożeniu H ma przełożenie szybsze niż 1:1 ale to wydłuża wszystkie biegi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2020, 09:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2019, 10:26
Posty: 3
Pojazd: Lublin III 2002 4CT90
Moja nie, moja akurat siedzi (właściwie to jeździ) w aucie. Rozważam czy nie kupić drugiej na części i do eksperymentów.

Dokładnie - OD chociażby ze względu na wał i zakup modułu to będzie więcej.

Co do zakładu - o jakim myślisz? Uderzałem do zakładów, co robią tylko skrzynie, skrzynie od ciężarówek itd i raczej nikomu nie chce się bawić :)

EDIT:
znalazłem parę zakładów co dorabiają koła zębate. Dzwonie zaraz dowiedzieć się co i jak!
https://zkztorun.pl/oferta-dorabianie-k ... 13,pl.html
http://www.bef-mont.com/oferta/kola-zeb ... adnie.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2020, 17:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Właśnie o takich zakładach pisałem. Ciekawe jakie koszta. Dodatkową skrzynia pewnie przyda się do zabawy. Potem można złożyć spowrorem i sprzedać:) z dłuższą piątka na pewno ktoś kupi
Pytaj o ilości typu 10 kompletów, jest trochę taniej. Może jeszcze ktoś się skusi ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2020, 19:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Ja w razie czego byłbym zainteresowany. Przecież ta piątka w kijankowej skrzyni to jakaś porażka.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2021, 17:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 września 2020, 17:28
Posty: 17
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd: Lublin 3 1999r
Jak z tematem dorobienia kół?

_________________
Lublin to jest wóz, dwie tony na pace a w kierownicy luz!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net