Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:34


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 maja 2010, 09:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Od razu z góry uprzedzam że nie zamierzam w swoim Żuku A montować obrotomierza
:idea: natomiast chcę sobie zrobić takie warsztatowe pseudo stanowisko kontrolno-pomiarowe, tak aby móc jednocześnie regulować silnik a zarazem obserwować wskazania "zegarów" nie biegając co chwila do kabiny

Mam obrotomierz pochodzący z Poloneza Caro Plus i nie wiem czy da się go podłączyć do S21 a jak tak to jak :?:

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie porady :wink:

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 11:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Elektrykiem nie jestem, ale to co kiedyś wygrzebałem.. to wychodzi na to, że jak masz 3 styki to:
- jeden to GND czyli matka ziemia
- środkowy to +12
- trzeci w Polinezji leciał do modułu zapłonowego... i tu zaczyna się pytanie co to podawało, czy impulsy, czy też zmienny voltarz...

Trzeba by kogoś z Poldolotem, aby przekukał co tam jest i jak podobny sygnał można z S21 wyssać. Osobiście obstawiałbym, że to dawało impuls 12V taki jak idzie normalnie na cewkę dla jednej świecy, ale mogę się mylić.

Zanim zrobisz sobie fajerwerki w garażu skonsultuj to z jakimś elektronikiem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lipca 2010, 11:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 23:34
Posty: 6
Lokalizacja: podlasie
o ile pamiętam to w moim żuku (1982r) jest wyjście na alternatorze do obrotomierza, gdzieś widziałem wstawiony do żuczka obrotomierz od dużego fiata. Ponoć pasuje idealnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2012, 00:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Myślę nad obrotomierzem do Żuka. Jest taka możliwość?
Może z Lublina, bo tam podobno brał odczyt z alternatora?
Jak coś to silnik mam benzynkę S21


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 09:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
każdy od 4cylindorwego benzyniaka, który bierze sygnał z cewki zapłonowej czyli np FSO Polonez

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 09:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja już parę lat jeździłem na obrotomierzu DF-a 125.Miałem przerobioną cała deskę na okrągłe zegary i obok licznika kilometrów miałem obrotomierz wpasowany w taką samą obudowę,jak licznik.Obrotomierz był taki duży,okrągły z nowszego typu fiatów.Żeby nie być gołosłownym,fotka poglądowa :D :D
Obrazek
Od lewej:licznik kilometrów ze stara,identyczny z żukowskim,ale do 100km/h,dalej wspomniany obrotomierz,amperomierz i wskaźnik paliwa z żuka,tylko wpasowany w okrągłą obudowę,dalej wskaźnik temperatury z poldka,też w okrągłej obudowie i na końcu wskaźnik ciśnienia oleju,mechaniczny,oraz przełączniki i "multum" kontrolek od wszystkiego (miałem takie bicia) :lol: :lol: Teraz to leży,bo mam inne patenty.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 13:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Myślę, że ja tez sobie założe. Do jakiego kabelka to podłąćzyć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 14:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Podłączasz masę tam gdzie oznaczenie masy na zegarze,tam gdzie +12V podłączasz prąd po stacyjce (po kluczyku) a tam gdzie "1" podłączasz impuls z cewki spod zacisku oznaczonego "1"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 18:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Ta "1" jest na cewce?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 19:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Widzę, że kolega "Miszczu" ubiegł mnie z pytanie o podłączenie. Już wiem jak ale mam pytanie, czy nie ma różnicy w podłączeniu czy jest już nowszy, okrągły czy stary kwadratowy z Dużego Fiata albo PNa Borewicza?
A może ktoś ma jakąś wizję jak go wkomponować w kabinie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 22:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Każda cewka ma oznaczenia 16 (+12V) i "1" pod który podłączamy obrotomierz.Na zdjęciu cewka z poldka.Po prawej zacisk 16 a po lewej zacisk "1"
Obrazek
A tu widok z tyłu zegarów "kwadratowych" z poldka.Oznaczenia przy obrotomierzu.Od góry: masa,zasilanie (+12V) oraz impuls z obrotka.
Obrazek
Taki obrotek ja wykorzystałem,oczywiście odpowiednio dopasowany do obudowy.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 22:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Buźka, chwała ci za tak rzeczowe i pomocne posty. Szacun, nie każdemu by się chciało :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2012, 23:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dzięki.To nie jest ciężka praca,ale nie każdemu się może chcieć,to fakt.Ja osobiście jakoś znajduję chęci i cieszy mnie,jak komuś coś doradzę :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 stycznia 2013, 15:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lutego 2012, 12:58
Posty: 23
Lokalizacja: Janów Lubelski
odświeżam temat moje pytanie czy da sie zamontować obrotomierz do silnika 4C90 Andoria z żuka? , to jest starszy model Andorii z pierwszych dislowskich żuków ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 stycznia 2013, 00:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Co do pierwszego pytania,to obrotek z poldka plusa powinien raczej działać przy gaźnikowcu,problem jest chyba tylko z obrotomierzem z wcześniejszych polonezów na wtrysku jednopunktowym 1.5 i 1.6 tzw Abimex.Ja u siebie miałem przy gaźniku obrotomierz z plusa i działał poprawnie,zresztą tak samo jak i ten z wersji 1,4.Podłącz,sprawdź,będziesz wiedział.
Co do drugiego pytania,to do andori pasuje dostać obrotomierz z lublina razem z czujnikiem,który jest wkręcany chyba gdzieś przy kole zamachowym,do mierzenia obrotów wału korbowego i nadawania impulsów do obrotomierza.Te od benzyniaków pracują z innymi wartościami,można podobno przerobić,ale szkoda zachodu.Trafiały się lubliny z obrotomierzami,więc takiego szukaj i sprawdź,czy masz ten czujnik,bo może nie przy wszystkich silnikach były,np. w żukach.Nie wiem,czy nie będzie też czasem działał obrotomierz z poloneza diesla.To już łatwiej dostać,bo nawet na allegro tego się sporo trafia.
Aha,obrotomierz w żuku podłącza się pod "1" na cewce,a nie pod alternator,tudzież inne ciekawe miejsca.Tak samo jest w polonezie na gaźniku i z silnikiem 1.4.Pozostałe modele mają inne cewki i albo podłącza się do nich,albo do specjalnego wyjścia od komputera.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net