Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13 sierpnia 2013, 12:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
obrotomierz VDO AutoGauge o średnicy 52 mm - podłączenie standardowe - 4 przewody - masa, cewka, podświetlenie, +12V (przy okazji wstawione nówki, nieśmigane pozostałe wskaźniki
https://lh3.googleusercontent.com/-Ig1ASgvQjjY/UgoR-S9HOAI/AAAAAAAACQM/vcQLDIy8TmE/s648/Zdj%25C4%2599cie0365.jpg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2015, 23:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
czy ktoś wie, pewnie buźka wie :) - czy taki obrotek też podejdzie do benzyniaka:
http://allegro.pl/nowy-obrotomierz-polo ... tabsAnchor
impuls pod cewkę, jo?

czy musi być taki:
http://allegro.pl/obrotomierz-pn-st-i4996218918.html

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2015, 10:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No,buźka wie i powie :mrgreen: Spokojnie może taki być.Ten drugi też.Generalnie,to problem byłby chyba tylko z obrotomierzem z wersji z wtryskiem abimex 1.6GLI i 1.5GLI no i z wersji 1.9GLD bo to zupełnie inny obrotek i podłączany jest do czujnika obrotów wału,czy coś takiego,nie pod alternator.Poza tym,to wszystkie będą działały.Ja mam w domu całe pudło zegarów od poldka ze wszystkich wersji (oprócz diesla) i działają wszystkie,tylko nie pamiętam czy ten z abimexa.Ten z aukcji pochodzi z caro plusa w wersji GSI lub GLI Bosh,bo oba były takie same i oba działają zamiennie,także na silniku z gaźnikiem i standardową cewką,jak również zapłonem elektronicznym.Podłączałem takie zegary do tego drugiego żuka i działały normalnie.Tyle tylko,że skala jest za duża :wink: Zrobiłem też próbę jednocześnie z obrotomierzem z lublina podłączonym pod alternator i wskazania były praktycznie takie same.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2015, 13:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No to git. Ale ten, jak rozumiem pod cewkę się podłącza, nie pod alternator?
Skala to nie problem, lepsza za szeroka niż za wąska :D byle wskazywał w miarę dobrze. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2015, 14:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tak,ten pod cewkę się podłącza.Pod alternator to ten z lublina.Swego czasu myślałem właśnie,że tam jest specjalny czujnik-impulsator przy kole zamachowym,czy wale,który daje impulsy na obrotomierz,bo tak jest właśnie w poldkach z silnikiem citroena,ale okazało się,że to tylko podpina się pod alternator.Doczytałem trochę,podłączyłem u siebie i działa.Obrotomierz w aucie fajna rzecz.Niby dobry kierowca powinien wszystko na słuch mieć opanowane,ale jednak dodatkowe wskaźniki niczemu nie szkodzą.Ja tam jestem zadowolony.Te z żuka orginalne to były dosyć gówniane.Ja już różne cuda robiłem,aż w końcu skończyłem na zegarach z caro plusa i jest dobrze.Orginalne w żuku od paliwa i oleju nigdy dobrze nie pokazywały.Przez 8 lat użytkowania poloneza,nigdy nie miałem problemów ze wskazaniami paliwa,ale z ciśnieniem oleju,to już tak.To akurat było tak samo badziewne,jak w żuku.Dlatego w żuku mam dodatkowo mechaniczny wskaźnik i jest bajka.W poldku też :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2015, 14:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wskaźniki temat rzeka, na osobną dyskusję :) Obrotomierz mi, jako kierowcy w zasadzie nie jest potrzebnym nigdy nie odczułem jego braku, ale jest przydatny chcąc jeździć mega ekonomicznie, no i w docieraniu silnika jest fajny. A będziemy mieli silnik po remoncie, więc fajnie mieć obrotomierz. Poza tym, tak, jak mówisz, o ile nie zależy nam na oryginalności (to ma być żuk wyprawowy - wciąż prawie wszystko jest oryginalne, z małymi usprawnieniami), to dodatkowy wskaźnik nie przeszkadza. W Nysie, ktora ma być w zamierzeniu oryginalna i kolekcjonerska nigdy obrotomierza nie zamontuję, ale żuk wyprawowy to inna bajka :) Zresztą, dużo zostanie zrobione do wiosny, więc się pochwalę, co uczyniliśmy :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 21 maja 2015, 14:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
adekniedzial pisze:
odświeżam temat moje pytanie czy da sie zamontować obrotomierz do silnika 4C90 Andoria z żuka? , to jest starszy model Andorii z pierwszych dislowskich żuków ...


Odświeżam temat, jak łączyć do diesla?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 14:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Kupić sobie zegary od lublina w wersji z obrotomierzem,wyjąć sam obrotomierz i wpakować go w okrągłą obudowę,a potem podłączyć do niego plus 12V po kluczyku,masę i "impuls" z wyjścia "W" alternatora,czyli nomen omen podłączyć go pod jedną ze śrub trzymających płytki z diodami do obudowy tylnej.Wstawiałem tu chyba raz zdjęcia,ale i się szukać nie chce.
Albo jak ktoś robi tak jak ja,to wszystkie powyższe punkty,oprócz wyjmowania obrotomierza,jeśli ktoś by chciał wsadzać całość.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 14:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dziękuję niezmiernie!
KUPIĘ OBROTOMIERZ DO LUBLINA!

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 15:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To teraz pojadę 'ala reklamy. "Szukaj na allego i na dobrych szrotach" :mrgreen: A tak poważnie,to na aukcjach czasem bywało po kilka sztuk,ale ceny nieraz chore,choć ja kupiłem za 20 pln cały licznik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2016, 20:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Słuchajcie mam taki obrotomierz z lublina.
W wyciągnąłem sobie podpinając pod diodę (tam gdzie napięcie zmienne) i podpiąłem pod zacisk T na obrotomierzu.
+ po stacyjce pod zacisk + a masę pod trzeci nie opisany.
NIE DZIAŁA co zepsułem?
Obrazek

Załącznik:
obrt.jpg
obrt.jpg [ 889.54 KiB | Przeglądany 6963 razy ]

Załącznik:
obrttyl.jpg
obrttyl.jpg [ 790.66 KiB | Przeglądany 6963 razy ]

Załącznik:
obrtetyk.jpg
obrtetyk.jpg [ 924.63 KiB | Przeglądany 6963 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2016, 22:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Pisałem Ci już raz, który zacisk obrotomierza do czego idzie.Nie pomyliłeś czegoś? Wyjście W w orginalnych elmotowskich alternatorach, to mała wsuwka typu męskiego wsadzona pod jedną ze śrub, które skręcają trzy diody do siebie.Jaki masz alternator, orginalny z żuka? Nie sugeruj się oznaczeniami na płytce obrotomierza, bo mogą być mylące.Ja nie pamiętam na pamięć, który idzie do którego.Ja u siebie podłączałem śledząc ścieżki na obwodzie drukowanym z tyłu licznika i po tym doszedłem, które do którego ma lecieć.Jak podepniesz nieprawidłowo, to można i obrotek uszkodzić.
Jak znajdę jutro chwilę, to jeszcze raz sprawdzę u siebie i raz na zawsze wstawię tu zdjęcie z opisem wyjść, żeby nie było więcej problemów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2016, 18:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak obiecałem, zdjęcia mojego obrotomierza, tzn. mojego zapasowego, bo mam drugi, identyczny.
Ogólnie, to wygląda mi ten Twój obrotomierz na nieco inny i podejrzewam, że inaczej może być też podłączany.U mnie oznaczenie + jest przy styku po lewej na dole, a u Ciebie po lewej u góry, ale jak widać, ja mam na dole podłączony impuls z alternatora.Ten obrotomierz jest z 98-go roku, a Twój już z 99-go, więc może być różnica jednak, bo w budowie trochę jest, patrząc po obudowie całego mechanizmu w środku.W Twoim, płytka jest przykręcana na dwie śruby, a w moim na trzy.Rozstaw śrub z tyłu na płytce jest ten sam, ale nie wiadomo, czy odpowiadają tym samym obwodom, co u mnie.Kwestia też tego, czy on jest w ogóle sprawny.


Załączniki:
3.jpg
3.jpg [ 91.18 KiB | Przeglądany 6929 razy ]
Komentarz: Ja mam podłączone tak.Patrząc od lewej styk u góry plus po kluczyku, styk na dole impuls z alternatora i styk po prawej na dole masa.
1.jpg
1.jpg [ 86.48 KiB | Przeglądany 6929 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 92.69 KiB | Przeglądany 6929 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2016, 08:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki, tak czy siak skazany jestem na kupno innego.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2016, 13:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Spróbuj jeszcze pobawić się w inne kombinacje podłączenia, może akurat zadziała, nic Ci nie szkodzi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net