Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Obrotomierz w Żuku/Nysie
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1047
Strona 1 z 2

Autor:  Leśnowóz [ 06 maja 2010, 09:39 ]
Tytuł:  Obrotomierz w Żuku/Nysie

Od razu z góry uprzedzam że nie zamierzam w swoim Żuku A montować obrotomierza
:idea: natomiast chcę sobie zrobić takie warsztatowe pseudo stanowisko kontrolno-pomiarowe, tak aby móc jednocześnie regulować silnik a zarazem obserwować wskazania "zegarów" nie biegając co chwila do kabiny

Mam obrotomierz pochodzący z Poloneza Caro Plus i nie wiem czy da się go podłączyć do S21 a jak tak to jak :?:

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie porady :wink:

Autor:  phinek [ 06 maja 2010, 11:00 ]
Tytuł: 

Elektrykiem nie jestem, ale to co kiedyś wygrzebałem.. to wychodzi na to, że jak masz 3 styki to:
- jeden to GND czyli matka ziemia
- środkowy to +12
- trzeci w Polinezji leciał do modułu zapłonowego... i tu zaczyna się pytanie co to podawało, czy impulsy, czy też zmienny voltarz...

Trzeba by kogoś z Poldolotem, aby przekukał co tam jest i jak podobny sygnał można z S21 wyssać. Osobiście obstawiałbym, że to dawało impuls 12V taki jak idzie normalnie na cewkę dla jednej świecy, ale mogę się mylić.

Zanim zrobisz sobie fajerwerki w garażu skonsultuj to z jakimś elektronikiem.

Autor:  janek [ 09 lipca 2010, 11:41 ]
Tytuł: 

o ile pamiętam to w moim żuku (1982r) jest wyjście na alternatorze do obrotomierza, gdzieś widziałem wstawiony do żuczka obrotomierz od dużego fiata. Ponoć pasuje idealnie.

Autor:  kulako [ 17 stycznia 2012, 00:01 ]
Tytuł:  Obrotomierz do Żuka - można?

Myślę nad obrotomierzem do Żuka. Jest taka możliwość?
Może z Lublina, bo tam podobno brał odczyt z alternatora?
Jak coś to silnik mam benzynkę S21

Autor:  Leśnowóz [ 17 stycznia 2012, 09:53 ]
Tytuł: 

każdy od 4cylindorwego benzyniaka, który bierze sygnał z cewki zapłonowej czyli np FSO Polonez

Autor:  buźka [ 17 stycznia 2012, 09:58 ]
Tytuł: 

Ja już parę lat jeździłem na obrotomierzu DF-a 125.Miałem przerobioną cała deskę na okrągłe zegary i obok licznika kilometrów miałem obrotomierz wpasowany w taką samą obudowę,jak licznik.Obrotomierz był taki duży,okrągły z nowszego typu fiatów.Żeby nie być gołosłownym,fotka poglądowa :D :D
Obrazek
Od lewej:licznik kilometrów ze stara,identyczny z żukowskim,ale do 100km/h,dalej wspomniany obrotomierz,amperomierz i wskaźnik paliwa z żuka,tylko wpasowany w okrągłą obudowę,dalej wskaźnik temperatury z poldka,też w okrągłej obudowie i na końcu wskaźnik ciśnienia oleju,mechaniczny,oraz przełączniki i "multum" kontrolek od wszystkiego (miałem takie bicia) :lol: :lol: Teraz to leży,bo mam inne patenty.

Autor:  Miszczu [ 17 stycznia 2012, 13:33 ]
Tytuł: 

Myślę, że ja tez sobie założe. Do jakiego kabelka to podłąćzyć?

Autor:  buźka [ 17 stycznia 2012, 14:20 ]
Tytuł: 

Podłączasz masę tam gdzie oznaczenie masy na zegarze,tam gdzie +12V podłączasz prąd po stacyjce (po kluczyku) a tam gdzie "1" podłączasz impuls z cewki spod zacisku oznaczonego "1"

Autor:  Miszczu [ 17 stycznia 2012, 18:52 ]
Tytuł: 

Ta "1" jest na cewce?

Autor:  kulako [ 17 stycznia 2012, 19:29 ]
Tytuł: 

Widzę, że kolega "Miszczu" ubiegł mnie z pytanie o podłączenie. Już wiem jak ale mam pytanie, czy nie ma różnicy w podłączeniu czy jest już nowszy, okrągły czy stary kwadratowy z Dużego Fiata albo PNa Borewicza?
A może ktoś ma jakąś wizję jak go wkomponować w kabinie?

Autor:  buźka [ 17 stycznia 2012, 22:06 ]
Tytuł: 

Każda cewka ma oznaczenia 16 (+12V) i "1" pod który podłączamy obrotomierz.Na zdjęciu cewka z poldka.Po prawej zacisk 16 a po lewej zacisk "1"
Obrazek
A tu widok z tyłu zegarów "kwadratowych" z poldka.Oznaczenia przy obrotomierzu.Od góry: masa,zasilanie (+12V) oraz impuls z obrotka.
Obrazek
Taki obrotek ja wykorzystałem,oczywiście odpowiednio dopasowany do obudowy.
Obrazek

Autor:  kulako [ 17 stycznia 2012, 22:20 ]
Tytuł: 

Buźka, chwała ci za tak rzeczowe i pomocne posty. Szacun, nie każdemu by się chciało :)

Autor:  buźka [ 17 stycznia 2012, 23:57 ]
Tytuł: 

Dzięki.To nie jest ciężka praca,ale nie każdemu się może chcieć,to fakt.Ja osobiście jakoś znajduję chęci i cieszy mnie,jak komuś coś doradzę :D

Autor:  adekniedzial [ 11 stycznia 2013, 15:49 ]
Tytuł: 

odświeżam temat moje pytanie czy da sie zamontować obrotomierz do silnika 4C90 Andoria z żuka? , to jest starszy model Andorii z pierwszych dislowskich żuków ...

Autor:  buźka [ 15 stycznia 2013, 00:48 ]
Tytuł: 

Co do pierwszego pytania,to obrotek z poldka plusa powinien raczej działać przy gaźnikowcu,problem jest chyba tylko z obrotomierzem z wcześniejszych polonezów na wtrysku jednopunktowym 1.5 i 1.6 tzw Abimex.Ja u siebie miałem przy gaźniku obrotomierz z plusa i działał poprawnie,zresztą tak samo jak i ten z wersji 1,4.Podłącz,sprawdź,będziesz wiedział.
Co do drugiego pytania,to do andori pasuje dostać obrotomierz z lublina razem z czujnikiem,który jest wkręcany chyba gdzieś przy kole zamachowym,do mierzenia obrotów wału korbowego i nadawania impulsów do obrotomierza.Te od benzyniaków pracują z innymi wartościami,można podobno przerobić,ale szkoda zachodu.Trafiały się lubliny z obrotomierzami,więc takiego szukaj i sprawdź,czy masz ten czujnik,bo może nie przy wszystkich silnikach były,np. w żukach.Nie wiem,czy nie będzie też czasem działał obrotomierz z poloneza diesla.To już łatwiej dostać,bo nawet na allegro tego się sporo trafia.
Aha,obrotomierz w żuku podłącza się pod "1" na cewce,a nie pod alternator,tudzież inne ciekawe miejsca.Tak samo jest w polonezie na gaźniku i z silnikiem 1.4.Pozostałe modele mają inne cewki i albo podłącza się do nich,albo do specjalnego wyjścia od komputera.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/