Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Obrotomierz w Żuku/Nysie http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1047 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Leśnowóz [ 06 maja 2010, 09:39 ] |
Tytuł: | Obrotomierz w Żuku/Nysie |
Od razu z góry uprzedzam że nie zamierzam w swoim Żuku A montować obrotomierza natomiast chcę sobie zrobić takie warsztatowe pseudo stanowisko kontrolno-pomiarowe, tak aby móc jednocześnie regulować silnik a zarazem obserwować wskazania "zegarów" nie biegając co chwila do kabiny Mam obrotomierz pochodzący z Poloneza Caro Plus i nie wiem czy da się go podłączyć do S21 a jak tak to jak Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie porady |
Autor: | phinek [ 06 maja 2010, 11:00 ] |
Tytuł: | |
Elektrykiem nie jestem, ale to co kiedyś wygrzebałem.. to wychodzi na to, że jak masz 3 styki to: - jeden to GND czyli matka ziemia - środkowy to +12 - trzeci w Polinezji leciał do modułu zapłonowego... i tu zaczyna się pytanie co to podawało, czy impulsy, czy też zmienny voltarz... Trzeba by kogoś z Poldolotem, aby przekukał co tam jest i jak podobny sygnał można z S21 wyssać. Osobiście obstawiałbym, że to dawało impuls 12V taki jak idzie normalnie na cewkę dla jednej świecy, ale mogę się mylić. Zanim zrobisz sobie fajerwerki w garażu skonsultuj to z jakimś elektronikiem. |
Autor: | janek [ 09 lipca 2010, 11:41 ] |
Tytuł: | |
o ile pamiętam to w moim żuku (1982r) jest wyjście na alternatorze do obrotomierza, gdzieś widziałem wstawiony do żuczka obrotomierz od dużego fiata. Ponoć pasuje idealnie. |
Autor: | kulako [ 17 stycznia 2012, 00:01 ] |
Tytuł: | Obrotomierz do Żuka - można? |
Myślę nad obrotomierzem do Żuka. Jest taka możliwość? Może z Lublina, bo tam podobno brał odczyt z alternatora? Jak coś to silnik mam benzynkę S21 |
Autor: | Leśnowóz [ 17 stycznia 2012, 09:53 ] |
Tytuł: | |
każdy od 4cylindorwego benzyniaka, który bierze sygnał z cewki zapłonowej czyli np FSO Polonez |
Autor: | Miszczu [ 17 stycznia 2012, 13:33 ] |
Tytuł: | |
Myślę, że ja tez sobie założe. Do jakiego kabelka to podłąćzyć? |
Autor: | buźka [ 17 stycznia 2012, 14:20 ] |
Tytuł: | |
Podłączasz masę tam gdzie oznaczenie masy na zegarze,tam gdzie +12V podłączasz prąd po stacyjce (po kluczyku) a tam gdzie "1" podłączasz impuls z cewki spod zacisku oznaczonego "1" |
Autor: | Miszczu [ 17 stycznia 2012, 18:52 ] |
Tytuł: | |
Ta "1" jest na cewce? |
Autor: | kulako [ 17 stycznia 2012, 19:29 ] |
Tytuł: | |
Widzę, że kolega "Miszczu" ubiegł mnie z pytanie o podłączenie. Już wiem jak ale mam pytanie, czy nie ma różnicy w podłączeniu czy jest już nowszy, okrągły czy stary kwadratowy z Dużego Fiata albo PNa Borewicza? A może ktoś ma jakąś wizję jak go wkomponować w kabinie? |
Autor: | kulako [ 17 stycznia 2012, 22:20 ] |
Tytuł: | |
Buźka, chwała ci za tak rzeczowe i pomocne posty. Szacun, nie każdemu by się chciało |
Autor: | buźka [ 17 stycznia 2012, 23:57 ] |
Tytuł: | |
Dzięki.To nie jest ciężka praca,ale nie każdemu się może chcieć,to fakt.Ja osobiście jakoś znajduję chęci i cieszy mnie,jak komuś coś doradzę |
Autor: | adekniedzial [ 11 stycznia 2013, 15:49 ] |
Tytuł: | |
odświeżam temat moje pytanie czy da sie zamontować obrotomierz do silnika 4C90 Andoria z żuka? , to jest starszy model Andorii z pierwszych dislowskich żuków ... |
Autor: | buźka [ 15 stycznia 2013, 00:48 ] |
Tytuł: | |
Co do pierwszego pytania,to obrotek z poldka plusa powinien raczej działać przy gaźnikowcu,problem jest chyba tylko z obrotomierzem z wcześniejszych polonezów na wtrysku jednopunktowym 1.5 i 1.6 tzw Abimex.Ja u siebie miałem przy gaźniku obrotomierz z plusa i działał poprawnie,zresztą tak samo jak i ten z wersji 1,4.Podłącz,sprawdź,będziesz wiedział. Co do drugiego pytania,to do andori pasuje dostać obrotomierz z lublina razem z czujnikiem,który jest wkręcany chyba gdzieś przy kole zamachowym,do mierzenia obrotów wału korbowego i nadawania impulsów do obrotomierza.Te od benzyniaków pracują z innymi wartościami,można podobno przerobić,ale szkoda zachodu.Trafiały się lubliny z obrotomierzami,więc takiego szukaj i sprawdź,czy masz ten czujnik,bo może nie przy wszystkich silnikach były,np. w żukach.Nie wiem,czy nie będzie też czasem działał obrotomierz z poloneza diesla.To już łatwiej dostać,bo nawet na allegro tego się sporo trafia. Aha,obrotomierz w żuku podłącza się pod "1" na cewce,a nie pod alternator,tudzież inne ciekawe miejsca.Tak samo jest w polonezie na gaźniku i z silnikiem 1.4.Pozostałe modele mają inne cewki i albo podłącza się do nich,albo do specjalnego wyjścia od komputera. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |