Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Silnik poloneza w Nysie 522 http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1226 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | nysanek [ 08 lipca 2014, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
nysa zjechala z tasmy produkcyjnej w 94r , napisalem tasmy z kanalu montazowego , tak bedzie dobrze , z silnikiem S21 , jezeli cofnie sie czas to ten silnik byl jaknajbardziej dobry , tylko ze wtedy niebylo na rynku dobrych olejów , tak tez te silniki pracowaly na olejach czy paliwie z liczba okt. 78 tutaj przezycie takiego S21 w takich ciezkich warunkach uzytkowania , wystawiac sie powinno na zloty medal wiec zostawmy w nysach jej serce jakim jest S21 co do diesla w nysie , halas to raz , po drugie nadwozie bedzie pekac. |
Autor: | psulek [ 08 lipca 2014, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
moim zdaniem jak ktos chce miec Nyse to po co kombinuje z jakimis silnikami orginalny silnik dobry doskonale daje sobie rade |
Autor: | Marian [ 08 lipca 2014, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
Buda Nysy nie jest przystosowana do diesla. Były robione badania Nys z dieslami i wyszły niepomyślnie. Trzeba powiedzieć sobie wprost, że buda Nysy jest bardziej delikatna od budy Żuka i wibracje diesla mogą jej zaszkodzić. Poza tym komora silnika jest zupełnie inna i w Nysie będzie ciasno. |
Autor: | Diesel [ 10 lipca 2014, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
Xud ma minimalnie więcej km niż Andoria - jakieś 78. Do Żuka/Nysy jest za słaby. Była wersja xud 1.7 z turbo i Intercoolerem i miała wtedy 90 KM. |
Autor: | Mr_Spok [ 13 lipca 2014, 09:38 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
Czyli nie polecasz 1.9 do mojego żuka, a interesują mnie bardziej silniki bez turbo, próbował ktoś kiedyś wpakować 2.5 z transita? |
Autor: | Diesel [ 13 lipca 2014, 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
Ja planuje u siebie docelowo albo 5 cylindrowego Mercedesa, albo LandROvera. Silnik bez elektroniki i turbiny,ak aby byl trwaly i malo awaryjny. |
Autor: | Dziwny Mag [ 13 lipca 2014, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
@Mr_Spok - nie ma silnika, który przekłada się "click-clack" z całkiem innego samochodu. Tu raczej wybieraj po prostu, co Ci pasuje, i przekładaj - jedyne faktyczne ograniczenia to gabaryty silnika i jego masa (zawieszenie Żuka jest, jakie jest). Cały osprzęt i tak musisz rozlokować wg tego, na co pozwala nadwozie. Największym "utrudnieniem" może byc kształt miski olejowej "nowego" silnika - przy np przekładkach na diesle z Mercedesów, trzeba było nacinać belkę (ławę) pzredniego zawieszenia, i to bardzo mocno (własciwie to nie nacinać, co przerabiać, zeby cały środek obniżyć). Alternatywą byłoby pójście w jeszcze większe przeróbki i przejście na sztywną oś na resorach... Da się zrobić wszystko, pytanie tlyko o efekt, jaki kogo interesuje, i o koszty. |
Autor: | Mr_Spok [ 14 lipca 2014, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Silnik poloneza w Nysie 522 |
O silniku mercedesa nawet nie myślałem za drogi w zakupie i właśnie zastanawiałem sie nad miska olejową, i mi ładnie wytłumaczyłeś że z miecia nie ma co pchać, nie chce za bardzo ingerować w konstrukcje, a przełożenie "click-clack" jest możliwe w samochodach z ramą, może troche spawania i zabawy ale na tym to polega. Gość na szrocie obok ma lublinka wiec pomyśle nad jego zespołem napędowym tylko mam pytanie czy pokrywa silnika z benzyniaka jest odpowiednia do andorii czy trzeba mieć taką klapę z wytłoczeniem jak były w żukach z dieslem ? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |