Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie?
Post: 23 października 2011, 19:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Witam,

Zna ktoś jakąś zmotę wspomagania w żuku? A najfajniej zmotę z przekładnią listwową?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 października 2011, 20:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Na siłownię, a nie Żuka przerabiać :mrgreen:
A tak serio - jeden człowiek na FPMie w Tarpanie zmocił jakąś listwową przekładcię ze wspomą, ale jak to zrobił to do niego. Może od Lublina da się jakos przeszczepić :roll:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 października 2011, 20:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moze masz malo powietrza w kolach i dlatego ciezko sie kreci sprawdz najpierw powietrze w kolach :wink: no i konkretne obiady jadac zeby dupa troche byla ciezejsza to i latwiej bedzie kiere obracac :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 października 2011, 20:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Ja wiem, jak wy "kochacie" przeróbki różnego rodzaju, ale taka prawda, że w tym żuciu co ja mam to oryginalna została tylko rama, wszystkie elementy noszą większe czy mniejsze ślady przeróbek. Samochód ma być wyjątkowy, ale nie w oryginale. Nie mam 20 tysięcy żeby go przywrócić do stanu fabrycznego. Jak poczytacie wątek n.t mojego wehikułu to się o tym przekonacie.

Powietrze w kołach jest, nie jestem chucherko, ale mimo, że zawieszenie jest zrobione na nowo to i tak "miota nim jak szatan".


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 10:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
A odgrzeje kotleta.
Kiedyś mierzyłem przekładnie żuka i mercedesa w202 i stwierdziłem że da sie zamienić bez dużych przeróbek.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 20:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
a może wspomaganie elektryczne ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
a poco wogóle wspomaganie w samochodzie który zostal wyprodukowany w tak zwanej biedzie ludowej ? :mrgreen: róznego typu przeróbki :arrow: to tak jak by sie wróblowi doczepilo strusie pióra :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 22:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Oj tam, oj tam :wink:

Różne są potrzeby, różne sytuacje. Jeśli ktoś konkretnie pyta - niech odpowie ten, kto może coś doradzić.
I tyle :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 12:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Licznie patrząc na układ wspomagania do żuka - dlaczego nie? Jeśli ktoś ma zamiaru używać żuka jako codziennego źródła transportu?

Skoro były przeróbki w układzie hamulcowy....

Mam dizeła. Lublin też miał dizeła. Myślę ze cały zestaw z lublina pierwszej gen, podejdzie.

Na jakiej zasadzie działa układ wspomagania w lublinie? Kolumna do przekładni - przekładnia z ruchem kierownicy wspomaga za pomocą pompy na silniku ruchy kierownicą, czy są potrzebne czujniki?
Jeśli zwykła pompa, i przekładnia wspomagana przewodami - to najtrudniejszą czesćia jest zamontowanie pompy - reszta to tylko łączenie i ewetualne kombinowanie. Spróbuję. Biorę temat na klatę 2.9t.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 13:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Powinno być proste niczym budowa cepa - dla pewności rób powoli i zrób relację do działu porad.
A ja jeszcze zerknę po serwisówce lublinka

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 18:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zdecydowałem, biorę to na klatę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Miejsca pod maską mam sporo.
Pompkę jakoś napędzimy... oj napędzimy. Poczekam na nową kolumnę kierowcy i jadę po dawcę

Obiecuję, że przygotuję krok po kroku - chyba że okaże się to porażką - coś w rodzaju manuala.
Wiem, że to dziwne, by żuk miał wspomaganie. Patrzę na to trochę inaczej. Widzieliście ile jest pustego miejsca w komorze silnika? Aż się prosi by to "skumplikować" coś dołożyć, cudować. No, coż. U
Skoro chłopaki władowali skrzynię 5 -tkę - a uważam, że to było przedsięwzięcie - miarkując do przełożenia pompy i przekładniki :)


Skrzynia 5 tka
Hamulce tarczowe
Wspomaganie
To by zostało - klimatyzacja i centralny zamek i mamy auto na miarę lat 90 ' :D



Edit; Projekt uważam za wstępnie udany.
Żadnych komplikacji. Najprostszy układ na świecie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2015, 18:58 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 18:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
No muszę to cudo zobaczyć :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Udało mi się zaczerpnąć języka - jeden prekursor uważa że do 4c90 jest możliwość zamontowania - pytanie czy koło wejdzie w ramę.
Pod pompą wtryskową powinny być "wąsy" - to zestaw do montażu pompy. Jeśli takie wąsy są - to założenie wspomagania to kwestia jednego popołudnia.

Nie jestem wstanie określić, czy będzie pasować 1/1 - gnam do garażu.

Byłem w garażu - jestem zaintrygowany. Najprawdopodobniej wszystko będzie cacy. O ile przekładnia wejdzie bez rzeźby w pas przedni. Zbiorę wszystkie komponenty i ruszam do boju.
Pierwszy żuk ze wspomaganiem - cóż za prestiż ; P

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 20:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wedle instrukcji do Lublinka to układ jest prosty jak budowa cepa... jednak jest on w zupełnie innym układzie drążków niż w Żuku... już Polonez ma bardziej "Żukowy" układ samej przekładni.

Co do zawieszenia pompy od wspomagania to chyba będzie najprostsza część całej operacji.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 20:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Prosta sprawa.

Pompa pierwszej generacji musi być zamontowana - gdziekolwiek gdzie będzie sięgał pasek klinowy.

Rzeźbą może się okazać montaż przekładni - a raczej połączenie jej z drążkiem - chociaż wszystko da się dokooptować na żywca.

Jestem już ustawiony z człowiekiem, który ma całego 2.9 tony i tam wpadnę - zabieram to co potrzeba i zaczynamy zabawę.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net