Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:23


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 października 2011, 09:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 października 2011, 15:52
Posty: 48
Lokalizacja: Krapkowice
Kupiłem bak od Syreny. Potrzebuję go do mojej drezyny.
Bak z zewnątrz wygląda wzorowo, jednak wewnątrz był trochę zardzewiały.

Chciałem zalać go niewielką ilością oleju by jakoś zabezpieczyć postępującą korozję, jednak trzeba było wcześniej pozbyć się większości rdzy.

Długo myślałem jak to zrobić. Myślałem o tym by kupić kilka zgrzewek Coca Coli i zalać tym bak do pełna, ale stwierdziłem, że to trochę drogi sposób.
Jakieś wypalanie mi chodziło po głowie, myjka ciśnieniowa itp. Ale to i tak niedokładny sposób.

Na idealny sposób czyszczenia wpadłem w momencie gdy spojrzałem na betoniarkę stojącą na podwórku.

Do betoniarki napchałem pełno szmat i kartonów.
Do Baku wsypałem kilkanaście garści płukanego żwiru i pozaklejałem taśmą klejącą wszystkie otwory.
Bak wsadziłem pomiędzy do betoniarki pomiędzy te szmaty tak by się ni poobijał.
Ustawiłem bęben betoniarki tak by był poziomo i włączyłem ją na około dwie godziny.

bęben się kręcił, razem z bębnem kręcił się bak, a w jego wnętrzu przesypywał się żwir.

Po dwóch godzinach wyjąłem bak, zerwałem taśmę, wysypałem żwir i okazało się, że pomysł był idealny. 90% wnętrza zbiornika jest idealnie wyczyszczone. Nie wygląda to tak jak po piaskowaniu ale większość rdzawego nalotu i rdzawych "czipsów" zniknęła pozostawiając ładną oczyszczaną powierzchnię.

Po tej operacji do baku wlałem olej zmieszany z niewielką ilością benzyny, ponownie zakleiłem wszystkie otwory i poruszałem bakiem we wszystkie strony tak by olej ochlapał wszystkie ścianki.

Tak przygotowany bak oczekuje teraz na montaż.


Także gdybyście mieli kłopot z jakimś zardzewiałym wnętrzem jakiegokolwiek baku czy niewielkiego zbiornika to myślę, że patent z betoniarką lub ręcznym potrząsaniem idealnie się sprawdzi.

_________________
Miłosnik kolei rodem z Mosznej.
Kingsaiz dla każdego!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2011, 18:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
latwiej wydac te 100 iles zloty i kupic nowy :wink: tego syfu nigdy neida sie calkowicie wyczyscic , sa firmy co to robia fachowo na koniec zabezpieczenie wewnetrzynym lakierem odpornym na paliwo

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2011, 18:50 
< nysa - service > pisze:
...na koniec zabezpieczenie wewnetrzynym lakierem odpornym na paliwo


Farba spirytusowa ,super sprawa :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2011, 18:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 października 2011, 15:52
Posty: 48
Lokalizacja: Krapkowice
< nysa - service > pisze:
latwiej wydac te 100 iles zloty i kupic nowy :wink: tego syfu nigdy neida sie calkowicie wyczyscic , sa firmy co to robia fachowo na koniec zabezpieczenie wewnetrzynym lakierem odpornym na paliwo


Ciężko dostać nowy bak od Syreny. Wyczyściłem i jest OK. Stówa w kieszeni.

_________________
Miłosnik kolei rodem z Mosznej.
Kingsaiz dla każdego!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2011, 19:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
problem z tym jest bo lejesz tam mieszanke , po jakims czasie nawet syf z tego oleju , woda kondensacyjna + rdza atakuje blache zbiornika , musisz teraz zawsze tankowac do pelna zeby w zbiorniku niebylo powietrza , jezeli auto dluzej stoi , ja tak robie zawsze jezeli nyse stawiam przez zime , do tej pory niemam syfu w zbiorniku.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 października 2011, 10:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 października 2011, 15:52
Posty: 48
Lokalizacja: Krapkowice
Jak zacznie cieknąć to wtedy będę się martwił dalej. Póki co nie cieknie. :wink:

_________________
Miłosnik kolei rodem z Mosznej.
Kingsaiz dla każdego!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2014, 09:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
A czy ktoś z forumowiczow zmienial zbiornik na ten plastikowy z Lublina? czy trzeba robic jakies grubsze modernizacje na ramie czy wpasowywuje sie elegancko?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2014, 12:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kup sobie nowy Żukowy ocynkowany, jak będziesz zalewał do pełna nie zgnije... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2014, 20:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Marian pisze:
... jak będziesz zalewał do pełna nie zgnije... :)


To zalanie do pełna kosztuje więcej niż bak ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 11:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
Wszystko sie zgadza...z tym że wolałbym zalewać do pełna butle z gazem. Tak cos mi wynika z pomiarow że ten podługowaty zbiornik od Lublina z jednym rogiem ścietym ukośnie-nie wlezie.szkoda. Moze od innego wozu wejdzie plastik jakis..?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 19:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
a czemu tak ten plastikowy chesz ? kup sobie metalowy i go na zewnatrz zakonserwuj , przykrec i masz elegancki zbiornik , naco bawic sie w jakies skomplikowane przeróbki jak z orginalem zawsze latwiej :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 09:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
siemanko. Niby z oryginałem łatwiej-fakt ale te oryginały czasem bywaja niezbyt szcześliwe.

Po co plastik pytasz_karpaty, duże amplitudy miedzy dniem a nocą, wilgoc,wszystko rdzewieje 2 razy szybciej no i wewnatrz baku skrapla sie woda, robi się rudy syf, ktorego nie moge nawet spuścic bo korek od spodu kompletnie zardzewiał. Po dłuższym staniu musze wlewac denaturat żeby to nysan przejadł jakoś...
Narazie olałem sprawe bo nic nie znalazlem stosownego a i forumowicze słabo mi pomagają.
W tej chwili staram sieznaleśc zestaw naprawczy do przedniego zawieszenia.
Pzdr.

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 10:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przypadkowy pisze:
Narazie olałem sprawe bo nic nie znalazlem stosownego a i forumowicze słabo mi pomagają.

A jakiej konkretnie pomocy oczekujesz?
:)

Nie ma zbiornika z nowszej epoki, który po prostu szast prast da się przełożyc do Nysy (dla przypomnienia - konstrukcja z lat 50. XX wieku ;) a i wtedy już "dojrzała").
Plastikowe z Lublinów są dłuższe i mocowane na wspornikach przez opasanie. A z kolei trochę trudno, żeby forumowicze ;) znali każdy możłiwy rodzaj auta i od ręki mogli powiedzieć, co da sie najłatwiej (z minimalną ilością przeróbek), dopasować...

Pozdrawiam! :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 11:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Moim zdaniem, jeśli kupisz NOWY zbiornik, OCYNKOWANY, to będziesz miał na lata i Ci szybko nie zardzewieje. A warto zalać pod korek, wtedy żadna wilgoć Ci się nie skropli i pilnować tego stanu rzeczy, choć wiem, jak kusi, że "jak jest to nie trza dolewać".
Rzeźby z plastikowymi mają taki sam sens, jak podpięcie wężyka do butelki po wodzie mineralnej.... Więcej zachodu niż to wszystko warte. Ale to moje zdanie oczywiśćie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
a pomocy w kwesti porad, miałem na mysli.
ten plastyk od lublina za długi niestety, to juz wiem.

a czy ktoś z Was wie czy blaszany od któregoś poloneza zmieści się bez modernizacji?
mam w okolicznym sklepie bodajże od Atu i truck.
Pardą za błache pytania ale jestem biologiem_jesli którys od poloneza pasuje to co w kwesti wskaznika poziomu paliwa? wolałbym zostac przy nysowskim_da się?

dzieki za odpowiedzi :)

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net