Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 11:00


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2013, 20:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dobra,dzięki mimo wszystko.Pytam dlatego,ze mam na oku żuka diesla z 96 roku,może by coś z tego wyszło,bo podobno ładny.W każdym razie nie było by wielkiego problemu z zapakowaniem skrzyni z lublina,bo silnik typowy jest.Tylko wal pewne by trza było skracać,albo silnik przesuwać do przodu,czego bym wolał nie robić.W ostateczności zapakuję mu most z lublina i wtedy powinno być wszystko dobrze.Zobaczy się,czy go w ogóle kupię.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2013, 19:22 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2010, 18:38
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów
Od jakiegoś czasu mecze sie z problem złego wskazania prędkości. Do żuka założyłem skrzynie 5 biegowa, most jest od żuka jak i silnik diesla.

Nie wiem co wymienić aby ta prędkość była w miarę dobrze wskazywana, jak i również nie pakować się w jakieś duże koszta.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2013, 20:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dowiedz się, jakie przełożenie ma Twój most, jakie przełożenie masz na skrzyni, a jakie na liczniku. Przeczytaj to, co napisałem na poprzedniej stronie - zmień jedno z tych przełożeń tak, żeby końcowe przełożenie było takie, jak w oryginale. Najprościej zmienić sam licznik. Drugie w kolejności jest przełożenie licznika w pokrywie skrzyni biegów (nie wiem, jak to jest w V biegowej rozwiązane). Mostu nie ma co zmieniać, bo to wpływa nie tylko na wskazania, ale i na realną szybkość pojazdu, dynamikę i zużycie paliwa.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2013, 10:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
prosciej zmierzyc nawigacja GPSem , odkad mam przelozenie 10/41 to te 8 kmh nysa jest szybsza tak ze jak na liczniku mam 40 kmh to jade 50 , proste , i nic innego mi nietrzeba :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2013, 15:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
u mnie w żuku podobnie od lat było na szybszym moście teraz też zaniża bo wieksze koła są. szybko sie czlowiek przyzwyczaja. Na wiosne zobaczymy jak to bedzie jak V zamontujemy :)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 19:52 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2010, 18:38
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki za pomoc. Zmieniłem licznik i wskazuje idealnie, przekłamanie jest o jakieś 2 km/h


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 22:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A jaki ten licznik założyłeś i od czego?Rozumiem,ze skrzynia jest 5 z lublina,most 9/43 z żuka i koła orginał 6,50 R16?Ja kupiłem właśnie żuka diesla,orginał na moście 9/43 i też marzę o skrzyni z lublinka.Czy po podłączeniu licznika z lublina będzie to pokazywało prawdę?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2013, 18:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2010, 18:38
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów
Z lublina nie będzie pokazywał prawdy. W lublinach są mniejsze koła i inne przełożenie na moście.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2013, 23:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Można założyć licznik z lublinka i ustawić odpowiednio wskazówkę,żeby się prędkość zgadzała +/- ale na przebiegu będzie oszukiwał.
A teraz takie pytanie,można by było przesunąć silnik andoria trochę do przodu?Jest tam jeszcze cokolwiek miejsca,więc może by skrzynia się akurat zmieściła.Obyło by się bez cięcia wału i kłopotu z wyważaniem.Wał z lublina też będzie za długi :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2013, 23:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lutego 2012, 12:58
Posty: 23
Lokalizacja: Janów Lubelski
ja już kolego wolałbym skracać wał, po za tym musisz sobie przerobić flansze do przykręcania wału z cztero na sześcio dziurowąi i mocowanie skrzynie bo jest ona przykręcana z tyłu zaraz pod wyjściem wałka


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2013, 08:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
od trzech dni mój nowy A-07J przerobiony na mikrobusa jeździ z V i jest dużo ciszej niż z IV czwórką choć jeszcze na lince przy strzyni IV była plomba przy liczniku też jest wiec to tak fabrycznie mają te żukowskie skrzynie. ogólnie nie wiem ile jechałem bo licznik strasznie zawyża ale wrażenia są super! jak bede mial okazję to podlacze gps i wyskaluje licznik
półtora tygodnia w kanale trzech mechaników...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2013, 13:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Mógłbyś zarzucić jakimiś fotkami,dobry człowieku?A tak przy okazji,to mam kilka pytań.Po pierwsze, to czy mógłbyś zadać sobie odrobinę trudu i wykręcić wałeczek napędu licznika z twojej skrzyni i policzyć ilość zębów?To jest skrzynia TS z Tczewa,prawda?Ja mam taka samą i ma 18 zębów na wałeczku i chyba 5 lub 6 na kole napędowym,więc na żukowskim liczniku będzie albo zaniżać,albo pokazywać dobrze,bo ja mam w swojej skrzyni żukowskiej wałeczek 18-zębowy i mi zaniża chyba z 10km/h,bo poprzedni właściciel coś kombinował,chyba cała skrzynię zmieniał i licznik miał przestawioną wskazówkę do góry,a jak założyłem taki nieruszany,to strasznie zaniża na prędkości.W związku z tym,sprawdziłem specjalnie u mojego wujka w tym żuku A-06,którego tu pokazywałem,ile on ma zębów na napędzie licznika,bo u niego nic nie było ruszane,pełen orginał,a most też jest hipoidalny 9/43, no i ma 17 zębów na wałeczku,ale ile ma koło napędowe,to nie wiem,jeśli też 5 jak w każdym żuku,to pewnie wałek jest przesunięty niżej względem koła napędowego,bo inaczej by się nie zazębiał,bo ma mniejszą średnicę.W żukach na mostach 8/41 wałek miał 18 zębów i taki wałek nie pasuje do skrzyni od mostu hipoidalnego,bo po prostu jest za duży.Ja mam zegary od poldka plusa teraz,ale w starym żuku miałem podłączony orginalny licznik,bo ten od poloneza będzie zaniżał o 10km/h na prędkości,dlatego właśnie pytam,jaki masz wałeczek,bo może masz mniej zębów i dlatego zawyża.Do tych skrzyń występowały też inne napędy do innych rozmiarów opon.ja skrzynię może też już założę niedługo,bo końcówkę kołnierzową ze skrzyni,gdzie przykręca się wał dałem do przetoczenia znajomemu,żeby bezpośrednio do niej przykręcić wał z żuka,a otwory wywierci się nowe,a tamte zaspawa i będzie dobrze.Jak mi to zrobi,to może się wezmę i ją zamontuję,bo mi się ta czwórka nie podoba,a poza tym,kłamie mi na przebiegu i prędkości i teraz bądź tu mądry,czy on ma przejechane 77 tysięcy,czy troszkę więcej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2013, 14:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie sądzę, by wiercenie nowych otwotów było dobrym pomysłem... Musiałbyś to zrobić MEGA precyzyjnie, żeby wał się kręcił w osi wałka skrzyni, inaczej szybko się zużyje łożysko wałka głównego w obudowie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2013, 16:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
mam drugą skrzynie V w garażu bardziej zużytą więc tą rozbiorę bo Ciekawi mnie luz na wałku wejściowym który pomowuje straszne drgania na biegu jałowym. byłem wczoraj w serwisie i mnie uspokoili, że ten typ tak ma jak jest nieprawidłowo użytkowana czyli olej nie wymieniany co 30 tys i gum osłonowych lewarka sie nie pilnuje...
sprawdz ten wałek na którym sprzegło siedzi u mnie w tej gorszej jest straszny a w tej co wstawiłem tego nie sprawdzałem cieszyłem sie, że nie ma na wyjsciu co w żukowskiej IV jest niekonczoncym sie problemem...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 września 2013, 12:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net