Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 08:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 października 2014, 20:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja mam tam orginalną poduszkę od Żuka spod obudowy sprzęgła i jakoś tam nie zauważyłem większych drgań.A co do przekłamywania licznika,to poszukaj sobie takiego ze skalowaniem 1000:1,bo takie też były i on będzie pokazywał dobrze.Ja mam nawet taki w domu.Pochodziły pewnie z Tarpanów z silnikami Fiata/Poloneza,bo w Żukach wszystkie były 625:1.Jeśli natomiast nie zależy Ci na takim pełnym orginale,to zapakuj sobie od razu zegary z Lublina lub Poloneza,lub Fiata itp. i po problemie.Oczywiście u mnie też przekłamuje,bo mam wyższe opony niż w Lublinie,ale przekłamuje do dołu,tzn. jadę szybciej,a pokazuje mniej,u Ciebie pewnie pokazuje za dużo,bo obroty z wałka napędy licznika są większe,a licznik skalowany inaczej i zawyża.Właściwy licznik będzie pokazywał prawidłowo,kwestia tylko rozmiaru opon,bo w Lublinkach na tych mostach były opony 205/75R16 i na takim rozmiarze będzie dobrze.Ty masz jakieś inne,nie?Zapewne i tak nie mieszczą się w dopuszczalnej tolerancji.U mnie wystarczy założyć właściwe i będzie poprawne wskazanie,no i silnik powinien mieć lżej,bo opony cokolwiek niższe.Tyle tylko,że na tych daje radę i jedzie się szybciej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 20:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Buźka - poduszkę masz przykręconą do skrzyni? U mnie była śruba która łączyła skrzynię z poprzeczką i przenosiła rezonanse.

Ja mam zegary od Warszawy i takie mają pozostać. Wymyślę redukcję jakąś, ale zasadniczo mi to wisi bo i tak mam stały odczyt z GPS za lusterkiem, a docelowo mam znacznie bardziej wypasiony plan oparty na małym komputerku;-)

Oto fotki mojej deski na gotowo

Załącznik:
le-zuk-4.jpg
le-zuk-4.jpg [ 130.09 KiB | Przeglądany 11504 razy ]


Załącznik:
le-zuk-11.jpg
le-zuk-11.jpg [ 124.16 KiB | Przeglądany 11504 razy ]


Załącznik:
le-zuk-12.jpg
le-zuk-12.jpg [ 97.44 KiB | Przeglądany 11504 razy ]


Załącznik:
le-zuk-13.jpg
le-zuk-13.jpg [ 86.99 KiB | Przeglądany 11504 razy ]

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 20:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
A moje opony to 195/80/R15 - mają 70 cm średnicy - prawie jak oryginalne;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tak,ja mam tam przykręcone nawet 2 śruby,orginalne od poduszki żukowskiej.Tak to wygląda.
Obrazek
A skoro masz licznik z Wawki,to takie ze skalowaniem 1000:1 też były.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 21:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
To ja poszukam tego licznika, a Ty dla testu usuń śruby i spowoduj żeby skrzynia tylko leżała na poduszce, a następnie sprawdź hałas przy większych prędkościach. Obstawiam że też całkiem nieźle te śruby przenoszą wibracje na ramę, choć masz nieco inaczej zrobione mocowanie podpory. ALe z ciekawości przetestuj - może Ci to urwać ładnych parę dB. Ja teraz pracuję nad poduszką w kształcie V właśnie - aby skrzynia nie ruszała się na boki, ale aby nie była przykręcona do podpory.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 21:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Mam kilka liczników z Wawy/Żuka,ale chyba wszystkie 625:1,ale osobiście widziałem raz taki.Nie wiem,z czego pochodził,może z Syreny?A co do poduszki,to jak odkręce te śruby,to mi może zacząć "majdać" silnikiem,bo trzyma się tylko z przodu na zawieszeniu,a poduszka jest płaska.Orginalne poduszki z Lublina były zupełnie inne,ale bardziej pasował mi taki patent.A co do hałasu,to jakoś się przyzwyczaiłem,a p zmianie skrzyni,to i tak się ciszej zrobiło.Może kiedyś nakręcę film z jazdy,tylko by trzeba kogoś namówić do kręcenia,albo gdzieś umocować.Ogólnie,to głośnawo jest,ale z tego co pamiętam,mając okazję jechać takim Żukiem,to i tak sporo ciszej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 21:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Buźka - u mnie nie ma śrub mocujących skrzynię przez poduszkę do podpory. Skrzynia nie będzie latać bo ją silnik i wał trzymają. Mówię żebyś sprawdził bo sam byłem w szoku. U mnie jest poduszka z Citroena Xantia, mniejsza niż Twoja i nic się nie dzieje. Jak wywalisz te śruby i okaże się że masz o połowę ciszej to możesz dać na mszę w mojej intencji i z dwóch kątowników i kawałków twardej gumy dorobić boczne poduszki które utrzymają skrzynię na miejscu przed ruchami na boki - jeśli się tego boisz.

Zrobiłem 5500 km bez tej śruby i 200 z nią - oszaleć można było;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2014, 11:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dobra,to zrobię tak i podzielę się wrażeniami.Tylko żebym na pusto jechał,bo z ładunkiem,to trochę strach.Dzisiaj np. miałem prawie 1200kg na pace i jechał nawet ładnie.Jedyny problem przy takim obciążeniu,to brak wspomagania,bo jednak przy ruszaniu.lub malutkich prędkościach,kierownica stawia opór.Bez problemu bym sobie wspomaganie załatwił,tylko grosza na wszystko nie chce starczać.Dosłownie przed chwilą gadałem z kuzynem i mają znowu Lublina,ale 3,5t,więc piasty do hampli nie podejdą,ale resztę bym mu mógł kazać odłożyć.Silnik turbo jak bym chciał,to też bym miał,ale oczywiście nie za darmo.Za dużo rzeczy do kupienia,a za mało złotówek,ale może powoli coś do przodu pójdzie.A jeśli mowa o "przodzie" to bardzo intensywnie się zastanawiam nad belką z Lublina,tylko 2,9t żeby ją włożyć do Żuka,tylko strasznie szerokie to i most też pasi wymienić.Jak bym mu zdał stary,to może za 150 by most puścił.Za całą belkę z hamulcami i resorami,to może więcej jak 200pln by nie chciał,ewentualnie jak wyżej,oddać mu stare zawieszenie i już.Tylko pasowało by go na 15-kach posadzić,bo boję się,że 16-ki będą tarły po załadowaniu,bo to jednak szersze troszkę.Wtedy trzeba most 9/41 i już nie będzie przekłamań licznika :mrgreen: Muszę podskoczyć do znajomego,który ma Lublina 2,9t i zmierzyć dokładnie w realu,jak te wymiary wyglądają.
A jeszcze w temacie,to głośnawo u mnie jest i mam też wrażenie,ze drgania przenoszą się na budę.Sprawdzę ten patent ze śrubami.Aha i jeszcze jedno.Obiecał mi drugą skrzynię Tczew "za flaszkę" tylko tamta ma wyrąbane chyba łożysko na wałku sprzęgłowym,bo luz jest niby,ale na jakieś części się przyda,a będę miał sposobność,żeby wypatentować pierwszy na forum silnik S-21 ze skrzynią z Tczewa.Jedyny i największy problem w takiej przeróbce,to tacza sprzęgłowa,b tu już niema możliwości wymiany koła zamachowego na to z Lublina :wink: Trzeba to zostawić na orginalnym zamachu i docisku,a kombinować coś z tarczą.Kwestia połączenia silnika ze skrzynią,to też nie jest jakiś znowu wielki problem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2014, 11:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jechałem bez owej śruby przez całą Europę mając Żuka w okolicach DMC, więc bez obaw. Skrzynia nigdzie nie pójdzie, bo nie ma jak. Samą poduszkę możesz taśmą przykleić żeby się nie ruszała (u mnie poduszka jest dwiema małymi śrubkami przykręcona do podpory).

Co do zawiasu na przód - belka z Lublina jest za potężna i trzeba by spawać resory do niej. Prościej sobie to darować i dać zwykły magiel ze wspomaganiem od jakiegoś dostawczaka. Wywalić całe te drążki i inne cuda i po bożemu zrobić na maglu. Od osobówki nie radzę - nie wytrzyma.

A co do hałasu - allegro, maty bitumiczne jak u mnie, na to pianka i poroso i nowa wykładzina i naprawdę to jest komfortowe auto po takim zabiegu. Najważniejsze jest wybicie rezonansów.

A jak chcesz to się możemy gdzieś Żukami w połowie drogi spotkać - pewnie w Radomiu;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2014, 12:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Uuu,gdzie Radom,a gdzie ja :mrgreen: Ale propozycja miła.W każdym razie,w zawieszeniu orginalnym nie wkurzają mnie tyle drążki,co wszelakie wahacze na gwintach,mimośrody i inne gówno,przez które tylko luzy powstają i opony się ścinają.Belka Lublina,czy nawet Tarpana jest o tyle lepsza,że kąty kół są ustawione na stałe,wynikają z konstrukcji elementu i obsługa tego ogranicza się do nasmarowania i wymiany sworznia zwrotnicy,lub końcówki drążka kierowniczego.A mocowanie resorów nie jest skomplikowaną sprawą.Niedawno nawet widziałem taki patent na allegro,ktoś ogłaszał całe podwozie od żuka przerobione już na sztywną oś.Nawet zderzak mu ładnie spasował.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2014, 14:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
No to Ty masz napisane świętokrzyskie;-)

Oryginalny zawias mnie tez wkurza i też coś z nim zrobię, ale mi chodzi po głowie land Rover, albo Isuzu Trooper jako dawca.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2014, 07:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No,świętokrzyskie mam,bo stąd jestem :mrgreen: Ale bardziej okolice Buska-Zdroju,niż Kielc.Do Radomia mam 152km.
A jak już myślisz o tak dalece idących modyfikacjach,to już posadź go na mostach z land rovera,czy czegoś i zrób 4x4.Roboty niewiele więcej,a jaki fun.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2014, 08:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Mi 4x4 nie potrzebne, ale jak się wezmę za przeróbkę to zrobię dla zasady;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2014, 18:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Orientuje sie ktos czy do skrzyni tczewskiej mozna przelozyc flansze ze skrzyni żukowskiej na 4 sruby:)? bez przerobek? wykrecic jedno a drugie wkrecic


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2014, 18:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nie można, nie pasuje. Ale można tak jak Buźka i ja - zrobić nowe otwory we flanszy skrzyni z Tczewa. Buźka swoje stare zalewał spawem, a u mnie panowie stwierdzili że wyrobią się z nowymi bez spawania. I dotrzymali słowa.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net