Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Modul zaplonowy GL 200 UNITRA
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=24
Strona 1 z 6

Autor:  nysanek [ 04 sierpnia 2007, 20:13 ]
Tytuł:  Modul zaplonowy GL 200 UNITRA

ELEKTRONICZNY MODUL ZAPLONOWY U N I T R A GL- 200

wspolpracuje z cewka ZELMOT 4226 lub innymi cewkami elektronicznymi.
Przy wspolpracy z wymieniona cewka zaplonowa ,modul GL-200 stabilizuje prad w uzwojeniu pierwotnym cewki ,co zapewnia stala energie iskry niezaleznie od zmian napiecia zasilania i od predkosci obrotowej silnika.Ulatwia to rozruch silnika zwlaszcza w niskich temperaturach,a takze poprawia jego prace przy malych i duzych predkosciach obrotowych .Modul automatycznie wylancza prad w uzwojeniu pierwotnym cweki zaplonowej przy wlaczonej stacyjce oraz zwartych stykach przerywacza .Dzieki malemu pradowi plynacemu przez styki przerywacza nie ulegaja one wypaleniu

montaz modulu GL-200 w nysie :

odpowiednim miejscem jest zamontowac modul GL-200 na wsporniku zbiorniczka wyrownujacego plyn chlodnicy , wykorzystujac juz bedaca jedna z dwuch srub M8 ktore mocuja wspornik do nadwozia , wystarczy tylko jeszcze druga dziurke wywiercic we wsporniku na srube M6 i modul jest stabilnie przymocowany , zaleta tego montazu jest dobre chlodzenie , zeberka modulu sa chlodzone zimnym powietrzem z jazdy
Obrazek Obrazek

4 kable sa podlaczone do modulu 1 : masa, 2 : 12V , 3 : przewod ktory bezposrednio jest polaczony z przerywaczem aparatu zaplonowego bez kondensatora, 4 : wyjsciowy przewod z modulu do cewki 4226 zelmot
Obrazek Obrazek

2 cewki zaplonowe po prawej stronie elektroniczna 4226 , po lewej stronie orginalna zostawilem orginalna w razie awarii modulu wtedy mozna zawsze przejsc na tradycyjny zaplon , podlanczajac kondensator do przerywacza i przewody do orginalnej cewki
Obrazek

odlaczony kondensator od przerywacza , przewod fioletowy ktory widac idzie bezposrednio od przerywacza do modulu GL-200 :
Obrazek

Autor:  Robo [ 05 sierpnia 2007, 13:32 ]
Tytuł: 

jak się gdzies to ustrojstwo pojawi to dawajcie cynę natychmiast :!: :!:

Autor:  nysanek [ 05 sierpnia 2007, 13:43 ]
Tytuł: 

wyszukiwarka allegro wpisz : GL 200 i masz za 25 zl kup teraz :wink: do tego potrzebna cewka zaplonowa zelmot 4226 elektroniczna , kupisz w sklepie za jakies 70 zl .

Autor:  Robo [ 05 sierpnia 2007, 16:22 ]
Tytuł: 

juz modulika mam. Se kupiłem-tera tylko cewa i jazzzzzda :!:

Autor:  Juzef [ 09 grudnia 2007, 21:14 ]
Tytuł: 

Hm, jako że sprawa mi w miarę aktualna, zastanawia mnie czy jest jakaś alternatywa nowocześniejsza dla tradycyjnego apratu zapłonowego. Pamiętam widziałem w chyba "Zrób to sam" z lat 80. przepis na moduł zapłonu elektronicznego, ale to prowizorka raczej. Czy obecnie nauka nie posiada patentu na coś trwalszego i lepszego niż rozwiązanie oryginalne?

Autor:  nysanek [ 09 grudnia 2007, 21:19 ]
Tytuł: 

no to musisz kupic nowsze dostawcze auto co ma technike aktualna :wink: przez zamontowanie tego modulu GL 200 zrobi sie bardzo duzo dla aparatu zaplonowego , przeciez jest wszystko opisane :wink:

Autor:  Juzef [ 09 grudnia 2007, 21:21 ]
Tytuł: 

Czytam czytam, ale że niedawno co była kupiona nowa cewka to inwestycja w elektroniczną raczej by nie przeszła. Trza zostać przy tym co jest, znaczy nowy aparat zapłonowy i tyle chyba.

Autor:  nysanek [ 09 grudnia 2007, 21:25 ]
Tytuł: 

Juzef pisze:
Czytam czytam, ale że niedawno co była kupiona nowa cewka to inwestycja w elektroniczną raczej by nie przeszła. Trza zostać przy tym co jest, znaczy nowy aparat zapłonowy i tyle chyba.


no jak nowy aparat wstawisz to bardzo polepszy sprawnosc auta :wink:

Autor:  Robo [ 10 grudnia 2007, 14:45 ]
Tytuł: 

koszt tej elektroniki to połowa ceny nowego aparatu Juzef-ja już moduł mam tylko cewki brakuje. A tera wyobraź sobie jak musi cykuś chodzić jak dasz nowy aparat i tą opisaną elektronikę całą-marzenie. Są elektroniczne aparaty zapłonowe do silnika S-21 ( http://www.zelmot-electric.pl/produkty/ ... nu.asp?j=p ) - typ 4484, ale do nysy się nie mieści po prostu-nie wchodzi między silnik a ten wyjmowany panel podłogi pod nogami kierowcy z powodu że przewody z tegoż aparatu idą nie przez boczną ściankę tylko górną.

Autor:  Juzef [ 10 grudnia 2007, 15:31 ]
Tytuł: 

Hm, lipna trochę sprawa, chyba żeby wiejski tuning odstawić. Zobaczymy jak to wyjdzie, najpewniej przed nowym aparatem się nie ucieknie, czyli tyle.

Autor:  Robo [ 10 grudnia 2007, 15:37 ]
Tytuł: 

też poprawisz tym sobie napewno nie spiepszysz nic kolego :wink:

Autor:  simon.templar [ 11 grudnia 2007, 14:53 ]
Tytuł: 

robo, a czemu nie 4444 zelmot?

Autor:  Robo [ 11 grudnia 2007, 17:20 ]
Tytuł: 

4444 to zwykły aparat zelmot, który jest standerdowo w naszych S-21-on moze współpracować z GL-200, natomiast pisałem że 4484 nie nadaje się do nyski z racji swoich wymiarów. Tu w grę wchodzi własnie tylko 4444 tradycyjnie z cewką zwykła lub 4444 z GL-200 i wtedy musi być 4226 :wink:
tak jak Tomek pisał na początku-to lepsze rozwiązanie.

Autor:  Marian [ 06 lipca 2009, 21:40 ]
Tytuł: 

U mnie jest jakaś inna cewka niz 4444, ale to juz pomijam. Pytanie do Tomka, dlaczego akurat GL 200? Czy GL 100 by nie przypasował?

Autor:  nysanek [ 06 lipca 2009, 21:52 ]
Tytuł: 

4444 to oznaczenie aparatu zaplonowego zwyklego znaczy tego z przerywaczem , 4484 to oznaczenie aparatu elektronicznego tak zawany zuk elektronik , 4226 to oznaczenie cewki elektronicznej jaka spotykana jest w FSO Polonez taka cewka jest potrzebna zeby modul GL 200 wspolpracowal , mozesz na allegro kupic modul z poloneza i do tego cewke 4226 i powinno grac , co do pytania o module GL 100 jutro ci odpowiem niemam teraz pod reka papierkow i oznaczen zeby sprawdzic jutro wykopie i napisze , ale generalnie z poloneza ktory ma cewke 4226 zelmot i do tego modul niepamiatam jakie oznaczenie mial to jak kupisz bedzie grac
masz tu link na aukcje GL 200 i tam opisuje sprzedajacy zastosowanie ktore sie zgadza


http://www.allegro.pl/item680073358_mod ... l_200.html

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/