Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 13:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 kwietnia 2015, 23:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ależ oczywiście,że się da wymienić łożyska. Wcale nie potrzeba nowej piasty.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2015, 07:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Diesel pisze:
... A nie ma łożyska które by pasowało do piasty 3,5 t, żeby wewnętrzny wymiar pasował do osi z 2,9 t ? ;-)
...


Jest zwie się ono 30307A.

Choć będą też różnice w innych wymiarach łożyska to właściwie mogło by ono dopasować - to by trzeba sprawdzić w boju mając detal w ręku i wszystkie wymiary widać

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2015, 18:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Uwaga - ważny komunikat.

Po roku testów i walki z pewnym wiatrakiem, melduję że pompa hamulcowa z Żuka - model PHS-25 nie nadaje się do tarcz. Była ona i owszem, stosowana w Lublinach, ale do hamulców bębnowych.

Znaczy hamuje bardzo ładnie, ale hamulec znika przy zmianie kierunku jazdy (przód-tył) w sześciu przypadkach na dziesięć. Sądziłem że to problem z jakimś elementem układu, dokonałem wielu wymian, sprawdzeń itp, ale niestety winna jest sama pompa. Musi być założona od Lublina.

W tym tygodniu dokonam montażu i zdam relację.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2015, 19:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
diabeł tkwi w zaworkach zwrotnych w pompie, podejrzewam.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 07:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Raczej w proporcjach tłoczenia płynu na oba obwody - dyskutowaliśmy do z Marianem telefonicznie :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 07:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
To kiepsko, bo przymierzałem się do wymiany na tarcze... I kolejny koszt dojdzie. :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 08:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
No nie gadaj ; (
Czy o tej pompie mowa ?


Załączniki:
Mycie 2.jpg
Mycie 2.jpg [ 756.11 KiB | Przeglądany 8139 razy ]

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 10:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Na obu fotkach jest to samo - pompa PHS-25 - nie nadaje się do tarcz. Owszem, auto hamuje bez zarzutu, ale jak pisałem - znika hamulec przy zmianie kierunku jazdy.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 10:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No,za bardzo budżetowo chcieliście zrobić.Z wymianą pompy jest troszkę zabawy,z uwagi na większe serwo,które koliduje z obudową nagrzewnicy,ale wszystko idzie zrobić.Ja mam póki co całkiem na odwrót,bo stare bębny, a pompę z serwem z lublina.Hamuje niby ciut lepiej,ale i tak się coś jedna strona pierdzieli i hamulec jest taki se.Z toną ładunku na pace trzeba się mieć na baczności.Jestem bliski zapakowania całej belki z lublina 2,9 już z hamulcami,ale mi się nie chce teraz tego wszystkiego bebeszyć,a auto mi na razie potrzebne.No i zostaje sprawa szerokości,bo trzeba by było poszerzenia zrobić przy błotnikach i zapakować mu 15-ki opony z lublina, no i most do wymiany.Widziałem dziś tarpana perkinsa na giełdzie w sandomierzu i aż mnie kusiło pytać gościa,czy nie złomuje,bo nie ubliżając nikomu,to na złomie lepsze auta widziałem.Straszna padaka,a silnik tak zlany olejem,że wyglądał jak zakonserwowany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 12:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Diesel pisze:
Na obu fotkach jest to samo - pompa PHS-25 - nie nadaje się do tarcz. Owszem, auto hamuje bez zarzutu, ale jak pisałem - znika hamulec przy zmianie kierunku jazdy.


Masz racje, bo to zdjęcie przedstawia umycie komory silnika :) - Innego nie maiałem.

Czyli bębny zostają jak były. c.u.d.o.w.n.i.e

Jakby popracować nad zaworkami? Może to jest problem? Jak zatem w lublinie te hamulce funkcjonują?
Lublin ma inną pompę ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 12:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
zokolic z tego co wnioskuję to Lublin ma całkowicie inną pompę, która z tarczówkami działa dobrze.
Pompa z Żuka niestety nie daje rady z takim samym zestawem tarcz :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 12:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 14:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Powiem Wam tak.Porównajcie sobie pompę hamulcową z poloneza/fiata ze starym systemem hamulców,a pompę z systemem lucas.Zasadnicza różnica oprócz wyglądu?Wymiary.Pompa lucasa jest o wiele krótsza i cieńsza.Na forum FSOPTK przekładali wiele razy zaciski ze starych na lucasa i zostawiali starą pompę i ponoć wszystko działało,ale nie zapominajmy,że to była zmiana z tarcz na tarcze i być może nie było takich różnic.Z czego wynikają problemy?Może z wydatku i ciśnienia pompy starego typu?Nie wiem.Bez powodu jej nie zmieniali.Pompa z lublina na bębnach nie robi problemów i hamowanie jest ciut lepsze,ale w drugą stronę widać nie działa.Pozmieniajcie sobie te pompy z serwem i będzie super.To nie jest dużo roboty.Przejrzałem forum złombola,jak tam jeden kolega zrobił.Można i tak,ale ja wolałem troszkę mniej inwazyjnie,żeby w razie czego wrócić do orginału (co jednak raczej nigdy nie nastąpi)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 22:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
E... pany a widzieli wy kiedyś rozpierak bębnów? A widzieli może zacisk do tarcz?
No to sobie porównajcie jakie są średnice tu i tam... tak tak... tarcze potrzebują większej siły docisku => musi być zatem więcej płynu przepompowanego przez pompę => inny będzie wydatek... itd... zatem zamiast się doktoryzować jak bardzo pompa od bębnów nie nadaje się do tarcz, może lepiej jak przekładać układ to w całości?

Próbowałem rano porównać obie pompy, ale nie mam pod ręką rysunku pompy od Żuka. Jakby ktoś wstawił, to podam wam różnice względem Lublina.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 23:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Ciekawe co by bylo jakby pompe od tarcz dac do bebnow....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net