Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 sierpnia 2014, 21:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Sierpień , więc dyskusja jak poprawić chłodzenie , więc i ja dodam swoje 3 grosze :
W czerwcu moja Nyska zrobiła trasę z Warszawy przez Budapeszt do Dubrownika w Chorwacji i bez problemu wytrzymała upały 32 st. a może i więcej .
Dawno temu na jednym ze zdjęć w temacie o przebudowie mojej Nysy na samochód kempingowy było zdjęcie elektrycznego wiatraka na mojej chłodnicy .Przed wyjazdem na tegoroczny urlop postanowiłem , że moja Nysa już nigdy więcej nie rozbije mi łuku brwiowego . Trochę pomajstrowałem przy masce i tak wyszło :
Obrazek

Obrazek

Dawno temu kol Nysanek proponował blachę osłaniającą gaźnik od kolektora zapobiegającą odparowaniu benzyny . To dobry pomysł , mam to , ale dodatkowo zainstalowałem sobie na przewodzie paliwowym elektryczną , przepływową pompkę paliwową . I teraz , gdy w moim gaźniku jest pusto , to naciskam na chwilę przycisk , a nie muszę sięgać do dźwigienki na pompie paliwa .

Obrazek

A przy okazji trochę nie w letnim temacie : przeciąłem gruby wąż idący od dolnego zbiornika chłodnicy do pompy wody i wstawiłem kupioną na Allegro grzałkę elektryczna 230V / 600 W . Moja Nysa stoi w zimie na podwórku . W zasadzie nigdy w zimie nie jeździ , ale czasem trzeba uruchomić silnik . Grzałka włączona o godz. 8 rano przy temp. - 10 st. powoduje , że silnik o godz. 12 w południe ma ok. 50 st. i łatwo daje się uruchomić

Obrazek

Temat został wydzielony zgodnie z prośbą, ale na przyszłość proszę o zakładanie osobnych tematów o konkretnych patentach, a nie wrzucanie wszystkiego "do jednego wora" :mrgreen:
I taka uwaga na marginesie - zbyszek, wrzucaj zdjęcia przez forum, wtedy one na zawsze tu pozostaną, a nie znikną, gdy serwer zapodaj, czy inny imageshack stwierdzi, że nie chce Twoich zdjęć. Szkoda,żeby potem zostały puste miejsca po zdjęciach. ADMIN


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 08:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Świetne patenty!!! Daj linka na allegro do tego podgrzewacza i pompki bo nie chce mi się szukać... Przed tą pompką załóż sobie filterek paliwa to syf nie bedzie do niej właził.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 18:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Pompka elektryczna super sprawa-zalożyłem w miejsce zaworu odcinającego benzynę przy jeździe na gazie, filterek przed nią. No i po wywaleniu tej mechanicznej kobyły ze szklanką jakoś luźniej się w komorze silnika zrobiło:) trzeba tylko uważac, bo niektóre pompki z allegro sa felerne, kupiłem 4 QAP i jedna niebardzo paliwo tłoczyła koledze, musiałem odesłać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 16:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Mam dokładnie ten sam model . Przejechałem z nią ok. 3 000 km . Przed pompką mam zawór zwrotny , natomiast nie wywaliłem starej pompki , a zrobiłem coś w rodzaju " bajpasa " tzn . mogę zaworkiem takim od gazu przełączać z elektrycznej na starą pompę .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 16:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Ja wywaliłem, bo tylko straty mocy stara robi, zawsze mozna wozić jako zapas. Mam gaz wiec w razie awarii i tak smigam, na daleka trase zabiorę drugą elektryczną, łatwiej zmienic. zaworek moze i by sie u mnie przydał, bo mam ja dość wysoko, ale u kolegi w 125p po załozeniu zaworka był kłopot, ze nie miała siły zaciagać, a zaworek był sprawny i w dobra stronę wsadzony.Zaworek był taki za 16zł, aluminiowy od diesla.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 18:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nysanek testował te zaworki zwrotne chyba i z tego co wiem, zrezygnował z tematu... dodatkowy element na drodze paliwa, wolę sobie podpompować ręcznie niż się zastanawiać, czemu paliwa nie podaje... :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dlatego elektryczną pompę nalezy zastosować blisko baku i poniżej jego dna, wtedy działa bez kłopotu i bez zaworka.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2014, 14:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
na pompkach sprzedawanych przez sklep LIMORA.com - jest ostrzeżenia aby nie wstawiać ani filtrów ani zaworków zwrotnych - więc coś jest...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2014, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
filtr przed pompka lepiej dać, byle dobry, a nie np. filtron, w którym wkład potrafi latać w obudowie a paliwo z syfilisem płynie bokiem

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 00:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Strucelsw pisze:
filtr przed pompka lepiej dać, byle dobry, a nie np. filtron, w którym wkład potrafi latać w obudowie a paliwo z syfilisem płynie bokiem


nie spotkałem się z wadliwymi wkładami filtrona. Nie narzekam na ich produkty, a wręcz często korzystam... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 11:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Popieram Mariana-na filtronie jeżdżę od zawsze i jest ok.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 15:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Ja używam tylko pyłkowych i niektórych powietrza-ten ar214/a do nysy/żuka jest akurat bdb, lepszy jak sędziszów- olejowych nie polecam-często w srodku trafi sie jakis wiór z gwintu, silniki które na tym jeździły maja często porysowane wały-to o czymś swiadczy...
Paliwowe to dramat, te aluminiowe do wtryskowców pękają przy króćcach, do gaźnikowców- wkłady luzuja się w obudowach. Bocznikowe oleju do 125p mają dużo mniejsze otwory wlotowe oleju(3mm zamiast 6mm).
Ja najczęściej używam Purfluxa- jedyne filtry które maja opatentowane składanie papieru na 3 razy- w tej samej obudowie jest dużo większa powierzchnia filtracyjna niż w innym filtrze.
Do S21 czy poldka pasujacy filtr oleju Purfluxa ma kod LS280- katalogowo jest do silników 2.2D,TD renault sprzed 1999r
paliwowy uzywam sędziszów albo bosch, kupiłem ostatnio okazyjnie 20szt po 5zł/szt, nie ma z nim kłopotu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 22:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Wpisaleś chyba oznaczenie filtrów do silnika diesla, a więc do ropy. To inne filtry, z innych materiałów, ropa ma inny skład przecież. jak to ma działać?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 23:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
LS280 to filtr oleju silnikowego, nie paliwa

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 stycznia 2015, 18:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
taka blacha pod gaznikiem to patent który byl stosowany w Oplach lata 60/70 , i sie bardzo pozytywnie sprawdzal co moge tez powiedziec ze sprawdza sie w nysie :wink: a problem z odparowaniem paliwa bedzie i to wlasnie dlatego ze dzisiejsze paliwo jest suche przystosowane do wtrysków . Krytyczny moment to taki jak jest upal latem , silnik sie wylaczy i po 20 min chce sie odpalic ,( instr.obslugi pisze zeby wcisnac pedal gazu do polowy i tak odpalac silnik wtedy mieszanka paliwa dostanie wiecej powietrza ) wracajac do blachy pod gaznikiem , przez ta blache nieprzechodzi taka duza temp. jak bez niej od kolekrora wydechowego :wink: komora plywakowa jest chlodniejsza, a te zaworki w pompie to tam tylko sa i nazywaja sie zaworkami , to tak samo jak uszczelniacze zaworów w tych silnikach pierwsze 500 km trzymaja szczelnie :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net