Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Patenty zbyszka na lato i zimę http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=2569 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | zokolic [ 01 kwietnia 2015, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Czy do diesla też można wstawić taką pompkę? |
Autor: | phinek [ 02 kwietnia 2015, 06:36 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
W dieslu jeszcze łatwiej dać taką pompkę ponieważ masz w układzie wtrysku przewody przelewowe i tym samym nie musisz martwić się o to, że przelejesz... |
Autor: | zokolic [ 02 kwietnia 2015, 07:13 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Powiedz mi dobrodzieju, gdzie mógłbym taką pompkę wstawić, w którym miejscu? Rozumiem ze przed pompą sekcyjną. Guzik raczej - załącz/ wyłącz - przycisk. Czasem tak się dzieje, i nie wiem dla czego, że albo się zapowietrza, albo zwyczajnie filtr zasyfiały. Czasem gaśnie - 4 ruchy pompką i jedzie dalej. Może to nie jest rozwiązanie, ale znacznie łatwiej będzie odpowietrzyć jeśli jakieś ewentualności się wydarzą. |
Autor: | Diesel [ 02 kwietnia 2015, 07:17 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Bądź uprzejmy zatem rozebrać pompkę wstępną na stole, wywalić syf ze srodka, umyć, zapodać nową membranę i uszczelkę i złożyć, oraz za pomocą nowej uszczelki - przymocowac do silnika. Obstawiam też że któryś przewód gumowy po drodze może wymagac wymiany. Szczególnie polecam wymianę przewodów od zbiornika do pierwszego przewodu stalowego, oraz zdecydowanie wymianę łączników gumowych na przewodach stalowych. Znajdziesz je na prawej stronie ramy (z punktu widzenia kierowcy). Gdzieś masz po prostu nieszczelność. Zwalcz ją, a dodatkowa pompka stanie się zbędna, bo to takie trochę leczenie syfa pudrem. Przerabiałem to w swoim, po usunięciu źródeł zapowietrzania - przejechał ponad 8000 km (z czego 5500 po Europie w 2 tygodnie) i nawet raz nie kichnął z powodu powietrza w paliwie. |
Autor: | zokolic [ 02 kwietnia 2015, 07:43 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
W pewnym sensie doszedłem do takiego samego wniosku.Pompa wstępna to ta, która ma manualną dzwignie do pompowania? W sumie bardzo przypomina te z fiata 126p. Czy ową nieszczelność będzie widać? Będzie moczył, albo będzie czuć ropę na postoju? |
Autor: | Diesel [ 02 kwietnia 2015, 07:47 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Tak, ta z dźwignią to prawdopodobna przyczyna (przynajmniej części) Twoich problemów. Zajmij się nią i przewodami gumowymi. |
Autor: | zokolic [ 02 kwietnia 2015, 08:31 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Jeszcze jedna rzecz - wydaje mi się, że dźwignia pompowania zaczyna pompować na ostatnim cm swojego wychlania -to normalne? Tak jakby 90% ruchy dźwigni - nic się nie działo. |
Autor: | Diesel [ 02 kwietnia 2015, 08:32 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Też tak miewam u siebie, czasem dźwignia pracuje bardzo lekko, nic nie pompując. Nie wiem z czego to wynika. |
Autor: | zokolic [ 02 kwietnia 2015, 08:34 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Czy mogę doszukiwać się membrany z fiata 126p? mam możliwość zakupu nowej - z ręki do reki. Nie, to jest co innego. Fiat 126p ŻUK 4c90 |
Autor: | Groszek [ 02 kwietnia 2015, 08:43 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Też tak miewam u siebie, czasem dźwignia pracuje bardzo lekko, nic nie pompując. Nie wiem z czego to wynika Wynika to z położenia krzywki wałka napędzającego pompę wystarczy obrócić wałem korbowym i będzie pompować |
Autor: | Diesel [ 02 kwietnia 2015, 08:47 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Tak podejrzewałem, ale jak jestem przy grzebaniu przy pompie to mi się nie chce wracać do kabiny żeby z rozrusznika strzelić;-) Dzięki za info. |
Autor: | zokolic [ 02 kwietnia 2015, 08:51 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Mam sposób na to. Wciskam pompkę dwa razy - i raz rozrusznikiem zakręcam. Później pompką 2 razy i od strzała. Mam przed pompą filtr paliwa przeźroczysty i w nim jest paliwo. Czy to może oznaczać, że zapowietrzenie jest gdzieś dalej? Czy zwyczajnie zawalony filtr paliwa? |
Autor: | Robo [ 02 kwietnia 2015, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Tak jakby lewego powietrza dostawała. Sprawdż połączenia przy wylocie węzyków filterka i na wlocie do pompy |
Autor: | Marian [ 02 kwietnia 2015, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Nie zawsze musi być widać miejsce nieszczelności. Przewody gumowe zawsze lepiej wymienić po długim czasie. A przy okazji sprawdzić połączenia |
Autor: | phinek [ 02 kwietnia 2015, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Patenty zbyszka na lato i zimę |
Może też być tak, że od syfu w baku przyblokowany jest przepływ na ssaniu i przez to pojawiają się bąble par paliwa w paliwie. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |