Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 czerwca 2015, 09:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 stycznia 2015, 16:12
Posty: 28
Witam. Mam nadzieję, że w dobrym miejscu zaczynam ten topic.
Naszła mnie myśl żeby kupić całego Lublina andorię i postawić na nim budę z Żuka.
Pomysł wziął się w prostej linii z takiego myślenia:
Chciałbym mieć Żuka z dobrymi hamulcami,wspomaganiem i najlepiej z klimą no i mniej archaicznym zawieszeniem... wszystko to do Żuka można przekładać z Lublina więc może zamiast przekładać i cudować z przekładaniem podzespołów łatwiej będzie przełożyć budę???
Co Wy na to? Mam nadzieję na rzeczowe wypowiedzi - wszystkie podpowiedzi się liczą...
Pozdrawiam serdecznie MIKE

_________________
Realizuj swoje marzenia bo na geriatrycznym zostaną Ci tylko z życia wspomnienia...

https://www.facebook.com/%C5%BBukerson- ... 662545230/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 09:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pomysł spoko, nie słuchaj że trudny do zrealizowania.
Pytanie co na to prawo?
Numery będziesz przebijać ?Nadwozie posiada również numer.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 09:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Z tego tematu: viewtopic.php?f=15&t=471&start=30

Obrazek

Lublin jest zauważalnie szerszy od Żuka.
"Przełożyć budę" brzmi fajnie. W praktyce oznacza dorabianie / przerabianie połaczeń rama - nadowzie. Trzeba ułożyć kolumne kierowniczą, pedały, serwo... Dopasować elektrykę... roboty mnóstwo. A czy warto - sam musisz sobie odpowiedzieć :)

P.S. Numer NADWOZIA w przypadku Żuka czy Lublina jest bez znaczenia. Zresztą, wałkowaliśmy to już jakiś czas temu na forum... w tym samym kontekście - nie pamiętam tylko, w jakim temacie - też ktoś chciał przekładac Żuka na ramę Lublina. :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 09:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wstawić wspomaganie - do Żuka z andorką żaden problem. - Mam cały zestaw który już podstawiłem, czas go skręcić. - Wstawię foty.
Klimy - no nie wiem gdzie chłodnice klimy upchać, ale spoko.
Co ty chcesz od zawieszenia ? <śmiech>

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 12:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
myślę, że przewody hamulcowe to nie problem bo serwo z pompą jest nadwoziu tak samo sprzęgło jest na lince (w nowszych żukach). gaz też linka więc w razie czego to długością linki można manewrować. Problemem może być lewarek zmiany biegów ale to też na się ogarnąć.
kolejny problem(nie wiem jak wielki, zależy czy samą kabinę chcesz czy furgon) to rozstaw osi żuk 2700 lublin 2,9 2900. najłatwiej wziąć przypasować nadwozie z żuka do kompletnego podwozia lublina 2,9 lublina
wiązki elektryczne trzeba zmieniać.

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 15:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
widziałem kiedys, w latach 90-tych żuki diesle ze sztywna belką z przodu, nie wiem czy była to jakaś seria, czy przekładka z tarpana 239, a może inny wynalazek. Rozstaw kół był jakis taki w miarę "zukowy", wiec na pewno nie była z lublina, chociaż tarpan też był na sztywnym szerszy.
Plus to prostsza obsługa, mniej elementów do smarowania i zuzycia;niestety spadek komfortu raczej odczuwalny, wszak zależne zawieszenie z przodu juz w latach 30-tych było przestarzałe. W lublinie zastosowano je raczej z powodu cięcia kosztów. A reszta-hamulce daje sie adaptować w miejsce ori elementów, nie trzeba od razu całego podwozia przekładać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 16:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Przełożenie całego blaszaka na ramę z Lublina jeśli chodzi o rozstaw osi nie jest problemem bo i tak trzeba będzie poszerzać nadkola, nie ma więc problemu z odpowiednim podcięciem tylnego. Jednak jak koledzy pisali - komfort spadnie dramatycznie.

Co do klimy - to nie problem - chłodnica się mieści z przodu, przed chłodnicą cieczy, wejdzie tez płaski wiatrak do chłodzenia. Następnie trzeba zbudować nową deskę rozdzielczą i w niej ukryć wymiennik i nawiewy, lub zastosować gotowy moduł (tanie nie są niestety ) do kitcarów. Moduł taki zawiera wszystko łącznie z wentylatorem i do Żuka się zmieści.

Generalnie ja u siebie wkładam mosty z LR, przód na sprężynach. Mam to już testowo zrobione na starej ramie od Tarpana. Jak będą chętni to dam fotki.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 21:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 stycznia 2015, 16:12
Posty: 28
Obecnie mam Żuka ogrodnika z podwójną kabina (na 2 Rajdzie Żuka nr 85) rok95 Benz. Zastanawiam się cały czas co z nim dalej robić i jak go modyfikować. Podoba mi się to że jest 6cio osobowy i ma pakę. Zdecydowanie chciałbym zrobić coś z zawieszeniem z przodu dla łatwiejszej obsługi, zastanawiam się czy zostawiać oryginalny silnik paliwozerny benzyniak i dołożyć LPG czy raczej zmienić na andorię...

_________________
Realizuj swoje marzenia bo na geriatrycznym zostaną Ci tylko z życia wspomnienia...

https://www.facebook.com/%C5%BBukerson- ... 662545230/


Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2015, 09:46 przez Brodaty Mike, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 21:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Przy obecnych cenach paliw to LPG tańsze, bo Andoria i tak 10 litrów wessie. Niezłym patentem jest zasadzenie 2.0 z Opla Omegi i do tego LPG. Na Złombolu takich maszyn parę było i fajnie to jechało, a mniej piło... No chyba że musi być oryginał za wszelką cenę, ale ja ortodoxem nie jestem;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 22:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
silnik omegi ? "boże uchowaj"
Co szczególnego jest w silniku omegi? Królowej lawet ? :P Miałem jedną z 2.0 - śmiać się czy płakać? :P

Przepis na życie ?
Most od wołgi 24
Silnik Opel REKORD i tarpan na prostej szedł na luzie 150 km/h
Ile dawać wiary? Nie wiem, Podobno maska się otworzyła. Zerwało plandekę.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2015, 23:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Taaa, most od Wołgi może być taki sam, jak oryginalny żukowski "benzyniak", może być szybszy i może być wolniejszy - wybieramy losowo, czy wybieramy określone przełożenie? :mrgreen:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 07:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zmiany w ataku musiały chyba nastąpić. Nie wierzę by obyło się bez przeróbek.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 07:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja nie wiem co jest szczególnego w silniku Omegi, bo nie lubię aut niemieckich i nie znam ich awaryjności nawet. Wiem tylko że ten silnik daje się stosunkowo łatwo wszczepić. Kilka takich aut znam i jeżdżą bardzo dobrze.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 07:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Diesel pisze:
Ja nie wiem co jest szczególnego w silniku Omegi, bo nie lubię aut niemieckich i nie znam ich awaryjności nawet. Wiem tylko że ten silnik daje się stosunkowo łatwo wszczepić. Kilka takich aut znam i jeżdżą bardzo dobrze.

No tak ,nie pomyślałem o możliwości łatwego przeszczepu. Nie mniej jednak, mogę z czystym sumieniem odradzić ten silnik. Zacierają się popychacze, panewki ścierają kompozycje.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 07:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście silnik z Rekorda byłby lepszy bo prostszy, ale znajdź taki teraz...

Generalnie trzeba poszukać prostego silnika rzędowego przystosowanego do wzdłużnego montażu, napędzającego koła tylne. Wówczas nie ma większego problemu poza wykombinowaniem mocowań. Mieści się w Żuku nawet rzędowe 6 garów z BMW ;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net