Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Dwa zbiorniki paliwa
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=2881
Strona 2 z 2

Autor:  phinek [ 08 lipca 2015, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Ja nie wiem czy wolałbym dłużej poczekać, niż obskakiwać dystrybutor z 2 stron :)
Choć muszę przyznać, że z tego względu raczej nie powinna to być byle mała kapilara :)

Autor:  Robo [ 08 lipca 2015, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Kombinujecie jak lysy kon pod gore. Zbirnik drugi z tylu a zapas do srodka. Jak w nysach milicyjnych i po sprawie.

Autor:  zokolic [ 08 lipca 2015, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Beczkę 200 litrów na dach i węże z igielitu. ;P

Autor:  Diesel [ 08 lipca 2015, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Robo - w środku to ja mam inne rzeczy niż zbiornik paliwa. Po to go powiesiłem pod autem żeby nie zajmował miejsca.

Info dla wszystkich - koncepcja okazała się skuteczna w praktyce. Auto jeździ, przełączanie zbiorników działa bez zarzutu. Zaraz jadę na tankowanie do pełna;-)

Autor:  Robo [ 08 lipca 2015, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Chodzilo mi o kolo zapasowe w srodku, a zbiornik z tyku pod autem

Autor:  Diesel [ 08 lipca 2015, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Koła zapasowe mam dwa. Jedno pod autem, a drugie na drzwiach.

Autor:  Diesel [ 09 lipca 2015, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Kilka zdań podsumowujących.

1. W pierwszym poście dałem schematy do podłączenia. Zignorujcie je, są błędne. Podłączenie trzeba zrobić prościej, jak będę miał chwilę to ulepię nowe.

2. Wywalenie stalowych przewodów paliwowych i zastąpienie ich krótszymi gumowymi było dobrym ruchem. Odpadło trochę punktów które lubiły łapać nieszczelności i skróciła się droga paliwa. Ponadto elektrozawory zamykają się przy gaszeniu silnika, więc paliwo nie cofa się do baku - skutkiem jest dużo szybszy rozruch i nie muszę pompować ręcznie paliwa.

3. Ewentualny naśladowca MUSI pamiętać o jednej rzeczy - nie wolno obrócić zbiornika. Bo wlew znajdzie się "przed" zbiornikiem a nie "za". Dlaczego to ważne? Pomyślcie o hamowaniu z pełnym bakiem...

4. Wlew drugiego zbiornika trzeba obrócić. Musi to być zrobione porządnie, migomatem nie da się latwo pospawać żeby było szczelnie. Ponadto trzeba dokupić rurę fi=50mm o długości ok. 40 cm żeby wydłużyć lewy wlew.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z przeróbki, auto zyskało 100% zasięgu;-)

Autor:  Francis [ 28 lipca 2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

@Diesel,

Gdyby się udało Tobie znaleźć chwilę na ulepienie nowych schematów byłbym niezmiernie wdzięczny. :)

Przy okazji - rozmawiałem z lokalnymi dłubaczami i wg nich obrócenie baku nie jest konieczne.

Pozdrawiam!

Autor:  Diesel [ 28 lipca 2016, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Dwa zbiorniki paliwa

Obrócenie baku jest konieczne, naprawdę. Dłubacze wiedzą swoje, a ja sprawdziłem w praktyce.

A co do schematów - zapomnijcie o nich. Zawory paliwowe od benzyny się nie nadają. Trzeba niestety zastosować pełny moduł z LR. Konkretnie ten: http://www.oilybits.com/bio-fuel-equipm ... d_390.html

Zawory od benzyny się rozpuściły od afrykańskiej ropy;-)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/